Anonym (bonusmamman) skrev 2014-09-11 19:53:45 följande:
Fast man får inte ta ut mammaledighet när man inte har barnet boende hos sig. Så på pappans veckor kan hon inte ta föräldradagar för att vara barnvakt. Det går emot försäkringskassans regler.
Det var en skenmanöver från hennes sida, för nu gråter hon blod över att hon inte kan ha barnet hos sig. För vi vägrar ju lämna och hämta barnet på hennes veckor, vilket gör att hon inte kan jobba. Hade hon faktiskt tänkt att vara föräldraledig så hade hon kunnat ha dottern varannan vecka, men uppenbarligen var det bara något hon sa.
Hennes son (sambons fd bonusson) är också arg på honom nu. För tydligen är det min sambos skyldighet att skjutsa dottern tur och retur två gånger per dag (sammanlagt 2 timmar per dag), på mammans veckor. För han har ju bil och körkort, så det är inte mer än rätt att han ska ställa upp på det. Fattar inte hur de kan tycka att det är min sambo som är egoistisk? Att mamman inte skulle kunna pendla till dagis borde hon ha kollat upp innan hon flyttade?
Och Fidolina, du kanske har missat att mamman åkte och tog barnet från dagis på pappans hämt-dag? Bara för att hon var arg. Är inte det umgängessabotage?
Vi har aldrig gjort, och kommer aldrig göra, något sånt.
Jag hänger inte med riktigt. Kan hon inte lämna barnet på förskolan under sin vecka? Har hon inte körkort och bil?
I så fall var det ju inte så smart att flytta. Om hon inte är föräldraledig såklart. Men det lär hon ju inte ha råd med för evigt.
Det ser onekligen ut som hon kommer bli varannan helg-förälder och din sambo heltidsförälder.