• Lurifax

20 dagar kvar. följas åt?

Hejsan, jag är också beräknad till den 20 augusti, andra barnet. Det ska bli sååå skönt att få ut det lilla pyret. Längtar! Bara att hålla tummarna att man slipper gå över, sonen kom i 39+3 så jag hoppas på något liknande denna gång, gärna nästa vecka =)

• Lurifax

14 dagar kvar idag, men vem räknar?! :-P

Som jag skrev i mitt första inlägg så är det här mitt andra barn...
    Hur lång tid tog era förlossningar som omföderskor jämfört med den första?

Jag vet ju att det är högst individuellt, men ändå så kan jag inte låta bli att fundera på hur fort det kan gå (läs: hur snabbt jag kan få det avklarat) denna gången.

Förra gången hade jag kraftiga förvärkar dygnet runt i en vecka innan jag var tillräckligt öppen för att stanna på förlossningen. Blev inlagd och fick morfin för att få sova några timmar, vaknade några timmar senare och då var det igång och sedan tog det 5 timmar innan sonen var ute. Hade en väldigt smidig förlossning och har bara goa minnen från den, tror att det är därför som jag nojjar mig mer denna gång...

• Lurifax

Tack för era svar, då får jag hoppas att denna förlossning inte tar längre tid i alla fall. Går och letar efter tecken hela tiden, vore så skönt att å ut den lille nu, men magkänslan säger mig att jag nog får vänta en vecka till åtminstone...men hoppas kan man ju alltid! =)

Försöker läsa in mig så gott jag kan på avslappning och "dykmetoden". Använde mig av det sist och hoppas kunna göra det denna gången med.

MrsJones: Då är du ju snart i mål! =))

• Lurifax

www.enbrastart.se/index.php&view=article&id=64

Den här sidan har jag läst på och sedan googlat runt lite.

Jag tror verkligen på att om man bara är tillräckligt avslappnad och följer med i värkarna så går det lättare. Förra förlossningen räckte det med avslappning, dykmetoden samt lite lustgas. Hoppas på samma upplägg denna gången ?

• Lurifax

Oj, ja jag kan tänka mig att det måste ha gjort ont. Hur lång tid tog förlossningen för dig?

• Lurifax

Many87: Låter ju härligt att det verkar vara på gång för dig. Här är det 38+3 idag och inga direkta känningar. Håller tummarna att din bebis kommer snart =)

• Lurifax

Usch, idag är det en tung dag. Illamående hela natten, kass i magen och ont neråt... men inte som förvärkar, mer molvärk, ilningar och tryck neråt, om den bara kunde bestämma sig för att komma ut, avskyr ovissheten, vill bara få det gjort nu...38+4 idag, 9 dagar kvar till BF. Gnällmaja här idag ????

• Lurifax

MrsJones: Låter lagom länge tycker jag=D

Igår kväll trodde jag det var på gång, men förvärkarna försvann efter två alvedon. Idag har det inte varit lika mycket känningar, om den lille bara kunde besluta sig för att komma ut till oss nu.

• Lurifax

Hur har det gått för dig? Håller tummarna att du hade mer tur än mig iaf =D

Maria222 skrev 2014-08-11 13:05:19 följande:

Även jag känner mig illamående och orolig i magen idag... Skönt med regn idag iallafall..

• Lurifax
    Peanut skrev 2014-08-13 11:35:02 följande:

Hur går det tjejer? Blir det några bebisar?

Jag har varit hos BM idag.

Har 11 dagar kvar till bf.

SFmåttet var 33.

HB 140

Blodtryck 120/70

Har gått upp 16 kg nu så jag väger 78 kg.

Bebishjärtljud var bra.

Hoppas nu bara att bebis vill komma ut snart. ????

Här är det lugna gatan, det känns i kroppen som om att något är på gång, men det blir inte mer än illamående, molvärk och lite förvärkar. 7 dagar till BF, var hos barnmorskan igår och den ligger så långt ner som den ska. Håller tummarna för oss alla att de små raringarna levereras snarast, gärna idag=D
  • Lurifax
    Maria222 skrev 2014-08-13 17:26:22 följande:

Peanut: det var fina värden det! Hb på 140 är ju toppenbra!

Lurifax: låter som om vi mår likadant. Illamående molande och förvärkar av och till, ganska kraftiga på kvällen/natten, men sen går det över...

Jag ska till bm imorn. Har 11 dagar kvar till bf.

Ja, det låter som vi har samma=) lagade långkok idag, tänkte att då kanske bebisen vill ut just bara för att det inte passar, men icke... måtte jag inte behöva gå över tiden. 7 dagar kvar men jag är redo nununu!
  • Lurifax

Wiiie! För en stund sen gick mitt vatten, inga värkar ännu, bara lite molvärk till och från. Kl 11 ska vi in på vattenkontroll, ooooh vad spännande det här är! =)

• Lurifax

Nyss hemkommen, inga värkar ännu så vi fick åka hem och har tid imorgon fm för igångsättning. Men vi satsar på att det ska starta ikväll =)

• Lurifax
    Maria222 skrev 2014-08-16 21:06:27 följande:

Lurifax: hoppas värkarbetet har börjat nu, hur som helst kommer du ha bebisen hos dig imorgon! Vad härligt!

Jag har beställt att min bebis ska komma på fredag, den 22:a, hoppas den vill samma sak :)

Nej, inget direkt värkarbete är igång ännu. Hoppas det börjar snart. Är trött på att det rinner vatten ur mig hela tiden, får byta binda hela tiden. Men bebisen sparkar och buffar så den verkar inte ha allt för bråttom ut, tyvärr.

Vill så gärna komma igång av mig själv, tycker det känns döläskigt med igångsättning och "riskerna" med det, tänker främst på ökad risk för sugklocka och kejsarsnitt =(

Håller tummarna att du får din bebis den 22=)
  • Lurifax

Hej alla! I söndags kväll föddes vår fina dotter Novalie. Kl 16 satte de in en propess eftersom det fortfarande var 3 cm kvar på livmodertappen. Tanken med den var ju att mjukna upp tappen och att vi skulle gå vidare med igångsättning på måndagen men tji fick dom. Kl. 16,15 kände jag att det kom en värk, sedan kom det fler och fler med högre intensitet. Kl. 19 hade jag etablerade värkar och var öppen 3 cm. Kl 19,30 fick jag komma in på ett förlossningsrum och andas lustgas. 21 var jag öppen 4 cm. Kl 21,05 var jag öppen 10 cm och på tre krystningar kom hon ut kl. 21,13. Det tuffaste med hela förlossningen var att jag började känna av krystvärkar redan från kl 18,30.

Hade en fantastisk förlossning och mår så bra. Var uppe och skuttade två timmar efter att hon var född. Blir så fascinerad av hur fantastiskt kroppen fungerar och hur snabbt återhämtningen gått!

Dock fick hon gulsot och behövde sola ett dygn. Det var fruktansvärt att inte få ha henne i famnen när man själv ville, utan endast vid amning.

Men idag fick vi åka hem och det var så skönt.

Svar på tråden 20 dagar kvar. följas åt?