• talktothehand

Lämna infertil sambo?

Oj, du kan då verkligen inte älska din man TS. Han ska vara glad om han blir av med dig.

The little I know I owe to my ignorance
  • talktothehand
    Jeaninne skrev 2014-07-28 14:16:56 följande:
    Och detta är en GRAV sak att offra, känner jag - att inte få bilda en vanlig, normal familj med gemensamma barn. Utan skämmiga hemligheter och förbjudna tankar, som kan sticka upp sitt fula tryne när som helst... folk som frågar... Att ständigt behöva förklara och försvara hur barnet kom till.
    Kunde du inte trycka in lite fler fördomar i en och samma mening? "Vanlig, normal familj" och "skämmiga hemligheter". Jag blir mörkrädd när jag läser sådana kommentarer.

Och vad exakt är det som är pinsamt med att vara infertil, impotent etc? Folk kan skvallra på byn säger du? Har folk inget vettigare att prata om än andra människors fysiska problem, ja då kan de inte ha särskilt mycket vett i skallen. 

Om något är pinsamt så är det du med dina grottmänniskovärderingar. DU är en sådan människa som hjälper till att föra fördomar vidare till yngre generationer och som underhåller byskvallret (för jag misstänker att du bor i en sådan by själv). Jag tycker synd om dig. 
    The little I know I owe to my ignorance
Svar på tråden Lämna infertil sambo?