• Björan

Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!

Hej,

Beklagar alla missfall!

Har en dotter född juni-12 och för ca 2 månader tog jag ut min kopparspiral. Hade antagligen ÄL vid uttaget så blev gravid direkt, tog 6 positiva test.

Tyvärr sluta det med mf för ca 1,5 V sedan.

Väntar inte utan kör på direkt. Fick missfall före min dotter också, då blev jag gravid direkt, hade ingen mens emellan så det kan nog stämma att man lättare blir gravid efter mf eller så hade vi tur då!

• Björan

Denna gången blödde jag mkt 3 dagar och sen lite 2-3 dagar. Mycket slem och klumpar då fatta jag att det va mf :(

Det svåraste tycker jag är att ha tålamod, när man väl har bestämt sig vill man bli gravid direkt, spec. Efter mf då man redan hade börjat planera...

Fick infektion i livmodern efter min förlossning, någon som vet om det ökar chansen för missfall? Är det större risk att få mf om man fått det tidigare?

• Björan

Har aldrig testat ÄL-test men kanska ska prova det, har oregelbunden mens så då är det svårt att räkna ut när jag har ÄL.

Har gjort ett gravtest nu som visa negativt så det är ju skönt att veta att jag verkligen är gravid om jag får ett positivt sen. Är ju lite lurigt efter mf eftersom hcg finns kvar i kroppen ett tag efter.

• Björan

Jag gjorde först ett test 2 dagar efter som visade positivt sen några dagar senare va det negativt. Jag fick ett "tidigt" missfall ca V.4-5 så då kanske hcg försvinner snabbare jämfört om man får lite senare, har hört att det kan ta flera veckor innan hcg försvinner helt.

• Björan
    junisen skrev 2014-08-06 13:21:53 följande:

Okej :)

Skönt att höra, men vi har inte haft sex sen i fredes så då kanske en graviditet är för sent nu, eller hur länge kan en liten simmare hålla sig kvar?

I förgår kom även ett hemskt munsår :(

Tror inte du är gravid. Kan ju va en mellanblödning, har du haft det tidigare?

Kontakta gyn om det inte slutar eller om du får ont. Jag hade för ett tag sen en cysta där en Gulkropp hade brustit och börja blöda. Cystor är väldigt vanligt för kvinnor i fertil ålder. Alltid bra att kolla upp så det inte är en inflammation i äggstockarna eller liknande sa dom till mig.
  • Björan

Ja hoppas vi alla får ett plus snart :) gjorde ett test igår fast att jag egentligen vet att jag omöjligen inte hunnit bli gravid redan, undrar varför man plågar sig själv.

Hade missfall före min dotter också så trodde inte att jag skulle få det igen av nån anledning fast att det är ganska vanligt.

Många som inte fått mf säger att du är ung du har möjlighet att bli gravid igen. Det är ju sant men det är oerhört jobbigt ändå, man vill ju inte vänta och det kan ju ta flera månader innan det blir igen...

• Björan
    Alvisen76 skrev 2014-08-07 16:46:32 följande:

Det hade gått ur. Testade med digital clearblue. Det enda jag litar på. Jag vill inte analysera streck. Jag vill ha svart på vitt exakt resultat. Enda gången jag känner mig nöjd med ett ej gravid resultat är efter missfall och man vill försöka igen. Känner pms så jag tror jag får mens i helgen Sedan känner jag mig mer bekväm med att försöka. Då är mer rester från missfallet bortspolade.

Fler som haft flera missfall ? Fler som har barn ? Vilket nummer i ordningen kom missfall/missfallen och barn/barnen ?

Håller med, kändes skönt att det visade negativt efter mf så vet man att man kan köra igen. Förra gången tog det sig direkt efter mf.

Missfall sep-12

Gravid igen, nov-12 Har en dotter född juni-12

Missfall juli-14
  • Björan
    Mytime skrev 2014-08-07 21:54:01 följande:

Ja hoppar in här. Missfall v8. Började i lördags på min födelsedag med att ja började blöda på kvällen. På måndagen fick ja de kostaterat via vul. Senare på måndagen kom allt ut så kroppen har väl skött de själv så att säga. Tis kväll, ons dag har ja haft skitont o fått ta till både diklefenak och oxynorm (morfin) men idag har ja klarat mig på diklofenak var 8e timme så nu hoppas ja de vänt. Blöder fortfarande men iaf mindre.

