• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2015-03-06 11:51:04 följande:

Haha! Ne, inget går ju att jämföra med köpes (såklart!). Vi har en sushibar o sen två restauranger som har "vanlig" utemat o sushi - varav den ena har sushibuffé till lunch. Dock har jag varit lite kräsen nu under graviditeten och bara köpt från den renodlade sushibaren, har känts säkrast så :)

Kom nyss hem från bm-besöket... "Bebis mår jäääättebra!" Jaja, kul för den men den får gärna komma ut typ NU. Blodtryck 130/70, SF 37 o vikten oförändrad jämfört besöket för snart 2 veckor sedan. Bokade in ett till besök 12/3 hos henne (då 41+5, men det besöket ska jag väl ändå slippa?!) Då sa hon att vi får ringa spec.mödra för att boka in en kontroll inför ev igångsättning... "Finns ingen anledning att stressa igång förlossningen" fick jag till svar när jag sa att jag hade begravningen som jag så gärna vill gå på. Jäkligt konstigt egentligen när man passerat bf med marginal.

Finns ingen anledning att stressa igång? Vem är det som stressar? Och jag kan komma på många anledningar att vilja sätta igång en förlossning, det är faktiskt inte alltid av godo att gå över tiden... Vad irriterande!

Har de inte ens erbjudit hinnsvepning? Det får jag på måndag (41+3) om jag är mogen för det.
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-03-06 11:51:48 följande:

Jag tror inte att jag haft några cravings alls denna gång. Men i eftermiddag ska vi gå och köpa en god flaska rödvin som får stå här hemma och vänta på den dagen vi kommer hem från BB med en liten. Då ska vi fira med ett glas vin! Lär ju räcka med en klunk för mig ;)

Åååh, det borde jag också ha köpt! Får se om jag orkar eller om vi får ta det när allt är klart :)
  • Kpax
    ebe91 skrev 2015-03-06 12:13:33 följande:

Äckelvarning för de känsliga!

Tjejer! Nu håller vi tummarna här :) var nyss på toa och ut kom en matskedsstor dallrig klump (lite lätt vitstrimmig, annars genomskinlig med lätt gul ton), kan det vara den där kända slemproppen som precis lossnade?! Har inte haft några flytningar alls under graviditeten, och den kändes så stor för att bara vara en vanlig flytning? Hoppas hoppas hoppas! (Bf+7!)

Gud vad spännande!! Håller tummarna för att allt rullar på nu, du ska inte behöva vänta längre :)
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-03-06 10:30:27 följande:

Jag ska testa gördel denna gången. Beställde från Jollyroom, märket är Carriwell. Får väl se hur det känns, men hag inbillar mig att det kommer vara skönt :)

Bindor har jag köpt de största nattbindorna från Always och sen de turkosa och de rosa från Libresse. Jag blödde inte så värst förra gången så jag kommer gott klara mig på det om det inte är jättestor skillnad denna gången. Sen kommer ju min mens att komma igång rätt snabbt eftersom jag inte ska amma så bindor kommer att gå åt :-/

Då hoppas jag att jag också klarar mig på de största vanliga bindorna, annars får jag väl använda blöjor, haha.

Fan, den här gördeln... Jag känner att jag kanske skulle ha en sån, men det tar emot att beställa ännu en grej. Borde köpt en under min shopping spree.
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-03-06 12:48:36 följande:

Kpax: jag hade bunkrat nattbindor från såväl Apoteket som always och libress... Men förutom de två första dagarna då jag hade förlossningens jätteblöjor har jag blödig som vanlig mens... Så mitt råd är att se till att ha vanliga bindor hemma också så man slipper bli så varm och få "blöjkänsla" i onödan!

Gördel känner inte jag något som helst behov av... Magen drar ihop sig fint. Minus 8kg sedan förlossningen och alltså 10 kvar förresten... Sjukt, sitter ju bara på arslet och ammar!

