• Ozzy09

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

carrolinea skrev 2014-08-07 00:27:46 följande:

Läste att illamående även kan bero på det jag troligtvis har blivit smittad av :( men vi får väl se, spänner och drar lite där nere just nu. Håll tummarna, kanske haft lite hormon kvar som gör det lättare.

Har hört de om drömmar med.

När kan du testa då? :)
  • Ozzy09
    carrolinea skrev 2014-08-07 10:27:04 följande:

Om 1 vecka tror jag. Beroende på hur det har tänkt efter mf. Men borde vara så med tanke på när jag kände äl

Kul! Hoppas att denna veckan går fort! Du får hålla oss uppdaterade med symtom och så. :)
  • Ozzy09
    Alvisen76 skrev 2014-08-07 07:57:39 följande:

Jag ska köpa ett test i dag. Inte för att kolla om jag blivit gravid, utan bara för att kolla att hcg är borta sedan mitt missfall. Jag fick missfall 12/7. Jag känner mig inte gravid längre, men brösten har inte krympt ännu. Det kanske finns lite hcg kvar. Hoppas inte. Samtidigt känns det som jag ska få mens närsomhelst nu. Jag känner av pms.

Vi får hoppas att det har gått ur! :) uppdatera gärna när du testat. :)
  • Ozzy09
    lolo82 skrev 2014-08-07 13:36:17 följande:

Hej,

Jag hoppar gärna med i denna tråd. Fick missfall 25/6 och var då i v 7. Har varit mycket frustrerande veckor sedan dess då mitt hcg inte velat sjunka i någon snabb takt (startade på ca 4000 v efter och i fredags var det 175). Vill inget annat än att min kropp ska bli normal igen och vart jag än läser på nätet så måste det sjunka till under 5 för att systemet ska komma igång igen. Jag trodde att jag kanske hade fått ÄL förra veckan då jag hade helt galet mycket sega flytningar (ursäkta) men sedan fick jag tillbaka provsvaret och förstår att det inte kunde ha varit det. Känner mig förråd av min kropp speciellt eftersom jag även de senaste dagarna har haft lite sura uppstötningar vilket jag bara haft när jag var gravid annars. Tror mina hormoner åker berg och dalbana...!!! lite lessen på hela situationen! Hoppas på plus för oss alla snart!!

Hej, vad kul att du vill vara med oss här! :) tråkigt med missfallet dock! :/

Har ni börjat försöka igen eller ska du vänta till ditt hcg sjunkit till det normala?

Förstår din frustration, vi är nog alla likadana. Denna eviga väntan hela tiden tar kål på en!

Jag hoppas också på ett plus för oss alla, vem är det som är först ut med att testa? :)
  • Ozzy09
    Alvisen76 skrev 2014-08-07 16:46:32 följande:

Det hade gått ur. Testade med digital clearblue. Det enda jag litar på. Jag vill inte analysera streck. Jag vill ha svart på vitt exakt resultat. Enda gången jag känner mig nöjd med ett ej gravid resultat är efter missfall och man vill försöka igen. Känner pms så jag tror jag får mens i helgen Sedan känner jag mig mer bekväm med att försöka. Då är mer rester från missfallet bortspolade.

Fler som haft flera missfall ? Fler som har barn ? Vilket nummer i ordningen kom missfall/missfallen och barn/barnen ?

Åh vad härligt att det visade negativt! Känns så fel att säga så. :)

Jag skall testa mig om ett par dagar, men jag känner mig inte alls gravid så det mesta är nog borta! :)

Då blir denna månaden som blir eran första försök? :)

Jag har ju en dotter innan, hon fyllde 2 år nu i Juli. Hon blev till på första försöket. Även denna graviditet blev på första. Så jag hoppas att det tar sig lika snabbt igen! :)
  • Ozzy09
    Alvisen76 skrev 2014-08-07 19:52:49 följande:

Vi gjorde ett försök när jag hade ägglossning nu sist. I af halvhjärtat. Det blev kanske tre dagar innan ägglossning. Sedan gjorde omständigheterna så att vi inte kunde göra fler försök förrän ägglossningen var över. Arbete och plikter gjorde att vi inte kunde vara tillsammans de dygnen. Nåja, det kommer en ny ägglossning. Jag väntar mens på lördag eller söndag. Sedan så!

Jag har fyra barn sedan innan. Samtliga graviditeter är 7 st nu. Så snart lika många missfall som jag har barn. Son född 1997, son född 1999, dotter född 2005, missfall vecka 8 2008. MA vecka 17 2009, son född 2010 och nu MA vecka 13.  Mina första två barn tog sig på första försöket. De har en och samma pappa. Sedan bytte jag partner. Vi har de två kommande barnen efter de största i hop och de tre missfallen är våra gemensamma missfall. Vårt första barn född 2005 tog sig på försök nummer tre. Missfallet 2009 tog sig på första försöket med. Missfall 2009 tog sig på försök nummer tre, sonen 2010 tog sig på femte försöktet. Missfallet nu tog sig direkt på ett försök.  Som längst har det alltså tagit mig fem månader att bli gravid. Jag är redo att försöka så pass. Sedan kommer jag att få panik.

Jag är rätt gammal nu. Jag är 38 år. Läkaren på akuten ansåg att det är min ålder som orsakat missfallen, jag tror inte på det. Jag var ju yngre 2008 och 2009 än nu och fick missfall. Jag kunde få en frisk son 2010, så jag tror på att det finns hopp om ett barn till Jag ger inte upp.