Så snart ja slutat blöda börjar vi försöka igen.

Så tråkigt bara, vi har försökt i två år o skulle precis starta ivf när plusset äntligen kom o så slutar de så här innan de knappt hunnit börja...

Har inte orkat ringa fertilitetsmottagningen heller o vet inte om de vill ta emot oss heller eftersom vi lyckades bli spontant gravida som de så fint kallar det. Men vi hoppas verkligen att de inte ska behöva ta så lång tid tills nästa plus.

Vi har såklart analyserat varför de hände o även om de oftast beror på genetiskt fel eller att ägget inte delat sig som de ska osv så får vi nog även inse att tidpunkten va helt fel.

Ja har haft kaos (milt uttryckt) på jobbet alldeles för länge me högt tryck, tokmkt stress o alldeles för mkt tungt ansvar på mig som ensam individ plus att vi planerar vårt bröllop som sker om ett par veckor mm. Så tillfället för plus va inte de bästa men nu får vi blicka framåt och hoppas på de bästa o under tiden hänger ja gärna med här o följer i glädje o sorg mot våra efterlängtade plus.

Beklagar verkligen, hoppas att du inte behöver vänta två år till. Finns det nån möjlighet att förändra din arbetssituation? Kan va bra att vila efter mf så kroppen får läka och framförallt mentalt.

Ja jag analyserade mycket också vid mina missfall, t.ex tog nått glas vin på semestern innan jag visste osv. Det är lätt hänt att anklaga sig själv men i nästan alla fall beror det på genetiska.

Kan tänka mig att det är mycket att stå i inför ett bröllop, är själv inte gift men ser framemot det i framtiden :)
  • Björan
    Alvisen76 skrev 2014-08-07 21:42:03 följande:

Vad skönt att det tog sig direkt efter mf    För mig blir det lite svårare tror jag. Jag är särbo och vi kan inte ses mer än två dagar i veckan cirka. Ändå har vi lyckats bli gravida förr på detta, så det ska väl gå igen. Dock gör det att det går lite långsammare tyvärr.

Ja vi är lite udda. Vi skaffar barn ihop. Har redan två tillsammans bland våra missfall och vill ha ett tlll. Vi vill dock inte ha någon kärnfamilj rent boendemässigt

Jag har blivit lovad en tid hos gynmottagningen i höst och prata om missfallen. Ingen utredning men för att få svar på alla frågor akuten inte hade tid att svara på i Juli när jag fick missfallet, blev akut skrapad och hade tusen frågor gråtandes. Om de kommer i håg att ge mig en tid som de lovat, ska jag tigga progesteron. Har hört att de hjälpt de som fått flera missfall.

Ja jag hoppas det tar sig direkt nu med men vill inte ha för höga förhoppningar, kanske hade tur förra gången.

Hoppas du får din tid, kan va skönt att få prata ut och ställa siba frågor så man slipper fundera för sig själv. Jag har själv tänkt ringa min terapeut nästa vecka och prata om situationen.

Jag tror inte ni är så udda, idag finns inte bilden av kärnfamiljen på samma sätt;) tycker alla får göra precis som dom vill utan att folk ska döma!
  • Björan
    Alvisen76 skrev 2014-08-08 15:22:34 följande:

Första mensen efter missfall här. En dag tidigare än beräknat till och med. Vilket gör att ägglossning måste varit medan jag fortfarande blödde efter skrapning. ( Blödde 18 dagar ). Inte så konstigt att det inte gick vägen direkt för mig.

Nåja, nu är allt ok iaf En ny chans kommer

Ja dom brukar rekommendera en mens emellan när man har fått skrapning. Förstår om det känns tråkigt man hoppas ju att det ska gå direkt. Har läst att får man sin mens kan man va säker på att allt är återställt så förhoppningsvis prickar du in denna ÄL ;)

Håller tummarna!

Själv vet jag inte vad som händer känner mig väldigt trött och orolig i magen är hemma idag. Vet inte om det är oro stress eller besvikelse som tar ikapp, har jobbat väldigt mycket sen mitt mf...
Svar på tråden Vi som fått missfall och vill följas åt till nästa plus!