Åhå, bra där! Jag har hört så lite för och emot gördel, spontant känns det lika onödigt som den dyra Bio-Oil, men jag köper ju den ändå "för säkerhets skull".
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-03-06 13:22:55 följande:

Det är nog VÄLDIGT olika hur snabbt magen drar ihop sig. Jag fick höra (från "avundsjuka" bekanta) efter första barnet att "vänta du bara tills du fått andra barnet, då ska du se att du inte blir platt lika snabbt". 6 dagar efter andra förlossningen hade jag tappat alla graviditetskilon och magen var HELT platt igen, syntes liksom inte att jag fött barn öht.

Däremot håller jag med om att magmusklerna blir lite si och så efter alla värkar och allt krystande.

Minns efter senaste förlossningen när jag skulle göra nr2 första gången. Kändes som att jag tog i allt jag kunde men det fanns ju inga muskler att ta i med haha. Helt sjuk känsla!

Din jäkel! Var magen helt platt 6 dagar efter din andra förlossning!? Helt sjukt, om jag inte har samma tur kommer jag vara galet bitter på dig, haha! ;)
  • Kpax
    laila88 skrev 2015-03-06 13:01:48 följande:

Precis som du beskriver är det! Blivit lite bättre efter en natts vila :) Håller med om att det ska bli skönt att bli fri! Nu tar jag mig knappt upp ur sängen! Hur gör ni andra? Är det så för er med?

Kan knappt vända mig i sängen, knappt ta mig upp och knappt gå. Vill bli rörlig igen! ålar mig på rygg så benen ramlar ur sängen sen måste jag ta tag i sänggaveln eller nåt annat så jag kan slita mig upp med armarna, hjälper till lite med magmusklerna men jag är less på va en val! Utan hjälp.

Jag har också svårt att röra mig, dels pga foglossning, och dels pga att jag är stor och otymplig. Jag måste vända mig ofta på nätterna för att inte få jätteont i höfterna (men en alvedon på kvällen hjälper jättemycket!), och det är lite av ett projekt. När jag ska upp på morgonen ligger jag på sidan, trycker mig upp till sittande med armarna samtidigt som jag slänger benen över kanten.

Jag får ofta ont i magen precis när jag lägger mig, vänder mig, och ställer mig. Som att organen behöver några sekunder att lägga sig rätt.

Du har ingen hjälp nej, fy tusan, jag ska sluta gnälla över min handikappade sambo! Tycker du är jättestark och duktig :)
  • Kpax
    Nixe skrev 2015-03-06 14:05:58 följande:

Jag har köpt en ganska så mjuk gördel mest för att det ju blir snitt. Har jobbat på gastrokirurgen innan och där fick många gördel efter operation för att hjälpa musklerna med stöd osv under läkningen.

Nu när du säger det vet jag ju att jag sett att folk har gördel efter bukplastik. Är det just för snittet eller även för att hjälpa "hela" muskler?
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-03-06 17:05:22 följande:

För min del hade det gärna fått stanna ett par kilo. Och den där platta magen var inget jag ens tänkte på förrän typ 3 år senare. Då först insåg jag att jag kanske borde vara tacksam över att fortfarande se ut som att jag aldrig fött barn när jag faktiskt gått igenom två graviditeter. Den här gången är jag ju lite mer medveten om att jag faktiskt haft tur de andra gångerna så jag är förstås mer rädd nu att jag inte kommer ha samma tur. Är ju trots allt 5år sedan jag var gravid sist också så kroppen kanske inte återhämtar sig lika snabbt. Några kilo får dock gärna stanna den här gången men tvivlar starkt när jag bara går ner i vikt nu.. suck!

Aldrig är man nöjd;)

Haha, nej aldrig är man nöjd, så jävla dumt!

Tänk om man fick dela med sig till andra, då hade jag gladeligen gjort det, generös som jag är! ;)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?