Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

    Min som är homo och jag får veta det på Facebook?

    ölburk2 skrev 2014-07-30 18:46:25 följande:
    Vad du ska göra? Söka hjälp för att bli av med din homofobi såklart...
    Skål
  • EnAnonumius
    Anonym (Mamma) skrev 2014-07-30 13:11:16 följande:
    Jaha? Min son är tydligen homosexuell? Hur får jag reda på det? Jo...på Facebook! Det här är helt jävla sjukt. Han har tydligen deltagit på något av Pride veckans aktiviteter och blivit fotad med en kille och tagad på Facebook. På bilden står det "min älskling" så troligtvis är min son ihop med denna kille. Blir förbannad och skäms! Jag vet nu att mina vänner och bekanta har sett bilden och helt plötsligt vet alla att han är homo! Han får inte vara det. Min syster ringde till mig och sa "åh jag viste inte att XX är homo". Jag förnekade och sa att han bara skojade på bilden och sa att han har tjej. Visst, jag älskar honom. Men han vet att jag inte tolererar honosexuella förhållanden. För min skull kunde han åtminstone döljt detta lite finare. Jag tänker inte hålla tyst om detta. Jag ska prata med honom för jag är besviken att hon håller på så offentligt. Jag vet att många av er inte håller med men jag vet också att många av er står på min sida. Vad ska jag göra? Är helt förkrossad!
    Vad du skall göra?

    Beställa tid för KBT så du blir av med din homofobi..

    Du har ingen skyldighet och/eller rättighet att bestämma vem din son skall älska och förlova (och ev gifta) sig med.

    Det är inte din sons skyldighet heller att dölja sin kärlek offentligt bara för att mammsingen är en inskränkt person.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Soffan-poffan) skrev 2014-08-01 02:14:38 följande:
    Man kan inte "tycka" något om homosexualitet. Det är som att "tycka någonting" om att havet är vått. Därför faller alla argument om "vad man får tycka". Och eftersom män blir kära i män och kvinnor blir kära i kvinnor är vi uppenbarligen skapta för "den sortens kärlek".
    K med lilla E skrev 2014-08-01 09:25:15 följande:
    Och du känner att du måste ha en åsikt om vad folk har för sig i sängen? Kan du inte bara skita i det och ha åsikter om andra viktigare saker?
    Håller med er båda...

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Mamma) skrev 2014-07-30 13:11:16 följande:
    Jaha? Min son är tydligen homosexuell? Hur får jag reda på det? Jo...på Facebook! Det här är helt jävla sjukt. Han har tydligen deltagit på något av Pride veckans aktiviteter och blivit fotad med en kille och tagad på Facebook. På bilden står det "min älskling" så troligtvis är min son ihop med denna kille. Blir förbannad och skäms! Jag vet nu att mina vänner och bekanta har sett bilden och helt plötsligt vet alla att han är homo! Han får inte vara det. Min syster ringde till mig och sa "åh jag viste inte att XX är homo". Jag förnekade och sa att han bara skojade på bilden och sa att han har tjej. Visst, jag älskar honom. Men han vet att jag inte tolererar honosexuella förhållanden. För min skull kunde han åtminstone döljt detta lite finare. Jag tänker inte hålla tyst om detta. Jag ska prata med honom för jag är besviken att hon håller på så offentligt. Jag vet att många av er inte håller med men jag vet också att många av er står på min sida. Vad ska jag göra? Är helt förkrossad!
    Det finns tre saker här i livet man ALDRIG kan "välja själv"

    1) Sina päron
    2) Sin sexuella läggning
    3) När det är dags att dö.

    En av de ultimata nitlotterna måste ju vara att man råkar bli homosexuell och har homofoba föräldrar.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (S) skrev 2014-08-03 00:38:48 följande:
    Han kommer aldrig bli det tack och lov muslimsk påbrå ...
    Alltså det är bara idiotiskt att utgå från att någon inte blir homo bara för att man har muslimskt påbrå.. Dessutom hur kan man ha "muslimkt påbrå"? Muslimer är inget enskilt etnisk grupp,  är en religon, som utövas av främst persier och araber. 

    Du verkar ju har svårt att förstå att har man en avrättning ( i Islamistiska länder) att vänta bara för att man är homosexuell så är det för fasiken helt jäkla försåtligt att man håller käften om det.

