Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mildamilda skrev 2015-03-06 11:56:30 följande:

Kollade på ett avsnitt av "one born every minute" ( bra eller dåligt att göra precis innan man själv ska föda??) och då skulle barnmorskan kolla hur mkt öppen hon var, varpå hon säger: 8 cm , försent för eda och snart kommer bebisen! Sen skulle de känna en gång till, då visade det sig att hon känt fel och att det bara var öppet 2-3 cm??!? Fatta va jobbigt...

Haha, var hon ny på jobbet :) Hur fan kan man känna så fel?!
  • snö 81
    laila88 skrev 2015-03-06 12:23:43 följande:
    Först och främst, inga flytningar?! LYCKOS! här har det varit hemskt mycket i princip hela graviditeten. less!

Sen, det låter definitivt som en slempropp ;D kanske nått på g nu då!
    Haha, håller med! Inga flytningar - hur är det möjligt?! :)

Vad spännande med slemproppen ebe91, nu kanske det börjar hända nåt!!!! Håller tummarna att du börjar få lite ont också snart
  • snö 81

En jättekonstig fråga, men på tal om slempropp - "brukar" man få den på pappret när man torkar sig? Tänkte om man kan råka missa den för att den trillar i toalettstolen?!

• snö 81
    tovemaja skrev 2015-03-06 12:48:36 följande:

Kpax: jag hade bunkrat nattbindor från såväl Apoteket som always och libress... Men förutom de två första dagarna då jag hade förlossningens jätteblöjor har jag blödig som vanlig mens... Så mitt råd är att se till att ha vanliga bindor hemma också så man slipper bli så varm och få "blöjkänsla" i onödan!

Gördel känner inte jag något som helst behov av... Magen drar ihop sig fint. Minus 8kg sedan förlossningen och alltså 10 kvar förresten... Sjukt, sitter ju bara på arslet och ammar!

Jag gillade inte sjukhusets "blöjor" som var gigantiska så jag ska ta med mig de stora nattbindorna i BB-väskan. Sen när jag kommer hem räknar jag med att använda de vanliga bindorna precis som vid vanlig mens.

Gördel tänker jag kan vara skönt för stabiliteten för även om magen drar ihop sig så har man inte direkt några muskler att tala om :) Detta är ju dessutom andra gången för mig så jag har inte byggt upp några illusioner om att det kommer dra ihop sig lika bra som förra gången ;) Har vänner som sagt att det är minsann inte lika lätt och snabbt att få en normal mage andra gången :-/
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-03-06 13:22:55 följande:
    Det är nog VÄLDIGT olika hur snabbt magen drar ihop sig. Jag fick höra (från "avundsjuka" bekanta) efter första barnet att "vänta du bara tills du fått andra barnet, då ska du se att du inte blir platt lika snabbt". 6 dagar efter andra förlossningen hade jag tappat alla graviditetskilon och magen var HELT platt igen, syntes liksom inte att jag fött barn öht.

Däremot håller jag med om att magmusklerna blir lite si och så efter alla värkar och allt krystande.

Minns efter senaste förlossningen när jag skulle göra nr2 första gången. Kändes som att jag tog i allt jag kunde men det fanns ju inga muskler att ta i med haha. Helt sjuk känsla!
    Jag gick ju upp 27 kilo med dottern så även om min mage drog ihop sig rätt bra så såg man absolut att jag hade varit gravid ;)

Men en kompis till mig såg ordentligt gravid ut säkert en månad efter förlossningen - en rund kula typ.
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2015-03-06 17:12:56 följande:
    Gött! Jag har lagt en moet i kylen som vi fick i julklapp :)
    Härligt!

Bubbel hade såklart varit på sin plats att fira med, men jag tål inte vitt vin så det går bort för mig. Om jag dricker mer än en halv klunk vitt vin börjar jag spy efter ca 2 timmar - ungefär som när man blir matförgiftad.
  • snö 81

Min pappa är som rolig. Han är den enda nu i helgen som kan ta dottern ifall det skulle bli bebis så han ringde och frågade hur det är, om det är nåt barn på gång. Han ville liksom stämma av vad han kan hitta på i helgen :)

• snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-03-07 07:10:21 följande:
    Jag har vaknat över just sådana uppstötningar några gånger den här veckan. Inland lägger jag mig för snabbt efter jag tagit min tablett = det hjälper inte alls och jag får nästan panik och så får jag ta en eller två till.

I natt har jag sovit men samtidigt varit mycket vaken och känt på bebisen. Den har legat väldigt uttryckt med rygg och rumpa i magen så jag har börjat fundera om den slutat vara fixerad oh hoppat upp igen. Kändes som så mycket bebis alternativt att det är ett jättebarn där inne.
    Min har ju hoppat upp från ruckbar till helt rörlig mellan två BM-besök, fruktansvärt irriterande!!!

Men att en bebis gått från fixerad till ruckbar/rörlig har jag aldrig hört talas om :)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-03-07 07:12:57 följande:

Men vart är alla bebisar? Nu är det den 7 dagen på våran månad och det har kommit 4? Bebisar om jag inte räknat fel. Jag trodde det skulle börjat ploppa ut bebisar överallt nu.

Jag har efter två hinnsvepningar den här veckan och en vaken natt med värkar, inte en enda känning. Ingen mensvärk och inte mycket till sammandragningar, bara ont i ljumsken. Det är snart officiellt att min bebis kommer aldrig någonsin komma ut. Jag vet att jag hoppas lite mycket eftersom jag har 14 dagar till bf, men jag vill inte vara gravid längre.

Ja, vart är alla bebisar?!?

Men så irriterande att det stannade av helt för dig med. Du har ju ändå fått två hinnsvepningar så det tycker man ju borde gjort susen. För egen del var det väl bara fullmånen som spökade en natt eller två för nu är det helt lugnt igen :(
  • snö 81
    Lavish skrev 2015-03-06 22:22:51 följande:

I onsdags kväll 21.50 kom vår lilla flicka ut! 4240 gram och 51 cm. Det gick väl ganska bra, bättre än förra gången eftersom det gick så pass mycket fortare, men blev en del komplikationer då moderkakan inte ville komma ut (igen) och navelsträngen gick av så hann blöda en hel del innan läkaren kom, körde upp handen i livmodern och drog ut den manuellt. 

Nu är vi hemma och mår väl bra efter omständigheterna. Lillan är hungrig och tuttarna gör ont, men vi ska nog klara oss, hon är fin och frisk förövrigt. 

Har det hunnit bli några fler bebisar? 

Stort grattis till er lilla tjej!! Skönt att det gick lite snabbare denna gången.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?