• Anonym (m)

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ozzy09 skrev 2014-09-09 06:57:44 följande:
    Man vet aldrig. Men du sa väl tidigast den 10: de så ta ett nytt test imorgon. :)

Spännande! Det kan ju komma en liten blödning när man blir gravid. :)
    ja :) 
    ja vi får se imorgon om det visar sig vara något :) 
  • Anonym (m)

Min sambo visade inte så mycket hur han kände, först och främst kom väl chocken att det hände så sent, chocken att det hände hemma utan någon som helst "förvarning". Sen ville han nog vara stark åt oss båda och verkligen ta hand om mig (jag förlorade massa blod under skrapningen). Jag frågade honom flera gånger hur han kände osv, men han svara bara "du är prio ett nu, nu ska jag se till så att du mår bra igen".. 
    Tror även att han hade något lättare för att gå vidare och tänka positivt, men han hjälpte mig med så mycket också! 

• Anonym (m)

Nu måste det vara mensen som börjat här för min del, blod men inte mycket, men men! Sa det till sambon och sa "äsch nya tag som gäller denna månad då" men han verkar ha ångrat sig, antar att han inte vill ha barn nu.. 
    Jaha från ett missfall till längtan att bli gravid igen, tre månader sen jag fick missfall och hunnit en månads försök med många förhoppningar och långa dagar och nu detta.. Vadå lurad.. Ursäkta men vafan gör man nu då? 

• Anonym (m)
    Ozzy09 skrev 2014-09-09 19:33:54 följande:

Har det kommit mer blod nu på kvällen? :/

Har han sagt att han inte vill? Min sambo var lite svårt efter mf med. Han tog nog det hårdare än han visade och tyckte nog att det var jobbigt om det händer samma igen.

Och flikade ibland in att vi kanske ska vänta lite. Vi pratade inte så mycket om det. Jag hade koll på min ÄL och försökte få hans intresse då. Han gick ju med på det då. Allt blev inte så "planerat". Din sambo vet kanske hut mkt du vill detta och är rädd att du blir besviken när det inte blir en månad? Prata med han hur du känner om han inte vill så ger han säkert med dig.

Det gjorde min. För jag kände att tiden var såå rätt för en bebis nu! Inte sen!

Ja nu är det verkligen mens :( en sån besvikelse men gav mig mer hopp om nästa försök, detta med att skaffa barn handlar ju om att försöka tills det går, det hör ju till! :)

Han sa att han inte va säker, han frågade om jag skulle lämna honom om han inte ville och lite så, så magkänslan den va att han inte kommer vilja! Vi skulle prata mer imorgon iallafall, vi båda har haft en rätt jobbig dag!

Ja det har du rätt i, det kan det ju faktiskt vara! Vi får se imorgon :)

Ja jag kände precis som du, att det är nu det känns rätt, inte sen. Man vet ju heller aldrig hur lång tid det kan ta för att lyckas heller!

Tack för dom fina orden! :)
  • Anonym (m)
    Ozzy09 skrev 2014-09-09 21:38:36 följande:
    Ja, man blir ganska nere båda två efter missfall. Jag tror varken jag eller sambon har kommit över det riktigt än trots att vi nu är inne i en ny graviditet!
    Man kanske inte skall prata så mycket om det, eller ta "försökandet" på så stort allvar. Många killar får lite prestationsångest. Håll koll på din ÄL och försök pricka in någon dag innan och samma dag som ÄL. Prova stickor om du är osäker. Så kan ni ju försöka utan att han behöver känna någon press på sig. :)
    Kanske låter taskigt, men man lurar ju inte honom. :) Jag förstår din frustration och vill gärna följa dig hur det går fram till ditt efterlängtade plus! :)
    Det har du rätt i! Okej men det förstår jag, det tar oerhört hårt på en! Jag har inte kommit över vårat missfall än, känns så fel på något sätt att få/ha mens när jag egentligen skulle haft en stor mage.. Hur min sambo känner nu en tid efteråt vet jag inte för han tycker inte om att prata om det, det är ju jobbigt att påminnas! 
    Så du har nog helt rätt i det du säger :) 
    Vi ska ju som sagt prata om det imorgon, jag håller tummarna för att han bara hade en dålig dag! 
    Ja men precis, även om jag skulle ta att han inte vill nu så kan det ju hända att vi blir gravida för ingen av oss har eller kommer börja använda skydd, det vet jag! Så om jag nu skulle kolla med ältest så är ju chansen nästan lika stor att det blir till även om jag inte testar, för jag har väldigt regelbunden cykel (innan missfallet iallafall) och det är ju ganska lätt att räkna ut när man har äl. Kanske svårare att veta just vilken dag ägget släpper men ja, förstår du vad jag menar? Blev kanske lite otydligt! 

Jag kommer fortsätta följa tråden, vill följa dig såklart :) och dom andra tjejerna! 
  • Anonym (m)
    Ozzy09 skrev 2014-09-10 08:18:21 följande:
    Jag förstår vad du menar! :) berätta gärna hur det gick sen när ni fått pratat igenom det! :)
    Goda nyheter! :)
    Vi kommer försöka! Vi ska bara ta det lugnt och ha kul, inte tänka för mycket på att vi försöker bli gravida och vi ska heller inte prata om det :) jag ska hålla koll på min äl och då som du sa så ha det lite mysigt någon dag innan och på just rätta dagen! Sen blir det till när kroppen är redo helt enkelt :) 
  • Anonym (m)
    Ozzy09 skrev 2014-09-10 23:15:23 följande:
    Det tycker jag låter väldigt bra och förnuftigt! Så ska du se att du har ditt plus på stickan nästa månad! :)
    Ja :) ja det vore en dröm! :)
  • Anonym (m)
    Ozzy09 skrev 2014-09-16 22:33:46 följande:

Några nya uppdateringar från er andra?

Någon med ÄL?

Någon som väntar BIM? Symtom? :))

Jag väntar in äl :)
  • Anonym (m)
    Ozzy09 skrev 2014-09-17 15:51:01 följande:
    När är den? :)
    Jag räknar med att den är den 27:e, inte helt säker så jag hoppas äl-testen visar! Laddat upp med äl-test för nästan en hel månad :)
  • Anonym (m)
    Ozzy09 skrev 2014-09-17 19:14:09 följande:
    Spännande! :)
    Vet du om det gäller något speciellt med äl test? Sett att en del skriver att man ska ta testet under en viss tid på dagen osv, men har sett så mycket olika så jag blir lite fundersam på vad som gäller egentligen haha! 
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!