    Fast du skall veta att i Frankrike så har de en gaymoske.. Det var  Ludovic-Mohamed Zahed öppnade den. Ardeshir Bibakabadi  blev inspirerad och jobbar för att öppna en homo moské i Göteborg.  Dock så Mohamed Omar startar en i Uppsala en homomoské..

    Så att sitta och säga att han inte kommer att bli bög bara för att han har "muslimsk påbrå" säger bara en hel del om att du inte kan har mycket till allmänbildning. 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (S) skrev 2014-08-03 11:47:39 följande:
    Oj vad hände här då ? Skulle skriva eftersom han har muslimskt påbrå , kommer det aldrig att hända , då dels detta går emot muslimska värderingar bl.a. . Fast inte mig något emot då jag tycker själv han ska lära sig man och kvinna och älska kärleken i fasta förbindelser, men självklart välja vem han älskar själv , så just detta går jag ej emot då jag tycker det är fint , sen vet man aldrig vad som händer men det kommer ju lugga från grunden i barndomen .
    Oj vad hände här då ? Skulle skriva eftersom han har muslimskt påbrå , kommer det aldrig att hända , då dels detta går emot muslimska värderingar bl.a.

    Skulle du säga om någon som har en asyrisk pappa (eller en asyrisk mamma) att det barnet har "muslimk-kristet påbrå?  Då asyrier kan antingen vara kristna eller muslimer.

    Fortfarande kan man inte ha ett "muslimskt påbrå", lika lite som man kan ha ett "kristet påbrå", "asa påbrå", "buddhistiskt påbrå". 
    Så varför fortsätter du att använda att använda order "påbrå" är bara befängt.  Skilj på religionen och "folkslaget".  Påbrå är aldrig rätt att använda om man skall snacka om att ett barn får ett religiös uppfostran.

    "Fast inte mig något emot då jag tycker själv han ska lära sig man och kvinna och älska kärleken i fasta förbindelser, men självklart välja vem han älskar själv , så just detta går jag ej emot då jag tycker det är fint , sen vet man aldrig vad som händer men det kommer ju lugga från grunden i barndomen ."

    Här är en mening med flertalet självmotsäglse och fördomar,  på en och samma gång. Hur lyckades du med det? Jag får berömma dig för den bedriftenm att lyckas lägga flertalet självmotsägelser och fördomar i en och samma mening.

    Att vilja ha fasta ELLER icke fasta relationer har inget med den sexuella läggningen att göra. Det har med personlighet att göra. Det finns gott om heterosexuella som lever i promiskuitet och trivs utmärkt med detta. Medan det finns homosexuella som lever i fasta förhållanden och till och med är gifta. Så man kan hylla fasta förhållanden oavsett sexuell läggning.

    Du hävdar att att han skall få älska vem han vill, men samtidigt så begränsar du hans kärlek till att bara handla om "kvinnor". Det är inte att säga att han får "älska vem han vill" utan kravet är från din sida att han bara få lov att välja mellan kvinnor. Du sitter och begränsar hans urval till bara kvinnor. Så att säga att "han får älska vem han vill"  är bara faktiskt en direkt falskt påstående.

    Sedan så skriver du vidare "för att jag tycker det är fint". Jaha varför skall barnen vara till för föräldrarnas skull och inte kunna leva sina egna liv på sina egna premisser?  Alltså det du förspråkar är en form av s.k "heders kultur tänkande" (eller skammkultur som jag tycker det borde kallas för). 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Soffan-poffan) skrev 2014-08-03 13:08:35 följande:
    Oj, du är bra! Tack för att du skriver dessa inlägg från mig som gärna skulle vilja själv men inte är i besittning av din formuleringsförmåga. Och så kan vi vara extra glada idag för att på Pride välsignade en imam två muslimska kvinnors äktenskap, och om jag inte såg fel verkar det som den ena kvinnan väntade barn. Jag blev så glad och så rörd. Lyckan lyste om dem.
    Ohh.. Fick en tår i ögat av glädje.  Det var verkligen glädjande att höra om dessa två kvinnor.
    Och heder åt imamen som vågar gå emot de konstruktivistiska  tolkningarna va koranen.

    Detta med fromuleringar äh jag har tränat på det i så många år så nu kommer det mer eller mindre naturligt, för att jag har debatterat på nätet i över 10 år, så då har man lärt sig den vägen. Flört
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (S) skrev 2014-08-03 17:32:48 följande:
    Jag är själv kvinna och ja en del är väl spermahinkar en del inte ....
    Huruvida du är kvinna eller inte hör inte hit. Det var knappast det jag frågade heller OM du var kvinna.

