Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Min spiral måste vara på väg ut. Om jag känner efter när jag sitter på toa så sticker tråden nästan ut ur slidan. Men bara en tråd. Jag har ihållande huvudvärk på gränsen till migrän och illamående. Direkt i morgon bitti måste jag ringa bm och be henne plocka ut den.

Vad tusan ska jag ha för preventivmedel nu??? P-piller kommer jag att glömma. Stav känns lika hemskt som spiral. Kondom gör att det blir meningslöst att ha sex.

• LillLouise84
    Kpax skrev 2015-06-07 23:17:38 följande:

P-ring? Eller natural cycles om du brukar ha regelbunden mens? Det verkar populärt, och det är väl minst två i tråden som kör på det. Fast jag vet iofs inte hur det funkar innan mensen kommit igång efter en graviditet...

Jag trodde kopparspiral skulle vara bra tills jag pratade med min bm om det. Men jag räknade som extra fertil då jag har regelbunden mens var tredje vecka, då behövdes det tydligen hormonspiral. Neutral cycles känns inte som något för mig. Nu funderar jag på att ta minipiller till att börja med. Det har jag ätit mellan barnen så det borde funka nu med, fast då är risken att glömma dem istället då. Jag känner mig helt ut och in i frågan och jag är helt spyfärdig och deppig. Kan inte sova för jag mår så illa.
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2015-06-08 08:59:52 följande:

Skulle p-spruta kunna vara ett alternativ? Eller p-plåster?

Strax ska jag iväg till bm på koll. Jag är nervös för vad som har hänt. Jag hoppas att hon kan komma med några bra råd
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2015-06-08 20:59:14 följande:

Hur har det gått idag?

Jag var till bm på koll. Som tur var satt den rätt men det var en tråd som var helt galet för lång. Sen pratade bm om att så länge jag ammade kunde de ske lite förändringar i livmoderns form som gjorde att det kändes som det kändes. Så hon klippte trådarna och den sitter som den ska. Så skönt att det gick bra, jag var sjukt orolig
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-06-09 11:01:17 följande:

Vägde mig imorse och har gått ner 0,5kg sen förra veckan. Jag har ungefär 4kg kvar till inskrivningsvikten, det känns bra! Men det är MYCKET extra fett på magen, så jag måste ha tappat en hel del muskelvikt.

Jag gjorde lite försiktiga rumpövningar igår, och känner ingenting varken i underlivet eller i rumpan, så jag vågar nog ta i lite mer nästa gång. Tänkte försöka köra måndag, onsdag, fredag. Men utan några krav på längd och intensitet än så länge.

Jag har också ca 4 kilo kvar. Jag ska väga mig i morgon. Sen viktutmaningen drog igång så har jag tappat 3 kilo, så jag har misslyckats om jag inte tappar två kilo på en vecka nu. Men jag har varit sjuk i fem veckor och gjort kanske fem promenader totalt på fem veckor så där har jag nog en stor anledning plus att vi haft tårtkalas varje helg den senaste tiden. Men idag började jag om med mitt nya liv. Nu ska jag kapa bort godis, glass, fika och mackor. Bara min förkylning försvunnit så ska jag släpa mig iväg gymmet.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-06-09 18:43:05 följande:

Jag har inte koll på när vi började, och inte heller på hur mycket jag tappat sen dess (men det kan jag kolla), så jag vet inte om jag klarat det eller inte.

Men sen jag började tänka mig för med kosten, och började gå promenader har jag i alla fall börjat tappa runt 0,5kg i veckan igen.

Fast nu bakade jag kladdkakemuffins, så jag är inte så värst duktig just nu.

Idag körde jag igång hårt. 9 km med syskonvagnen och hund, det känns i benen nu när jag knappt gått på en månad. Vi har som sagt käkat tårta typ fem helger i rad och de sätter sig direkt på magen. På fredag ska vi på studentfest och på lördag på 30 årsfest. Det är inte bra för figuren.

Sista helgen i juni ska vi döpa våran pojk och då hade jag velat vara på noll. Ca 4 kilo på 3 veckor blir tufft.
  • LillLouise84

Våran lille kille har de senaste kvällarna blivit galen och skriker. Han vill tydligen gå och lägga sig tidigt. För det enda som hjälper är att ta på pyjamas och dra för fönstret i sovrummet så blir han glad. Då äter han och jag lägger honom i hans säng så somnar han efter en stund.

• LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-06-10 06:42:11 följande:

Folke blir också tumsugare! Har helt slutat med napp men hittat tummen... På gott och ont! En napp kan man ju ta bort, svårare att ta bort en tumme :) men en tumme tappas å andra sidan aldrig bort!

Inatt hade Folke en kanonnatt och sov massor.,. Men vad händer med mig då? Jag ligger klarvaken och kan inte sova alla! Sovit MAX 4 timmar och Max 2 sammanhängande. Detta blir en lååååång dag! Är dessutom själv hela dagen och kvällen..

Hur har ni det?

Våran kille får mer och mer rutiner, men han ändrar de lite då och då. Igår somnade han 20.00 och vaknade vid 2.30-3 och åt, sen somnade han direkt och sov till 5.58 som varje morgon sista tiden. Aldrig till klockan 6 utan några minuter före. Så han åt vid 6 och sen igen nu vid 7. Så vi har bra nätter.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-06-10 00:05:58 följande:

Japp! För ett par veckor sen började han göra bubblor och tugga på nävarna. Även tummen har slunkit in några ggr i munnen.

Walter suger på pekfingret så det börjar bli eksem. Jag försöker alltid stoppa i nappen istället
  • LillLouise84
    Lavish skrev 2015-06-10 13:53:44 följande:

Idag gick jag förbi barn och föräldrar på väg till sommaravslutning på min morgonpromenad. Glada, finklädda föräldrar och mor och farföräldrar. Sura tonåringar i T-shirt och shorts. 

Det kommer vara vi och våra små innan vi vet ordet av.

Måste säga att tråden "85:a och mormor" inte gör underverk för min åldersnoja (är 85a)

Åh jag är 84 så jag ligger ännu värre till . För 15 år sedan så slutade jag i 9, i den klassen var vi tre tjejer som nu har någon som slutar i 9 i samma skola i morgon. Jag har en brorson, en tjej har en lillasyster och den tredje tjejen har en dotter i samma klass. Väldigt olika hur livet utvecklas.

Idag har jag varit på min brorsons student, då kände jag mig gammal. Han fyller snart 19 och jag har bytt många blöjor på honom. Då måste jag vara gammal?!??!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?