BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Är det någon mer än jag som har kvar hormonranden på magen? När försvinner den? När jag slutar amma helt? Nu ammar jag litegrann varje dag.
Är det någon mer än jag som har kvar hormonranden på magen? När försvinner den? När jag slutar amma helt? Nu ammar jag litegrann varje dag.
Ååh idag tror jag sambon stängt av hjärnan totalt!
När han VET hur trött jag är och att jag sökt mig till läkare för hjärtklappning som mest troligt beror på utmattning.. då är det tydligen en perfekt idé att sitta uppe till 2 på natten och se på film, istället för att lägga sig nån vettig tid och kliva upp och hjälpa till på morgonen?
Sen "glömde" han ställa in maten i kylen efter middagen igår = allt stod framme hela natten och var bara att kasta imorse. Trots att det alltid är hans ansvar att ställa in maten och han går in i köket flera gånger varje kväll:( lösningen till lunch blev hämtmat för mig och barnen!
Hans nästa idé var att börja tina köttfärs till dagens middag. Men tydligen var det så bråttom att tina den att han la den i en kastrull med HETT vatten och lämnade den där. Resultatet är att köttfärsen ser grå och kokt ut och jag vägrar äta den eller ge till barnen så nu får vi kasta den med!
Provade lägga Selina i spjälsängen nu för en stund sedan när vi skulle lägga oss.. i hopp om att KANSKE få sova lite bättre.
Hann bara lägga ner henne så tittade hon upp och började snyfta! Och så kom det "nä mamma nä mamma" och det spelar ju liksom ingen roll om jag vet att det bara är en slump att hon fick fram just de "orden", det gick ju inte låta bli att ta upp henne direkt;) sååå nu ligger vi här igen och hon har sugit sig fast ordentligt haha
Halleluja, lite bättre sömn inatt! Har "bara" blivit väckt 5 gånger, varav en gång var för att sambon glömt stänga av förra veckans larm och hans telefon låg nere!
Hoppas hoppas att den senaste tidens dåliga sömn berott på förkylning och tandsprickning och att det vänder nu när tänderna tittat fram :)
Jag är faktiskt ganska säker på att Linnea säger ordet "Tutte". Hon babblar förstås en massa annat också. Men när hon är hungrig klättrar hon på mig, suger sig fast överallt och drar i kläderna vid brösten medan hon säger "Tutteh! Tutt tutt tutteh!"
Samma sak när hon ligger på amningskudden kan hon se mig i ögonen som att hon verkligen vill säga något, säger nöjt "Tutteh!" med ett stort leende och sen vänder hon sig och suger in bröstet i munnen.
Kan väl hända att jag inbillar mig men hon gör så rätt ofta... och hon älskar ju verkligen tutte...
Vi pratade om det här med syskon igår. Sambon vill köra på en gång, men jag hade tänkt mig snarare när J fyllt ett (tidigast).
Jag har alltid tänkt att jag vill bygga upp kroppen igen innan jag blir gravid igen, men så hade jag så mycket problem med bäckenbotten att jag i princip blev rädd för att röra mig, och nu har jag svårt att hitta tid och ork. Motivationen brister också såklart, annars hade jag ju löst det.
Jag behöver en dietist, en PT och en rejäl spark i arslet!
Hur tränar ni?
Nu är bitandet igång och jag är inte lika glad över tänderna länge! Det gör riktigt jävla ont och jag skriker aj varje gång, vilket får henne att börja gråta men det hjälper inte för hon biter igen så fort hon får chansen:(
Jag insåg igår hur sjukt dåligt jag sover när jag sa till sambon "inatt har jag sovit skitbra, bara blivit väckt 5 gånger!"
En sämre natt är det alltså 15-20 uppvak! Konstigt man känner sig grötig i huvudet haha
Kan inte hjälpa att jag blir lite (mycket!!) avundsjuk på er som plussat igen.. den där sorgen över att det här är sista vill inte riktigt släppa! Inte blev det bättre när jag nyss gick igenom Selinas gamla kläder för att avgöra vad som ska sparas och vad som ska säljas, alla söta små kläder fick den där sorgen att bubbla upp igen:(
Nåja, det går väl över hoppas jag!
Tror du att den känslan skulle gå över om du fick tillräckligt många barn? Ser väldigt märkligt ut i skrift, men jag menar är det ett behov som skulle gå att mätta? Eller tror du det är en känsla som är oundviklig för dig att uppleva, hantera och ta dig igenom?