    Jag använde samma generaliserings metod som dig, och frågade dig om du anser att kvinnor är spermiehinkar.  Inte om att "en del" skulle vara det.

    En bög är inte per se en stjärtgosse, som du försöker slänga upp det via dina fördomar att de skulle vara då du endast använder det epitetet som en "allmängiltig fakta".

    Stjärtgosse är ett (nedvärderande) epitet om de bögar som knullar rumpa och/eller blir knullade i rumpan.
    Dock skall du lära dig att det finns gott om bögar som INTE är stjärtgossar som ogillar analsex (ge och få).
    Men men jag har inga förhoppningar att du vill lära dig detta då du verkar ju hellre vilja behålla dina fördomar och använda enbart fördomaran som argument för din sak.

    Okey för att du inte gillar homosexuella av en eller annan anledning, det har du rätt till, men du har ingen rätt att sitta och vara direkt elak och direkt nervärderande mot bögarna (och/eller lesben) för den saken, och komma med direkta lögner om att man "väljer" att bli bög (eller lesba). Att vara homosexuell är lika naturligt som att vara heterosexuell. 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (S) skrev 2014-08-03 19:26:59 följande:
    Grrrrrrr ack så lack man blir då, klart jag älskar min son vad trodde du , sök hjälp ...(-:
    Älsdkar du verkligen din son? Varför lägger du då kravet på att han måste " BARA älska  kvinnor"? 
    Alltså snacka om att villkora sin moderskärlek. Din son bad aldrig att få dig som mamma, tänk på detta. Ändå sätter du så otroligt smaklösa krav som "icke val".

    Detsamma säger jag..  Man blir lack på dina invektiv och dina fördomar som du har mot homosexuella (män och kvinnor) och att du sitter och villkora din moderskärlek till din son.
    Så ja SÖK hjälp själv, innan du hoppar på andra att de skall söka hjälp.
     
    Även om man inte är "uppvuxen" med homosexuella och bisexuella så kan man gott sitta och lära sig att ta reda på fakta i stället för att sitta och sprida fördomar och invektiv så som du sitter och gör i denna debatt.
    Anonym (S) skrev 2014-08-03 22:31:05 följande:
    Men du har ju inte rätt att bestämma vad jag ska tycka eller lära mina barn , visst du har lärt dina så men så Vaddå betyder väl inte jag måste göra det .
    Bara för att du är mor så har du ingen rätt att kräva och sätta villkor på vem han skall älska.
    Det är på gränsen att jag önskar att din son bli bög.  Så du blir tvingad att konfrontera dina egna fördomar och inser att uppfostran och religiösa dogmer knappast kommer att hjälpa.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Någon) skrev 2014-08-03 19:26:57 följande:
    Nej det är det inte.
    Jaha så har vi ytterligare en till som förväxlar naturligt och "icke naturligt" med "vanligt förekommande" och "icke vanligt förekommande".


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (bull) skrev 2014-08-03 23:11:18 följande:
    Ja jag skulle avvisa bögjäveln från min familj ja.
     Bög är ett annat ord för män som är homosexuella.

    Molly frågade inte om "bög" utan hon frågade dig "h*n är homosexuell", d.v.s både män och kvinnor.

    Så skulle du avvisa kvinnor med och kalla dem för lesbjäveln?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    molly50 skrev 2014-08-03 23:27:33 följande:
    Sorgligt. Skulle du resonera på samma sätt om homosexuella kvinnor?

    Om någon i min familj visade upp ett sådant homohat som du gör nu så hade jag avvisat den personen från min familj.
    Framförallt om personen avvisade sitt eget barn.
    En person som inte respekterar andra och inte kan se att alla människor är lika mycket värda har jag inte mycket till övers för.



    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (S) skrev 2014-08-04 00:01:19 följande:
    Du accepterar ju inte vad jag sagt tex utan strider på men jag ändrar liksom inte mig .
    Om du presentera din åsikt på ett debattforum så skall du räkna med att den blir ifrågasatt med. 
    Att ifrågasätta någons åsikt är aldrig samma sak som att "strider på". 

    Eller har du svårt att acceptera att folk tycker att du är extremt nedlåtande när du presentera din åsikt så från du också räkna med att folk kan säga i från. Det är nämligen så det fungera på ett debattforum.

