okej straff för 4-åring?
Det är ju alltid svårt när man har olika uppfattningar om uppfostran... men allvarligt talat var ju inte hans straff så allvarliga. En 4-åring bör klara av en tråkig dag. Dagens barn blir så bortskämda idag med att få aktiviter serverade varje dag. Min egen uppfattning är att det är lättare/ bekvämare för föräldern att prata lite med barnet utan att det får konsekvenser än att tex ta bort TVn en eftermiddag. Jag tycker snarare att Zirkon verkar vara av den bekväma sorten som inte orkar lära ut att om man beter sig illa så sker det konsekvenser. Jag ser tyvärr dessa bortskämda barn alldeles för ofta och de lyssnar tyvärr inte på vuxna ... för de pratar bara - men inget händer om de gör fel- och därför kan de fortsätta... Däremot är jag emot den långa rumsarresten mot en sån liten tjej - det hade varit smartare att prata en stund med henne och förklara vad som är rätt och fel - att hon sitter på sitt rum själv får henne knappast att tänka efter. Men hon tar ju ingen skada av det - så låt det vara.