• Royalle

Lämna infertil sambo?

Anonym (--) skrev 2014-07-27 17:27:57 följande:
    Det kändes procentuellt svårt att få barn med konstbefruktning. Är rädd att det ska sluta med att det inte blir något och bara en massa utgifter. Men samtidigt är jag också rädd att det blir svårt för honom att hitta en partner som infertil. 
    Är du helt frisk?

Jag vill säga så mycket men får inte fram ett ord... Lämna honom snälla. Du är inte god nog för någon man.
  • Royalle
    Gina43 skrev 2014-07-28 17:47:12 följande:
    Skämmiga hemligheter? Folk som frågar? Det är absolut inte någon skämmig sak! Han har ju inte direkt gjort något för att ha det här tillståndet och det är givetvis en privatsak. Och varför skulle folk ha anledning att fråga (såvida man inte ger dem det)? Det är ju inte så att man nämner spermastatus till grannen eller till bekanta..

Du vet lite om spermadonation, eller? Man får ju veta vissa grundläggande fakta om donatorn. Man kan välja någon som har en liknande profil som sambon/maken. Ingen behöver ana något.
    Har aldrig skämts över mitt IVF-barn. Jag är stolt över att ha fått känna ödmjukhet inför det ofantliga att skaffa ett liv att ta hand om.
  • Royalle
    Anonym (--) skrev 2014-07-28 20:08:57 följande:
    Jag har varit jätteelak mot honom enda sen det kom fram att han var steril. Jättehemsk reaktion av mig. Men han är positiv till donerade spermier från en spermadonator.  
    Skönt att höra att du rannsakat dig själv. Han blir ju pappa oavsett vems spermier (eller ägg för den delen) man använder. Pappighet sitter inte i DNA Hjärta
Svar på tråden Lämna infertil sambo?