    Har du svårt att acceptera att folk ifrågasätter dig och/eller säger i från när du är direkt elak mot andra grupper, när du är på ett diskussionsforum, så kan jag rekommendera dig att du uppsöker ett konsensusforum i stället.

    Dock så kan man ju undra varför du anser att det skall vara helt okey för dig att använda invektiv mot andra grupper bara för att du ogillar dem. men blir sur och förbannad när andra säger i från till dig och då skall det heta "du acceptera ju inte mina åsikter". 
    Kräv aldrig av andra vad du vägra att kräva av dig själv.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    molly50 skrev 2014-08-04 15:55:02 följande:

    Du tar inte åt dig. Men ändå så känner du att du måste svara oss "veka och svaga stackare" med löjliga sarkasmer och påhopp.
    Det säger väl mer om dig än det gör om oss,i så fall.

    Om du vore så stark själv som du vill försöka låta påskina så hade du accepterat om din son skulle komma ut som homosexuell.
    Alt sökt hjälp/börjat gå på KBT för att få hjälp med dina fördomar.

    Dina argument verkar dock tryta och du verkar ha svårt att acceptera att dina åsikter är i minoritet.
    Jaha.. Vad skall man säga?

    Om man anser att ömsesidig kärlek är vacker oavsett om det är mellan strighta eller homosar så är ju jag hellre vek och svag stackare. Flört Cool 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (bull) skrev 2014-08-04 16:37:48 följande:

    Jaha, du är en sån, newsflash till dig, alla är lika värda är bara en innehållslös klyscha, alla är inte lika värda, har aldrig varit och kommer aldrig att bli.


    Sen kan du givetvis tycka att bögeri är nått fint, gå på pride festival vetja, från min sida så väcker dom bara avsmak hos mig, inget jag vill i min närhet även om saken har samma efternamn, inget jag kan göra åt det.


     


    Nej vi har förstått att du inte anser att alla är lika mycket värda. Och DU har rätt det är en klycha med att alla är lika mycket värda..

    Jag skulle hellre rädda ett djur (inklusive en kackerlacka) i ett brinnande hus. före en  inskräknt fördomsfull människa som dömer folk efter steriotypiska mallar som ni homofober gör.

    "Bögeri" vad betyder det ordet? Jag hittar det inte i SAOL. Och Jag har tillgång till SAOL via en av mina sökmotorer jag har i Firefox. Så kan du berätta vad "bögeri" betyder.  Sedan är det märkligt att du bara hoppar på homosexuella män (bög/-ar). Är det okey att vara lesb enligt dig? Om dui svar ja på den frågan så är du inget annat än en hycklare av rang.

    Sedan så skall du inte sitta och gapa om "newsflash".

    Här är en annan "newsflash" för dig..
    Inte alla Homosexuella (män och kvinnor) går INTE på Pride. Pride är en festival inte något som är atypiskt enbart för homosexuella. Dessutom är det typisk homofobisk klycha att dra upp om Pride för att kunna dra sitt korståg med att ursäkta sig och sina homo hat och fördomar.

    Var är din nästa klycha du skall använda dig av? Att man kan se till vardags vem som är homo eller hetero?  *whistle*


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-08-06 18:40:36 följande:
    Klockrent!!
    emoticon,emotion
    Tackar...


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (S) skrev 2014-08-07 10:37:05 följande:
    Dum i huvudet kanske ???(-:
    Varför är det så VIKTIGT för dig att försvara ditt homohat med en massa invektiv och anse att de är dumma i huvudet etc etc?

    Nej man är knappast "dum i huvudet" bara för att man är homosexuell. 

    Klara du inte av att framföra din homnoavsky utan att använda massa invektiv och fördomar?
    Jo jag vet att du inte vill lära dig om homosexuella en grundläggande fakta.
    Dock här det inte hit man kan ändå diskutera på ett vuxet moget sätt.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (S) skrev 2014-08-08 14:03:00 följande:
    Nappar inte på dessa diskussioner ....
    Du gjorde det precis.

    Men men.. Jag förstår att det är bekvämare att framföra sin åsikt med en massa invektiv och hat i stället för att framföra det på ett vuxet moget sätt.

    Eller som någon sa.. Anonymitetsfunktionen på FL har blivit samma sak som att förmedla sitt hat/avsky/invektiv etc...

    Skulle vara intressant om du vågade yttra dig på samma sätt med ditt reggade nick..


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Min som är homo och jag får veta det på Facebook?