• carrolinea

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Ozzy09 skrev 2014-08-12 18:40:25 följande:
    Ja det är skönt att prata av sig med dem som varit med om samma.

Det är hemskt, och skit jobbigt. Jag har min närmsta vän och min svägerska dom är gravida.

Man blir ständigt påmind om att man "egentligen också skulle varit i det härliga gravidbubblan". Men jag är sååå glad för dom ändå.

Nu denna veckan är det dags för ÄL om det kommer någon. Kanske mer framåt helgen.

Så nu ska vi köra på igen!!! :)

Tog ett gravtest idag som visade ett nästan osynligt plus. Så min hcg nivå borde vara väldigt låg. :)

Jag hoppas för oss alla att det tar dig snabbt!

Någon som har testat än?? :)
    Testade i söndags då var det ett plus som knappt syntes på kvällen men hade hållt mig länge. Sen testade igen igår men hade kissat typ ngn timme innan så det var toknegativt, eg skulle jag testat idag på morgonen men ska vänta tills helgen, hade jag inte fått mf så hade bim vart på tor-fre men har skrivit fram det till nästa vecka men kändes som jag hade äl så att bim borde vara på fredag. Och i fredags fick jag lite blod på papperet så kan ju alltid hoppas att det ville fästa den här gången. Haft tokigt ont i ländryggen sedan mån förra veckan ont i hela ena bröstet (i vanliga fall bara utsidan av det bröstet) samt att jag vaknat under natten av ont i det andra bröstet för jag la mig på det. Ahh vi får väl se.

Oj nu blev det långt men var tvungen att skriva av mig lite. Funderar på testet i söndags om det verkligen kunde visa rätt om ägget fäste i fredags eller liknande. Ngn teori?
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-12 20:13:26 följande:
    Det är ju hör du ska skriva av dig när du känner att du behöver. :)

Lägg upp en bild på ditt test. Men vänta så länge du "kan"!

Man kan ju få en blödning när ägget fäster. Men hur längesen var det du hade mf?

Kan det finnas någon chans att det är det som spökar än?

Hoppas att det är ett "riktigt" plus för dig!! :)
    21-22 juli var det så är ett tag sen nu och har gjort ett test efter som var negativt och det var samma märke som i söndags. Men jag tror att det är för tidigt, ska testa i helgen igen.

Jo man kan ju de, så jag hoppas på det men vågar inte. Pratade med en kompis idag om detta lite inte exakt. Men vi får väl se hur det går.
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-12 22:38:06 följande:
    Men då kan det ju säkert vara något! :) håll dig till helgen så borde det ju visa mkt starkare isåfall. :)
    Var lite sugen på att köpa ett nytt test idag. Men ska nog vänta till helgen.

Börje jobba idag efter semestern så ska bli skönt lite annat och tänka på, typ planering för hela året :).
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-13 13:14:20 följande:
    Jag vet, det är skit jobbigt att behöva vänta! :) men håll ut, så slipper du kanske få fler minus. :) det är inte många dagar kvar till lördag morgon. :)

Jag har nog ÄL i helgen. Ska ta ett digitalt gravtest imorgon och hoppas att det visar "inte gravid". Gjorde ett vanligt igår och det var jätte svagt. Så jag HOPPAS verkligen att jag har ÄL denna månaden. :))
    Ja men verkligen! Jo ska försöka hålla mig. Men man vill ju veta nu. Men skönt att ha varit på jobbet idag och inte tänkt s mycket. Har knappt haft tid att kolla telefonen så det är skönt. Hoppas på att resten av veckan fortsätter så.
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-13 20:24:22 följande:
    Ja, det är skönt att ha annat att tänka på! Jag sjukskrev med denna veckan.

Hade väl egentligen inte behövt det men det var gött eftersom sambon har semester med.

Och att blödningen fick slutat helt också. :)

Går man hemma har man BARA tankarna åt barnhållet. :)
    Men kan vara bra med så att kroppen verkligen återhämtar sig! Imorgon äter jag sista penicillinet så håll tummarna att jag inte får tillbaka borrelian och behöver fortsätta äta penicillin. J-la fästingar!

