Lämna infertil sambo?
GoC: Du skriver bara om hur DU ser på en donation. Vad tycker din man? Vad hade du tyckt om det vore dina ägg som var dåliga? Hade du kunnat tänka dig äggdonation?
Beklagar att de inte hittade sperma vid biopsin.
Jag har lite svårt att förstå att du inte kan acceptera donatorsperma. Förstår bättre om din man inte kan det.
Jag kanske har dålig förståelse eftersom jag accepterade äggdonation som alternativ att få barn enbart efter några dagars betänketid.
Du skriver att du inte vet med vem du skaffar barn, men det är ju med din man. Det är ni som kommer att bli föräldrar. Barnet kommer att bli likt honom för miljön formar mer än arv.
Tror du inte att du sårar din man genom att bryta ihop som du gör och älta situationen. Han har säkert " dåligt samvete" över att inte kunna ge dig hans barn ändå.
Du kanske behöver professionell hjälp för att kunna gå vidare? Det brukar finnas kuratorer på ivf- klinikerna.
Tänk på att uppskatta vad du har. En man som vill skaffa barn med dig.
Min man har stöttat mig genom hela processen och det har aldrig varit tal om att gå skilda vägar. Vi ska lösa det här, vi ska få barn har han sagt. Nu har vi en fantastisk dotter!