Inlägg från: Anonym (Money) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Money)

Adoptera sambons dotter?

Iustitiae skrev 2014-07-27 19:18:34 följande:

Hon har ju ingen vårdnad öht? Eller är det två olika saker?

Min sons pappa har inte heller vårdnad om vår son, men han är pappan och ingen annan kan bli sonens pappa om inte pappan godkänner det.
  • Anonym (Money)
    Iustitiae skrev 2014-07-27 19:37:35 följande:

Så det är alltså så... Då kommer det nog bli lite debatt när det kommer upp på tal..

Fast varför måste du prompt adoptera hennes barn? Det är ju hennes barn. Varför skulle hon ge upp sitt barn för adoption?
  • Anonym (Money)
    Anonym (k) skrev 2014-07-27 20:35:26 följande:

Barnet är ännu litet och att låta barnet gå miste om sin biologiska mamma som fortfarande har möjlighet att må bättre. Det kan komma en dag innan några få år då mamman är stabil och vill umgås med sin dotter. Att då inte längre räknas som mamma skulle nog kännas hårt. Skulle vänta till dottern är ca 10. Man föder inte alltid sina barn men barn har rätt att lära känna sina föräldrar. Att det inte fungerade i början var ju för att mamman mådde dåligt och ja det gör hon fortfarande.

• Anonym (Money)
    Iustitiae skrev 2014-07-27 21:37:56 följande:

Jag förstår att nej är nej. Och som sagt är ju planen att det ska göras när vi gifter oss och detta kommer inte ske försen om minst fyra-fem år. :)

Fast hon är verkligen inte stabil, jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig för att medla hur svårt sjuk hon är... Det finns inte på kartan att hon nånsin kommer att kunna leva ett normalt och stabilt liv. Detta utlåtande från flera läkare under flera utredningar. Man kan ju alltid hoppas på mirakel och jag hoppas inte att jag framstår som värsta kossan som försöker ta ifrån den här kvinnan hennes barn. Jag vill inget mer än barnets bästa, det är allt.

Du skriver ju att ni ska göra det i samband med att ni gifter er!?
  • Anonym (Money)
    Zuzanne skrev 2014-07-27 22:35:20 följande:

När dottern blir 18 år kan hon själv avsäga sig släktskapet med sin mor och låta dig adoptera henne, ifall dotterns mor inte går med på det. Mina halvbröder gjorde så då de inte ville vara barn till vår gemensamma far.

Man kan inte adoptera en myndig person.
  • Anonym (Money)
    Iustitiae skrev 2014-07-27 22:57:52 följande:

Ja!? Vad är problemet?

Problemet är att du i din efterkonstruktion säger något helt annat.
Svar på tråden Adoptera sambons dotter?