Jo men verkligen skönt att tänka på annat, ligger på soffan just nu sjukt trött funderar på å gå å lägga mig, illamående och känns som jag har träningsvärk i brösten går upp och ner. Snart är det helg.

Hoppas du slutar blöda nu så ni kan köra igång igen snart.
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-13 22:32:25 följande:
    Åh då håller jag alla tummar och tår för att du är fri från borrelian. Ja, dom där små jäklarna borde inte få finnas. :/

Ska du tillbaka på någon kontroll om ett tag för att se om dunfått tillbaka det?

Jag har slutat blöda. Har inte gjort det på två-tre dagar. Det kommer bara en ljust missfärgning på kvällen när man går på toaletten. Konstigt. :/

Men OM jag nu har någon ägglossning denna månaden så är det till helgen så vi tänker köra på och hoppas på det bästa. Funderar på att ta ett digitalt gravtest imorgon och se om det visar "inte gravid". Har tagit två tester innan där plusset blivit väldigt svagt. Igår var det nästan osynligt.

Det är skönt att veta att den mesta hcg nivån gått ur kroppen och att man kan testa igen om typ 2 veckor och lita på resultat om det är ett starkare plus. :)

Jag önskar att man kunde spola fram två veckor nu så tiden går fort fort fort!!! :)

Uppdatera oss om hur det går för dig! :)
    Tack för påminnelsen ska ta den sista tabletten nu.

Började blöda idag på em antagligen mensen som är tillbaka på min ordinarie cykel, färskt blod så antar det. Men man vet ju aldrig men jag tror ju inget annat faktiskt. Men sjukt ändå mf 21 juli, äl efter ordinarie cykel samt mens efter ordinarie cykel trodde att det skulle bli en förskjutning efter mf men tydligen inte så det känns bra. Berätta för en kollega som även blivit en bra vän idag hon tyckte att jag kanske borde uppsöka sjukvården och kolla hur det ser ut. Allts kroppen är sjukt intressant hur den fungerar egentligen. Men verkar inte bli ngt här iaf :( kanske borde ta kontakt med en gynekolog.
  • carrolinea
    Ozzy09 skrev 2014-08-16 00:27:30 följande:
    Vissa får ju tillbaka sin menscykel med en gång. Så det kanske kan vara så.

Kroppen är en helt fantastisk sak, att det ens kan gro en liten människa i magen. :)

Ring gyn och kolla vad dom säger om du känner att du vill kolla upp det.

Blöder du fortfarande?
    Jepp har börjat blöda igen och som sagt på min gamla bim-dag. Så det känns faktiskt skönt. Jo blöder fortfarande, och på "riktigt" inte som förra mån vid mf. Men nu kommer det en del klumpar osv så det kan ju vara det som blev kvar så det kanske är klokt att det inte blev ngt nu.

Jag kanske med skulle prova sån kräm, hur fungerar den? Det finns ju även ngt slags glidmedel för att göra slidsektetet mer tillgängligt och bra för spermierna.
  • carrolinea
    Björan skrev 2014-08-15 23:13:41 följande:

Känns nästan som att jag är gravid. Känns precis som sist när jag plussade. Har varit väldigt trött ett par dagar, har humörsvängningar, ömma bröst och ökade flytningar. Vågar inte hoppas på för mkt.

Gjorde ett test i morse som givetvis va negativt. Är bara på BIM-6 så inte så konstigt.

Håller tummen för dig :) säkert tidigt att testa, du får uppdatera sen :)
  • carrolinea
    Björan skrev 2014-08-16 13:38:44 följande:
    Tack snälla ni! Det svåraste är att man blir så besviken varje gång det inte blir ett plus och det är svårt att få sin omgivning att förstå ibland. Hjälper att prata av sig här när man är i liknande situation.

Hoppas vi alla snart har ett plus!
    Visst är det så. Skönt att prata av sig.

Håller med och hoppas att det snart blir ngt.
  • carrolinea
    Björan skrev 2014-08-21 07:31:55 följande:

Jag hade rätt angående mina symtom, har igår och idag testat positivt :) är jätteglad men lite nervöst över hur det går denna gången.

Grattis!

Hoppas det går vägen den här gången.
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!