Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mildamilda skrev 2015-05-24 10:28:07 följande:

Nån som har tips på bra mössa till de små? Tycker det är jättesvårt att hitta mössa som sitter bra dvs över öronen men inte över ögonen...

Vi har en mössa med knyt. Inte hjälm utan mössa och öronlappar från Lindberg, den sitter bra. Annars så älskar jag geggamojas vanliga mössa
  • LillLouise84

Trist att läsa om problem utöver bebisperioden. Hoppas allt löser sig för er.

Vi har det lite spännt här hemma också. Vi ska döpa våran pojk i juni och min familj kan inte vistas i samma lokal :-S.

• LillLouise84
    Kpax skrev 2015-05-25 23:28:58 följande:

En sån rolig familj har jag också. Det gör julhelgen till en mardröm. Hittills har jag löst det genom utlandsresor och extremt mycket jobb, i år får jag nog hitta på något mer långsiktigt sätt att lösa det.

Så jobbigt vid högtider och födelsedagar. Här brukar jag få styra så de inte kommer samtidigt vid födelsedagar. Jul firar alla på olika håll.
  • LillLouise84
    Mullan skrev 2015-05-25 23:47:08 följande:

Magsjuka i huset. Tvååringen har spytt 3 ggr nu och två lösbajs. Så himla olägligt, dop för lillen på lördag så jag hoppas att vi hinner bli friska tills dess. Och att lilla Lucas klarar sig såklart <3

Får passa på att sova nu innan något av barnen vaknar. Visst är småbarnslivet underbart ;) (oftast iallafall)

Åh fy. Krya på er och hoppas det är bara tvååringen som fick sjukan.
  • LillLouise84
    Lilj3 skrev 2015-05-26 08:32:54 följande:

Var och tittade på ett hus igår som kändes helt perfekt. Men det var så sjukt mycket folk där och budgivningen har redan börjat spåra ur så det blir nog inget med det. Undrar när det blir vår tur...Är så trött på den här lilla lägenheten nu, det känns som det ligger saker överallt! Och det lär ju inte bli bättre med den saken ju större V blir. Det enda som är positivt är den låga boendekostnaden.

Jag är också trött på att bo trångt. Vi måste ha bilstolen och sittdelen till barnvagnen i klädkammaren, liggdelen i köket och barnvagnschassit ute. Fyra personer och en hund på ca 60 kvm. Det blir trångt och stökigt på en gång. Det räcker med tre leksaker på golvet så är det hela golvet.
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2015-05-26 13:09:51 följande:

Det låter lite som oss! Vi har bilstolen o liggdelen i klädkammaren, chassit utanför ytterdörren o sittdelen nere i källaren. Har dessutom två stycken lära-gå-stolar ihopfällda i sovrummet, babygymet mitt i vardagsrummet, babysittern vid köksbordet o babygungan på toaletten... Lägenheten är på 64 kvadrat så är saker överallt! Vi letar hus, men har inte funnit vårat ännu. Känns som jag gärna vill ha ett syskon ganska tätt men INTE så länge vi bor här. I värsta fall får vi väl försöka hitta en större lägenhet att mellanlanda i men det kändes jobbigt...

Låter precis som hos oss då, fast vi har eget hus. Så vi måste antingen byta hus eller bygga ut. Men att bygga ut är ett enormt projekt när vi har två småttingar.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-05-26 13:29:41 följande:

Jag provade en massa klänningar ur min garderob igår. Vi ska ha en namngivningsceremoni/grillfest i helgen och jag tänkte att något har jag väl ändå som passar. Jo, visst, klänningarna går visserligen på, men det ser inte bra ut. Brösten, rumpan stramar mer än magen, men inte heller den ser skoj ut. Jag överväger nu att ta folkdräkten. Eller köpa en ny, A-linjeformig klänning som bara hänger.

Var är du ifrån som äger en folkdräkt? Det är inte många som har sånna idag. Kul att traditionen finns kvar
  • LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-05-27 09:20:52 följande:

Vad skönt för dig om det är så. Vi diskuterade det igår på föräldragruppen. Om allt jobbigt som är nu i början men som ingen pratar om så att man känner sig helt oförberedd när barnet väl kommer. 2-års trots har man ju hört talas om men just hur jobbigt det kan vara de första tre månaderna hade de gärna fått vara bättre på att upplysa om.

Det är så olika på barn hur det är. Våran första höll på köra båda sina föräldrar i väggen. Ungen sov aldrig och skulle bäras jämt. Men tvåan har vi åkt räkmacka mestadels de här 9 veckorna. Han äter och sover i egen säng. Är vaken på eftermiddagen och kvällen då han är glad och pratar.
  • LillLouise84

+200 gram men jag har levt på glass, läsk och choklad senaste veckan. Igår gick jag första långpromenaden på tre veckor så jag är på väg tillbaka.

• LillLouise84
    ebe91 skrev 2015-05-27 13:27:36 följande:

Jag är så less på att höra att mitt barn är tjockt. Jag helammar, han äter med 2-3 timmars mellanrum på dagarna och har en nattfasta på mellan 7-10 timmar. Han äter typ 5 min varje gång. Men får hela tiden pikar av sambons familj att han är så rund. På 2-månaders kontrollen vägde han 5,5kg, så visst - han är inte mager men han är för sjutton ett spädbarn! När jag har han i famnen sitter han oftast stilla och är nöjd, o då får jag höra "ne, han vill väl inte förbränna någon kalori i onödan". Han rörs, sprattlar o viftar som vilken annan unge när han ex ligger i gymet men han är väl en mer stillsam unge när han är i famnen. Bara för att svägerskans unge (skiljer bara 2,5v mellan dom) är mer åt det magra hållet med inte en valk på hela kroppen. Är sån jäkla vikthets bland kvinnorna i den familjen, det ska jämföras på minsta milimeter. Nu när Bosse är sjuk fick jag ett sms av svägerskan "tur han har lite resurser att ta av"?! Svarade inte ens på smset... Jag tycker inte han har ngt att ha av utan oroar mig istället för att han inte ska få i sig nog med vätska då han har feber...

Min svärmor pikade alltid att dottern var tjock, för hon hade minsann aldrig någon tjock bebis (4 barn har hon). Då hade jag lust att påpeka att det minsann gått över men jag höll tyst, då alla hennes barn utom min man lider av fetma. Den som var mest perfekt av barnen är i dag så tjock att han vaggar fram.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?