Inlägg från: MrsJones |Visa alla inlägg
  • MrsJones

20 dagar kvar. följas åt?

Hej alla höggravida mammor! Det finns massor med sådana här trådar men varför inte skapa en till där vi kan längta ihjäl oss och gnälla? Jag väntar barn nr 4 på sladden, bor i Kristianstad i Skåne. Lillebror är beräknad till den 20 augusti så nu börjar den oändliga nedräkningen för mig. Häng på så stöttar vi varandra!

• Svar på tråden 20 dagar kvar. följas åt?
  • MrsJones

Ja man är ganska less nu! Ska in på tul på torsdag eftersom förra pojken vägde 5 kg. Jag hoppas att jag slipper gå över tiden denna gången eftersom det är då de växer på sig så mycket. Mina har kommit 40+0

42+0 och 41+5 och har varit stora allihopa.

• MrsJones

Nej!!! Klart att vi hoppas! Om inget annat så påminner det ju om att vi snart får träffa våra bebisar

• MrsJones

Jag vet... Varje dag känns som en evighet. Försöker att sysselsätta mig med projekt men det är inte så lätt med denna enorma kropp. Jag har en pojke på 14, en pojke på 7 och en flicka på 6. Som tur är så börjar de bli ganska självgående nu vilket ger mig möjlighet att slappa i värmen

Jag var hos bm igår och tjatade till mig att hon skulle kolla om jag hade börjat att öppna mig. Efter mycket tjat så gjorde hon det. Tappen var 2 cm och bakåtlutad. Dock var den mjuk. Suck... Jag som hade hoppats på att hon skulle säga att oj nu är det dags eller något

• MrsJones

Jag tycker att det var stor skillnad mellan 1 och 2. Med nr 1 började det med värkar kl 22 och han föddes kl 12.55. Med nr 2 fick jag första värken kl 10 och han föddes kl 12.57 så ungefär 12 timmar fortare. Jag tror att man hjälper till mer själv när man är omföderska och slappnar av bättre under värkarna. Med ettan så spände jag hela kroppen vid varje värk för att det gjorde så ont. Med nr 2 och 3 blundade jag och tänkte på den berömda vågen. Det gjorde inte alls lika ont då. Jag är på förlossningen en gång i veckan och får järndropp och då passar jag på att ställa en massa frågor. Chefsbarnmorskan som jobbat i 30 år sa att allra snabbast och mest smärtfritt är det för dem som tränat avslappning och klarar att andas igenom. Man öppnar sig bättre och fortare då. Jag minns att jag stod på knä och rullade med höfterna sist och jag kände själv hur hon åkte ner. Kroppen är ascool när det gäller

• MrsJones
    many87 skrev 2014-08-07 13:06:35 följande:

Hej jag hänger gärna på er. Har bf den 26. Men är otroligt less på detta nu. Hela helgen var full med förvärkar som satt i några timmar sen försvann dom. Likadant igår.

Har en dotter innan som kom 14dagar tidigt. Hade varit lämpligt att bebis kom inom några dagar då dottern är på semester.. men vi får se...

Välkommen! Då håller vi tummarna för att bebisen gör som storasyster. Själv kom jag nyss hem från TUL eftersom förra barnet vägde 4900. Jag är i v 38+0 idag och bebisen viktuppskattades till 4200 idag. Jag blev beviljad igångsättning på tisdag kl 8. När läkaren undersökte mig så visade det sig att jag är öppen 4 cm!!! Han gjorde en hinnsvepning också. Jag blöder lite men inga värkar än så länge.
  • MrsJones
    Peanut skrev 2014-08-07 13:24:48 följande:

Hej!

Det här verkar vara en toppen tråd! Jag hänger på! smile1.gif

Har BF 24/8 med 3dje barnet. Ska på tillväxt Ul imon pga litet sf mått. Ca 31 cm ligger det på.

Har en dotter född -07. Bf -8 o vägde 3040g.

Sonen är född -10 o kom på utsatt dag. Vägde 3075g.

Senaste förlossningen gick väldigt snabbt så jag är lite nervös denna gången..!

Välkommen hit! Hoppas att allt ser bra ut på ditt TUL imorgon. Jag är också nervös denna gången. Med nr 2 så föddes han 2,5 timmar efter första lilla pluttvärken. Nr 3 startade också med värkar men det tog 5 timmar innan hon kom. Nu med barn nr 4 så vet jag inte hur jag ska göra? Ska jag åka in direkt och riskera att få åka hem igen eller vågar jag vänta? Hur resonerar du?
  • MrsJones

Hej tjejer! Efter en hinnsvepning i torsdags drog det igång och kl 05.54 föddes min lilla prins! 4460 kg i v 38+0.

• MrsJones

Tack! Allt gick bra men det var nog den jobbigaste av mina förlossningar. Den sista lilla kanten ville inte försvinna så den sista timmen stoppade min bm in handen vid varje värk och slet i kanten för att få bort den. Det gjorde vidrigt ont. Det var ju för att hjälpa mig att skynda på det hela för jag var helt slut men så kändes det inte då. Jag vrålade efter bedövning eller ks då den där naturliga förlossningen gick åt skogen haha!

• MrsJones

Tack för alla grattis! De riktiga värkarna började kl 02 och han är född 05,54 så ungefär fyra timmar.

Svar på tråden 20 dagar kvar. följas åt?