Inlägg från: Anonym (My) |Visa alla inlägg
  • Anonym (My)

Adoptera sambons dotter?

EttSuntLeverne skrev 2014-07-28 00:44:41 följande:

Jag tycker gott att ni kan avvakta med en eventuell adoption. Det tjänar ingenting till nu iaf. Låt flickan bestämma vem som, på papper, ska vara hennes mamma den dagen då hon är myndig.

Det kan ju vara så att mamman tillfrisknar under tiden, och det kan vara så att hon vill vara mamma och även mormor i framtiden.

Låt allt bara vara.

Instämmer.

Finn dessutom inte en chans att adoptionen går igenom om mamman inte vill och när barnet dessutom är så litet.

Många barn ser inte heller en ny partner som "mamma" eller "pappa" bara för att kontakten är snudd på obefintlig med den biologiska föräldern utan som en viktig vuxen. Har själv en 9 åring som växt upp utan sin pappa men med min sambo som han älskar men kallar vid namn, "pappa" är hans biologiska pappa.
  • Anonym (My)
    PiiL skrev 2014-07-27 23:10:56 följande:

Jag och min sambo har varit tillsammans sedan hans son var 11 månader. Från början var det varannan vecka, men med moderns instabila liv skrevs vårdnaden tillslut över på min sambo och mamman bröt kontakten helt. Idag är sonen 11 år och vi har alltid skilt på mamma och mig. Detta har gjort att mormor själv har tagit kontakt med oss för att få träffa sitt barnbarn, så vi är där några gånger om året på fika.

Idag kan vi diskutera med sonen vad han vill, han kallar inte mig mamma, men vet att det är mig folk menar när de frågar efter mamma.

Dock verkar det ju inte räcka för TS att ha den rollen.
Svar på tråden Adoptera sambons dotter?