Mytime skrev 2014-08-07 21:54:01 följande:
Ja hoppar in här. Missfall v8. Började i lördags på min födelsedag med att ja började blöda på kvällen. På måndagen fick ja de kostaterat via vul. Senare på måndagen kom allt ut så kroppen har väl skött de själv så att säga. Tis kväll, ons dag har ja haft skitont o fått ta till både diklefenak och oxynorm (morfin) men idag har ja klarat mig på diklofenak var 8e timme så nu hoppas ja de vänt. Blöder fortfarande men iaf mindre.
Så snart ja slutat blöda börjar vi försöka igen.
Så tråkigt bara, vi har försökt i två år o skulle precis starta ivf när plusset äntligen kom o så slutar de så här innan de knappt hunnit börja...
Har inte orkat ringa fertilitetsmottagningen heller o vet inte om de vill ta emot oss heller eftersom vi lyckades bli spontant gravida som de så fint kallar det. Men vi hoppas verkligen att de inte ska behöva ta så lång tid tills nästa plus.
Vi har såklart analyserat varför de hände o även om de oftast beror på genetiskt fel eller att ägget inte delat sig som de ska osv så får vi nog även inse att tidpunkten va helt fel.
Ja har haft kaos (milt uttryckt) på jobbet alldeles för länge me högt tryck, tokmkt stress o alldeles för mkt tungt ansvar på mig som ensam individ plus att vi planerar vårt bröllop som sker om ett par veckor mm. Så tillfället för plus va inte de bästa men nu får vi blicka framåt och hoppas på de bästa o under tiden hänger ja gärna med här o följer i glädje o sorg mot våra efterlängtade plus.
Beklagar verkligen, hoppas att du inte behöver vänta två år till. Finns det nån möjlighet att förändra din arbetssituation? Kan va bra att vila efter mf så kroppen får läka och framförallt mentalt.
Ja jag analyserade mycket också vid mina missfall, t.ex tog nått glas vin på semestern innan jag visste osv. Det är lätt hänt att anklaga sig själv men i nästan alla fall beror det på genetiska.
Kan tänka mig att det är mycket att stå i inför ett bröllop, är själv inte gift men ser framemot det i framtiden :)