Inlägg från: Anonym (svårt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (svårt)

Lämna infertil sambo?

Anonym (--) skrev 2014-07-27 19:42:45 följande:

Admin kan stänga tråden. Jag skäms att jag gått runt och funderat på att dumpa min partner för något han inte rår för. 

Bra. 

När vi inte trodde att vi skulle kunna få barn var det jag(ja vi trodde fortfarande att det bara berodde på mig) som bad min man att lämna mig och se sig om efter någon annan.
    Hur mår han i detta? Du skriver bara om dig själv - skulle vilja veta mer om hans reaktion för att ge bättre råd.

• Anonym (svårt)
    Royalle skrev 2014-07-28 21:08:18 följande:
    Skönt att höra att du rannsakat dig själv. Han blir ju pappa oavsett vems spermier (eller ägg för den delen) man använder. Pappighet sitter inte i DNA Hjärta
    Men man ska använda öppen donation och i n t e  l j u g a för barnet om ursprunget!
  • Anonym (svårt)
    Löparnörden skrev 2014-07-29 20:09:17 följande:

Sluta upp med ditt skitsnack jeaninne. JAG ÄR min dotters riktiga mamma. På vilket sätt är vår donator MIN dotters mamma? Vad har hon bidragit med förutom en cellklump? Har hon burit henne i sin mage, delat blodomlopp med henne och fött henne? Har hon ammat henne? Tröstat henne när hon är ledsen? Nej det har JAG gjort. På vilket sätt kommer min dotter att växa upp under onormala förhållanden? HON KOMMER VÄXA UPP MED TVÅ ENGAGERADE OCH FÖRÄLDRAR SOM ÄLSKAR HENNE ÖVER ALLT ANNAT, varav en är hennes genetiska förälder, eftersom det verkar vara så viktigt med genetik för dig. Jo tråden handlar definitivt om föräldraskap eftersom du pratar om riktiga föräldrar. Så utifrån det jag skrivit ovan och det du själv skrivit i tidigare inlägg, vad menar du är en riktig förälder?

Vår dotter kommer inte få någon identitetskris för likt nkmamma kommer vi vara 100% öppen och hon är väldigt välkommen att uppsöka sin donator om hon skulle vilja i framtiden och jag är 100% säker på hon kommer se mig som uppfostrat henne och som hon vuxit upp med som sin mamma. Precis som nkmamma skrev så krävs det en del för att få donera och ta emot en donation i Sverige så jag tror nog att bägge parterna vet vad de gör och är fullständigt införstådda och har tänkt igenom sitt beslut. Läs på innan du uttalar dig. Angående byråer för att hitta genetiska föräldrar eller barn så finns det alltid människor som vill tjäna pengar. Så som lagstiftningen ang celldonationer ser ut i Sverige har jag svårt att se att ett sådant företag skulle kunna bli lönsamt. Tror du på allvar att de som donerat ser sig som det barnets förälder? Tror du verkligen att ett barn kan se någon annan än den vuxit upp med som sin förälder?

Om det sjuka partiet du tydligen sympatiserar med skulle få något att säga till om och donation skulle förbjudas så finns det som tur är alternativ i andra länder där man i så fall är mindre trångsynt.

Jag ber dig om 2 saker. Tänk dig in i om det var du som inte kunde få barn, om det var dig det handlade om. Hur skulle du känna och tänka då? Skulle du resonera likadant då?

Om du burit ett barn i din magen, fött det, ammat det och älskat det från första sekund, skulle du då säga att det inte var dit riktiga barn och att du inte var dess riktiga förälder?

Min "mamma" inbillade sig att jag skulle se henne som min mamma med.
    Men jag är smartare än så för jag vet - riktig förälder =  gemensamt DNA.
    Allt sådant som donation, surrogat o. adoption borde för barnens skull förbjudas. Alla dessa grundar sig enbart i vuxnas egoism, utan en tanke på de som blir drabbade. // Själv adopterad.

Svar på tråden Lämna infertil sambo?