Vad härligt med en stor familj! Jag själv vill ha tre barn men min sambo är inte riktigt med på samma noter. :)

Jag tror inte på det där med ålder. Så länge man inte kommit in i klimakteriet och kam bli gravid så kör! Kroppen "säger till" när den är klar. Det märker du!

Med tanke på att man lätt kan bli gravid efter missfall och du verkar ha lätt för att bli gravid kanske den gången räckte för er! :)
  • Ozzy09
    Mytime skrev 2014-08-07 21:54:01 följande:

Ja hoppar in här. Missfall v8. Började i lördags på min födelsedag med att ja började blöda på kvällen. På måndagen fick ja de kostaterat via vul. Senare på måndagen kom allt ut så kroppen har väl skött de själv så att säga. Tis kväll, ons dag har ja haft skitont o fått ta till både diklefenak och oxynorm (morfin) men idag har ja klarat mig på diklofenak var 8e timme så nu hoppas ja de vänt. Blöder fortfarande men iaf mindre.

Så snart ja slutat blöda börjar vi försöka igen.

Så tråkigt bara, vi har försökt i två år o skulle precis starta ivf när plusset äntligen kom o så slutar de så här innan de knappt hunnit börja...

Har inte orkat ringa fertilitetsmottagningen heller o vet inte om de vill ta emot oss heller eftersom vi lyckades bli spontant gravida som de så fint kallar det. Men vi hoppas verkligen att de inte ska behöva ta så lång tid tills nästa plus.

Vi har såklart analyserat varför de hände o även om de oftast beror på genetiskt fel eller att ägget inte delat sig som de ska osv så får vi nog även inse att tidpunkten va helt fel.

Ja har haft kaos (milt uttryckt) på jobbet alldeles för länge me högt tryck, tokmkt stress o alldeles för mkt tungt ansvar på mig som ensam individ plus att vi planerar vårt bröllop som sker om ett par veckor mm. Så tillfället för plus va inte de bästa men nu får vi blicka framåt och hoppas på de bästa o under tiden hänger ja gärna med här o följer i glädje o sorg mot våra efterlängtade plus.

Vilken tråkig "present" du fick! Ledsen för ditt missfall när ni försökt så längre!

Men även dom som försökt i flera år som får missfall blir gravida direkt igen. Vi håller tummarna att det blir så för er!

Fick också missfall i lördags, och vi har också sagt att vi skall köra direkt.

Hoppas vi får våra plus samtidigt! :)
  • Ozzy09
    Alvisen76 skrev 2014-08-07 23:27:06 följande:

Det kanske kan vara egoistiskt att vilja ha fler barn när man redan har fyra. Om jag hade nöjt mig med tre barn, hade jag aldrig behövt lära mig vad missfall är och hur det känns. Ändå var det värt allt när vårt mirakel kom 2010. Vår Aaron född efter ett missfall och ett MA. Det var verkligen som att vinna högsta vinsten. Om man en gång haft sådan tur, kanske man inte kan få det igen.

När jag blev gravid sist, tänkte jag att det blir nog missfall. Jag ställde in mig på det. Jag trodde jag skulle klara det bättre om jag var inställd från början. Sedan gick jag förbi veckan jag fick missfall i först och sedan förbi vecka 12. Då fick jag hopp. Jag hade mage och mammakläder, var inskriven på mödravården och vi började prata namn. Jag har haft två missfall och borde vara van. Kanske man inte kan bli van ?

Nu har jag mammamagen kvar och inga vanliga kläder passar. Inget fick jag för det.

Nej, måtte vi alla i denna tråden bli gravida snabbt och få behålla våra små hela vägen ut !

Nä-ää det är verkligen inte egoistiskt att vilja ha fler barn när man redan har många. Det är ju helt underbart mer stor familj!

Jag tror ändå att det är bra att bara inställd på vad som kan hända, men att man ändå lever på hoppet. Man kan nog aldrig bli "van" vid missfall. Man blir totalt knäckt varje gång. Tror till och med att det tär mer på en för varje gång.

Jag fick hem en hel påse med mamma byxor jag beställt från hm för ett tag sedan. Men jag behåller dom i hopp om att dom snart ska få komma till användning. :)

Det kommer ett plus på Stickan för oss, det är jag helt övertygad om!

Nu är det bara den tråkiga väntan vi ska övervinna! Detta klarat vi!
  • Ozzy09
    lolo82 skrev 2014-08-08 09:50:41 följande:

Jag hittar bara info om att det inte går att bli gravid igen innan hcg sjunkit under 5 men vi tänker inte vänta utan kör på som vanligt. När ÄL väl dyker upp så hoppas jag det tar sig - känner mig redo mentalt och har ingen lust att vänta längre än nödvändigt :)

Ni försöker också direkt?

Precis, är kroppen redo kommer den ta emot en graviditet, om inte - då händer ingenting. Kroppen är otrolig på så många sätt. Jag ska ta ett gravtest och se om det visar negativt, oavsett svar så kommer vi köra på direkt ändå. Jag har heller ingen lust att vänta! :)
  • Ozzy09

Imorse gjorde jag ett test. Har försökt ladda upp en bild men det går verkligen inte.

Hur som helst så visar det fortfarande plus. :/ men det är mycket svagare.

Får testa igen om ett par dagar och se om det är svagare då!

Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!