Inlägg från: Anonym (8 IVF:er) |Visa alla inlägg
  • Anonym (8 IVF:er)

Lämna infertil sambo?

Anonym (Håller inte med) skrev 2014-07-27 23:54:46 följande:
    Håller verkligen inte med. En sketen IVF är INGENTING i jämförelse med att vara ofrivilligt barnlös. Möjligen är det jobbigt psykologiskt, men det är ju ännu jobbigare att längta efter barn.

TS: Tycker era odds att lyckas få barn verkar goda. Tycker också att du resonerar rätt kallt.
    Håller med. Efter 12 års infertilitet som bl a innebar IVF 8 gånger fick vi till slut vår son. Detta var något som vi kämpade med tillsammans.

Visst är det jobbigt att göra IVF, både fysiskt och psykiskt, med det är ingenting mot det helvete det är att vara ofrivilligt barnlös.
    FrauCasio skrev 2014-07-28 07:59:20 följande:

Det är ett helvete att vara tvungen att genomgå IVF. Både fysiskt (som smärtor och hormonell påverkan med injektioner du ger dig själv i magen) och psykiskt (som oro och ångest). Lägg ner.

Ingen är tvungen att genomgå IVF. Behandlingen är i allra högsta grad frivillig och ett fantastiskt sätt att få hjälp med ett helvetiskt problem, nämligen barnlösheten. Jag är så tacksam över att ha fått denna hjälp och uppleva det underverk son vår son är.
    FrauCasio skrev 2014-07-28 19:55:37 följande:

Ja precis men man gör det för man har INGET annan val. Det är ingen dans på rosor. Det är hemskt och helvetiskt och detta utsätter man sig för för att man vill ha barn, men det är inte lätt för det.

Nej, den är absolut inte lätt. Hoppas ingen tror det. Om man blir överstimulerad, vilket jag har varit med om, är det inte någon dans på rosor. Men jag tycker inte heller att man ska överdriva besvärligheterna. Helvetet var barnlösheten, och ovissheten. Behandlingarna var möjligheten att göra något åt det. Så såg jag det, och jag var beredd att göra allt som stod i min makt för att komma tillrätta med den helvetiska barnlösheten.

Nu blev vi till slut hjälpta. Det tog sig på åttonde försöket, och graviditeten förlöpte utan några stora problem. Innan vi kom så långt har vi varit med om besvikelser och sorger.
    Jeaninne skrev 2014-07-29 17:24:37 följande:
    Vilket egendomligt inlägg. Genom historien är det mycket vanligare att män har tagit ut skilsmässa för att hustrun visat sig vara ofruktsam, än tvärtom. Den rättigheten har funnits även i länder där skilsmässa är nästan omöjligt att få annars. 

Tror du inte att Kungen skulle ha gjort det, om Silvia visat sig vara ofruktsam..?
    Hur knugen skulle ha gjort kan vi bara spekulera kring, men valet är inte självklart som du vill göra gällande. Den belgiske kungen Baudoin tog inte ut skilsmässa från drottning Fabiola.
    Jeaninne skrev 2014-07-29 21:20:24 följande:
    Där fanns det andra som kunde träda in. Men i Sverige fanns endast Prins Bertil, och han och hans fru var för gamla för att avla en tronarvinge i sin tur. Bertils bröder hade gift sig med ofrälse, och därför förlorat rätten till tronen.
    Nu får jag erkänna att jag inte håller reda på tronföljden. Vet bara att alla kungens systrar har barn. Birgitta är gift med en prins. Det skulle säkert ha gått att ordna något.
Svar på tråden Lämna infertil sambo?