Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Ang influensavaccinet - jag kommer att ta det. Jag dras fortfarande med förkylningen från Hell, 4 v nu, så jag gör vad som helst för att inte dra på mig fler saker. Jag är ingen sjukis annars, det här är urjobbigt. Jag har tagit det några andra år (dock inte det omdebatterade svininfluensa) och en gång fick jag en konstig reaktion - jag fick myrkrypningar i halva kroppen, den vänstra, samma som sprutarmen, som satt i ett dygn. Det var så obehagligt att jag hoppat över vaccin sen dess (vi fick det gratis på jobbet varje år) men nu är jag redo igen.

• Mimipig
    laila88 skrev 2014-10-02 21:47:54 följande:
    Det är så otroligt jobbigt, speciellt för en mat älskare ;D haha. Då jag var gravid med sonen blev jag jämt mätt för ingenting. Nu verkar det bli så igen. Sen blir man hungrig direkt igen. Mat som är så gott.. Iaf om man inte mår illa :)

Här verkar illamåendet gett sig i takt med förkylningen. Men huvudvärk har ersatt det hela istället. Är det inte det ena så är det det andra ;)
    Min mage har också tagit ett rejält kliv framåt. Det är inget snack om att jag ser gravid ut nu, det går inte att dölja. Jag gjorde just en dum sak imorse. Jag ställde mig på vågen - jag har gått upp 6 kg. Hur ska det här sluta?

Men jag tror jag struntar i att väga mig nåt mer. Vad tjänar det till? Jag svullar inte och jag tänker inte banta, så det får bli som det blir.
  • Mimipig
    Villhaenbebbe skrev 2014-10-02 09:04:24 följande:
    Haha ja jag känner precis samma - det är väldigt obekvämt. Men vi har en pilatesboll man kan sitta på, då brukar det bli bättre :)
    Jag har ingen aning om det har med foglossning att göra.. Men jag fick inte så innan jag blev gravid iaf. 

Jag har jätteont i ryggen på kvällen - främst i svanken. Kan inte ligga på rygg för då blir det som om ryggen "låser" sig och det gör jättont att byta position.
    Jag ska börja på gravidyoga på måndag. Måhända gör det underverk för kroppen krämpor, jag återkommer med rapport.
  • Mimipig
    Kpax skrev 2014-10-03 17:29:10 följande:

Jamen sådär ja, RUL avklarat!

Allt såg bra ut, och det är en liten flicka där inne. Moderkakan ligger i framvägg, så det lär väl dröja innan jag känner sparkar. Så himla skönt att veta (så gott det går) att allt är okej. :)

Vi blev flyttade tre dagar, så nu är BF 5/3.

Grattis! Vad härligt att allt var bra!
  • Mimipig
    snö 81 skrev 2014-10-03 15:16:53 följande:
    Jag känner tydlig skillnad mellan degen och det som är mycket hårdare :) Men alla är olika och det kanske är olika lätt att känna från mage till mage. När jag ligger på rygg i sängen och dessutom är kissnödig är det väldigt lätt att känns eftersom jag får en hård bulle och d känner man absolut var det hårda tar slut.
    Aha, nu tror jag att jag kanske lyckats lokalisera livmoderkanten, men i så fall är den knappt halvvägs upp till naven.
  • Mimipig
    Villhaenbebbe skrev 2014-10-04 11:40:36 följande:

Så här ser min gigantiska mage ut i vecka 16 haha :) men tycker det är så mysigt!

Kul att få se andras magar med - sjukt att det kan vara så olika! phpWGbEPv36670.jpg

Vad roligt att se! Det ser verkligen ut som en bäbismage! På morgonen skulle jag kunna lura folk att jag bara gått upp i vikt, men på kvällen har jag en stenhård rugbymage.

Idag ska jag handla lite snygga gravidkläder på en specialbutik. Är ju helt ny på det här och på hm får man ju inga goda råd...
  • Mimipig
    Teresiat skrev 2014-10-04 15:06:13 följande:

Idag har vi bokat vår vagn + babyskydd. Det blev bugaboo Buffalo och maxi cosi med adapter. Det köptes på babyproffsen, 14 600 kr för allt och då fick vi 1749 kr i rabatt då de hade kampanj på babyskydden... Känns som ett stort steg :) nu ska jag sy ett babynest... Önska mig lucka till ;)

phpy6bLGj13066.jpg

Du måste visa hur babynestet blir sen!

Vi tänker också köpa Bugaboo Buffalo. Vilken färg valde ni?
  • Mimipig
    Teresiat skrev 2014-10-04 20:22:33 följande:

Jag googlade bara på "babynest mönster" och gick in på en blogg där de hade mkt foton vid varje steg. Men jag är dålig på att använda manualer så jag läser inte så noga och fick sprätta lite ist ;) nu är jag klar iaf. Då får vi hoppas att bäbis kommer trivas..

phpXVfv3626963.jpg

Wow, så snabbt! Snyggt och driftigt! Jag har klippt till ett babylapptäcke, men sen avstannade hela projektet. Måste ta nya tag snart innan jag glömmer lappordningen helt.
  • Mimipig
    Teresiat skrev 2014-10-04 20:22:33 följande:

Jag googlade bara på "babynest mönster" och gick in på en blogg där de hade mkt foton vid varje steg. Men jag är dålig på att använda manualer så jag läser inte så noga och fick sprätta lite ist ;) nu är jag klar iaf. Då får vi hoppas att bäbis kommer trivas..

phpXVfv3626963.jpg

Wow, så snabbt! Snyggt och driftigt! Jag har klippt till ett babylapptäcke, men sen avstannade hela projektet. Måste ta nya tag snart innan jag glömmer lappordningen helt.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?