Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2014-08-31 19:45:24 följande:

Stödstrumpor säger ni... När är det dags att börja med det? När man känner sig svullen eller innan i förebyggande syfte?

Räcker nog att börja när du känner dig svullen. Jag har inte börjat än. Började runt vecka 20 förra gången tror jag.
  • JhjärtaK

Är det någon mer än jag som kallsvettas på nätterna? Har gjort det två nätter i rad nu och första var jag riktigt dyblöt, andra inte lika farligt.

• JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-08-31 22:41:48 följande:
    Ja! Var och varannan natt! Det kanske har avtagit något, men nattlinne, sängkläder, hårbotten och hår är blöta nästan varje morgon.

Har ni fått luktsinne som en spårhund? Jag har precis börjat avsky vissa lukter. Passerade en skål chips som stod och osade idag. Vidrigt plötsligt. Märkligt.
    Skönt att jag inte är ensam iaf . Började oroa mig för mf (såklart, dum som man är) men hittills inga indikationer på det iaf som tur är.

Hur är det med er molande värk? Min har blivit mycket bättre senaste veckan (är i vecka 10) men kom tillbaka igår kväll och inatt, jag blir så himla illamående av den så det är jobbigt!
  • JhjärtaK
    tovemaja skrev 2014-09-01 07:40:21 följande:

gått upp 4kg nu!!! Shit, 1 i månaden! Mitt i v.14 är jag och det syns verkligen att något har hänt med mitt midjemått! men än så länge ingen elev som vågat säga något :) Får se hur länge det dröjer. Har en tight klänning idag för första gången sedan terminen började... pratade med chefen i fredags så nu behöver jag inte gömma mig i pösiga byxor längre. GÖTT!

Läste i min app att det är vanligt att ha gått upp 1-5 kg i vecka 14 så du är inom normalspannet helt klart . Själv lär jag nog spräcka den gränsen då jag redan gått upp 3 kg i vecka 10 :-/. Men får verkligen bara i mig onyttigheter och måste hela tiden småäta för att hålla borta illamåendet. Hoppas på att stå still lite senare innan man börjar lägga på sig alltför mycket vätska.
  • JhjärtaK
    Pojkmamma01 skrev 2014-09-01 13:42:18 följande:

Jag går in i v 14 på torsdag.. Känner inte av så mycket växtvärk (mensvärk) som jag hade när jag var i v 5-9 ungefär.. Känner tyngd och det spänner mer nu.. Är det nåt att oroa sig för? Gjorde ett tidigt ul för en vecka sedan och då såg allt bra ut.

Nej, är helt normalt att molvärken avtar när man närmar sig eller har gått förbi vecka 12. 12-16 kallas väl också för "spökveckor" tror jag då man oftast inte känner sig lika gravid och magen är inte lika svullen heller (oftast) så man ser kanske inte gravid ut heller innan den "riktiga" magen kommer. Så allt är säkerligen fortfarande toppen!
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-09-01 23:36:54 följande:

Förresten - är det någon mer som har blivit klumpig?

Japp, blev det under graviditeten med dottern också och sen satt det i ett bra tag. Har ännu inte blivit maxat klantig än men det kommer
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-09-01 23:27:33 följande:
    De där spökveckorma låter som något helt i min smak! Var på läkarbesök hos bm idag för att prata om Migräntabletter etc. Jag frågade om svullna tarmar och när de ska lugna sig. "Har aldrig hört talas om att tarmarna svullnar så hör tidigt. Kan det vara din magsjuka i somras kanske? Dra ner på kaffet." Sa han - 70-årig man. Tror honom inte. Jag är (väl) knappast ensam om svullen, stenhård mage som är ok på morgonen och sprängis på kvällen?
    Alltså herregud att säga en sådan sak! Det är ju jättemånga vars tarmar svullnar redan i vecka 6 och gör så att de ser fem månader gravida ut!

Min mage är helt klart mer svullen på kvällarna. Har nu tagit på mig ett par kostymbyxor som jag köpte i höstas då jag vägde några kilon mer och redan nu på morgonen sitter de tight över magen och vet att det inte kommer att bli bättre under dagen så att säga
  • JhjärtaK
    LillLouise84 skrev 2014-09-02 07:07:21 följande:
    Känner igen mig i extremt luktsinne. Jag har fått noja helt på vissa saker, inte så jag spyr men det luktar illa. Typ varje gång jag går på toa tycker jag allt luktar kiss, så jag skurar och skurar. Lika är det med handfatet jag tycker det luktar mögel, och alla handdukar luktar surt. Så jag städar toa, handfat och byter handdukar flera gånger i veckan fast vi bara är två personer som smutsar ner.

Men lukten av ost får mig att hulka.
    Aha! Nu inser jag varför jag tycker att vår vask luktar mögel! Har skrubbat den som bara den men tycker fortfarande att det luktar, insåg inte att det säkert är graviditeten
  • JhjärtaK
    LillLouise84 skrev 2014-09-02 12:12:22 följande:
    Haha snacka om att man får hjärnspöken smile1.gif . Hett vatten och diskmaskinstvättmedel funkar så luktar det inte lika mycket mögel
    Oh den skall jag testa för tycker verkligen att det luktar päck!
  • JhjärtaK
    mizzidus skrev 2014-09-02 02:53:26 följande:

Börjar nog allt synas lite nu, v12 (11+5)
    Känner mig så svullen och om jag är såhär "stor" i vecka 12...hur stor kommer jag bli sen tro??!! Kommer nog inte kunna dölja magen så länge till iaf haha :)

Fin mage, när tänkte ni bli officiella?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?