EnAnonumius skrev 2014-08-03 12:46:17 följande:
Oj vad hände här då ? Skulle skriva eftersom han har muslimskt påbrå , kommer det aldrig att hända , då dels detta går emot muslimska värderingar bl.a.
Skulle du säga om någon som har en asyrisk pappa (eller en asyrisk mamma) att det barnet har "muslimk-kristet påbrå? Då asyrier kan antingen vara kristna eller muslimer.
Fortfarande kan man inte ha ett "muslimskt påbrå", lika lite som man kan ha ett "kristet påbrå", "asa påbrå", "buddhistiskt påbrå".
Så varför fortsätter du att använda att använda order "påbrå" är bara befängt. Skilj på religionen och "folkslaget". Påbrå är aldrig rätt att använda om man skall snacka om att ett barn får ett religiös uppfostran.
"Fast inte mig något emot då jag tycker själv han ska lära sig man och kvinna och älska kärleken i fasta förbindelser, men självklart välja vem han älskar själv , så just detta går jag ej emot då jag tycker det är fint , sen vet man aldrig vad som händer men det kommer ju lugga från grunden i barndomen ."
Här är en mening med flertalet självmotsäglse och fördomar, på en och samma gång. Hur lyckades du med det? Jag får berömma dig för den bedriftenm att lyckas lägga flertalet självmotsägelser och fördomar i en och samma mening.
Att vilja ha fasta ELLER icke fasta relationer har inget med den sexuella läggningen att göra. Det har med personlighet att göra. Det finns gott om heterosexuella som lever i promiskuitet och trivs utmärkt med detta. Medan det finns homosexuella som lever i fasta förhållanden och till och med är gifta. Så man kan hylla fasta förhållanden oavsett sexuell läggning.
Du hävdar att att han skall få älska vem han vill, men samtidigt så begränsar du hans kärlek till att bara handla om "kvinnor". Det är inte att säga att han får "älska vem han vill" utan kravet är från din sida att han bara få lov att välja mellan kvinnor. Du sitter och begränsar hans urval till bara kvinnor. Så att säga att "han får älska vem han vill" är bara faktiskt en direkt falskt påstående.
Sedan så skriver du vidare "för att jag tycker det är fint". Jaha varför skall barnen vara till för föräldrarnas skull och inte kunna leva sina egna liv på sina egna premisser? Alltså det du förspråkar är en form av s.k "heders kultur tänkande" (eller skammkultur som jag tycker det borde kallas för).
Så bra skrivet!
Anonym (Soffan-poffan) skrev 2014-08-03 13:08:35 följande:
Oj, du är bra! Tack för att du skriver dessa inlägg från mig som gärna skulle vilja själv men inte är i besittning av din formuleringsförmåga. Och så kan vi vara extra glada idag för att på Pride välsignade en imam två muslimska kvinnors äktenskap, och om jag inte såg fel verkar det som den ena kvinnan väntade barn. Jag blev så glad och så rörd. Lyckan lyste om dem.
Åh,vad härligt att höra!