Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Någon mer vars molvärk har lagt sig rätt så mycket? Tycker att den minskat senaste veckan och är i vecka 11 imorn. Övriga symptom finns kvar:

Ömmande bröst

Illamående

Trött (slocknar vid kl 8 på kvällarna)

Går upp och kissar på nätterna 3-5 ggr

Foglossning

Dålig hy

Man blir ju lite orolig att det skall ha avstannat där inne :-/

• JhjärtaK
    Joooj0 skrev 2014-09-03 06:45:38 följande:

Så länge man har kvar symtom är ju bara bra, min ryggvärk har lagt sig, visst känner man sig trött efter en arbetsdag, men inte alls på samma sätt som förut orken är starkare nu:) illamåendet har lagt sig en del nu, vilket är hur skönt som helst:) nr har alla RUL? Ja fick tid 21 oktober, längtar!!!!:)

Ja jag får tänka så att de flesta symptom finns ju kvar och det är ju inte konstigt att symptom ändras heller

Får veta nästa vecka när RUL blir då jag har del två av inskrivningen på tisdag. Skall bli spännande att se vilket datum det blir men troligtvis i slutet av oktober eller början av november. Kommer ihåg att vi hade den 21 oktober med dottern då hennes bf var den 18:e mars Vilket bf har du?
  • JhjärtaK
    lovley00 skrev 2014-09-04 13:54:27 följande:

Var på kub idag men jag har inget foster som växer även fast livmoder och kroppen fortsätter vara gravid, det var nog en av dom sjukaste saker jag någonsin varit med om gått 13v och det lilla dom hittade var knappt 4mm. Väntar nu på gyn remis för att få kroppen att sluta vara gravid.

Hade hellre valt ett missfall för då vet man att något var fel, jag vart så sjukt chockad och tänkte nä men dom tittar fel såklart fostret finns där. :(

Fruktansvärd upplevelse, jag beklagar verkligen!
  • JhjärtaK

Alltså detta jäkla illamående, när skall det lägga sig egentligen? Är i vecka 11 nu och om något så tycker jag att det blivit värre. Iofs inte illamående hela dygnet längre men när det väl börjar (vid lunch ca) så blir det värre än innan! Hjälper inte att äta bort det någon längre stund. Känns bra så länge jag äter men så fort jag slutar så är det tillbaka igen. Kanske skall be om lergigan comp när jag skall till bm på tisdag?

Ni som ätit det har den några biverkningar?

• JhjärtaK

Känner inte av hormonerna sådär jättemycket, är väl lite blödigare än vanligt men det är nog det. MEN vet av erfarenhet att min kropp reagerar så jäkla mycket mer på amningshormonerna än på gravidhormonerna, blev helt förstörd av typ allt och kände inte igen mig själv alls. Så jag bävar!!

• JhjärtaK
    Sail on silvergirl skrev 2014-09-07 21:08:59 följande:

Haft en dag idag då jag bara gråtit. Över allt. Helt slut, och till råga på allt så har det kommit blod både vid 14.00 och nu ikväll två ggr. Känns som om att jag ska bryta ihop totalt. Får avvakta tills i morgon och se vad som händer. Känner mig rätt säker på att det är nåt tok där inne... Någon annan som har blött?

Usch så jobbigt! Jag blödde lite rosa med dottern i vecka 16, det var sköra slemhinnor och inget annat så det behöver inte vara något fel. Be att få komma in till ditt mvc för ett UL och vägrar de så skulle jag sätta mig på gynakuten. Det var det jag gjorde med dottern och det lugnade mig väldigt mycket att se henne fara omkring där inne. Håller tummarna!
  • JhjärtaK
    Sail on silvergirl skrev 2014-09-08 09:33:26 följande:

Har fått en tid för ett ul idag 14.00. Det känns som att det är kört tyvärr... Ingen ljusrosa blödning här inte... Återkommer senare.

Håller tummarna att allt ser bra ut kl 14! Bra att du fick en tid!
  • JhjärtaK
    Joooj0 skrev 2014-09-08 15:58:48 följande:

Hej hej tråden! Varit lite frånvarande några dar. Haft värdens energi i helgen, men kände av d igår kväll då var man död. Oxå varit en hormonbomb till för någon vecka sen då jag äntligen lugnat ner mig:) varit så känslig på många plan, tagit åt mig av saker. Oroat mig. Blivit arg för inget. Och inte känt igen mig själv!! Aldrig mått så här dåligt i mina förra grav!:( idag gjorde vi moderkaksprov, och fick se knyttet för första gången:) nu är d mer verkligt, och fick flytta bf 1 dag bak:) nu villaområde njuta resten av dagen, hur mår ni? Nån som mår illa längre?

Härligt att fått se bebisen!

Mår illa som bara den. Kommer framåt eftermiddagen och eskalerar ända tills jag går och lägger mig vid kl 20 . Skall till bm imorgon och kommer be henne skriva ut lergigan comp så kanske jag kan funktionera som en vanlig människa även efter jobbet. Mådde inte såhär dåligt med dottern och hoppas att det lägger sig i vecka 13.
  • JhjärtaK
    Sail on silvergirl skrev 2014-09-09 08:08:39 följande:

Hej.

Tyvärr gick det inte alls bra. Är i V 13+3, men fostret slutade växa v 6... Så kroppen har lurats i 7 veckor. Ska få medicinering idag för att få bort det. Så av förklarliga skäl lämnar jag tråden och önskar er alla ett stort lycka till!

Usch så hemskt! Hoppas att det går bra med medicinen och se till att ta smärtlindring vid behov och ta tid på dig att vara ledsen. Vid mitt mf i vecka 9 tog jag bara en dag ledigt från jobbet, borde tagit åtminstone en till! Lycka till när ni vill försöka igen!
  • JhjärtaK
    Kpax skrev 2014-09-09 18:56:07 följande:

Jag köpte järntabletter idag, och hoppas de ska hjälpa mot den extrema tröttheten. Jag är väldigt glömsk också, vet inte om det beror på tröttheten eller hormoner.

Sist jag var hos BM (kan det ha varit en månad sedan ungefär?) hade blodvärdet börjat dala, men var fortfarande helt ok. Hon gissade att jag skulle behöva äta järntabletter från v18-20, och idag är jag i 15+0. Finns det någon nackdel med att börja äta dem på eget bevåg? Behöver hon kunna mäta mitt naturliga värde om ett par veckor?

Tror inte att det är farligt att börja äta dem på eget bevåg men ring din bm och be att få komma in och bara ta järnvärdet nu på en gång så vet du ju om du bör börja äta dem eller inte. Och sen så kan ju din bm se också om de hjälpt sedan när hon mäter igen om några veckor.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?