Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Arg, ledsen, frustrerad, besviken, orolig och helt uppgiven. Varför kan inte kroppen bara göra sitt och skicka ut bebisen? Två dagar till bf är snart bara en dag. Om jag inte haft några känningar hade det varit en sak, men efter den där värknatten för två veckor sen då jag trodde det var allvar så bara väntar jag ännu mer. Alla frågar och påminner om att vi måste höra av oss när det blir. Mensvärk varje morgon och onda sammandragningar en timme varje kväll, och då så ont att jag blir spyfärdig. Sen bara försvinner det.

• LillLouise84
    ToveS skrev 2015-03-19 20:54:22 följande:

Faan rent ut sagt vad less jag är nu!! Som ett vandrande åskmoln, arg och ledsen på samma gång. Jag orkar inte mer!!! Har ont i varenda kroppsdel särskilt ryggen, har svårt att gå och framför allt resa mig med den. Folk vill jag inte veta av alls men så ska vi ha kalas i helgen för dottern, så man får verkligen bita ihop... Inga känningar överhuvudtaget och bara det får mig att grina och bli förbannad. Min man säger att jag får sluta tänka på att få ut den, och koncentrera mig på annat. Vart fick du luft ifrån känner jag bara då!?! Hur kan man inte tänka på att man vill att det ska sätta igång? När hela kroppen värker vad man än gör, och man bara vill att det slutar... Ibland tänker jag att jag har så ont ändå så jag kommer inte känna skillnad på värk och värk utan föda i hallen fyy vad deppig jag är stort grattis till alla er som fått era mirakel på utsidan <3

Det låter som du beskriver mig . Maken undviker mig för att jag är så ilsken. Samtidigt som kärlek och närhet är det jag vill ha. Jag har som värkimpulser i ljumsken som är gräsliga, så värkarna kommer jag missa.
  • LillLouise84
    ToveS skrev 2015-03-19 21:55:47 följande:

Men precis! Kroppen kan iallafall göra sig av med ungen så slipper man den lidelsen, alltså inte ungen men allt som den för med sig, tyngden och jättemagen blir man av med.

Jag hatar verkligen alla som hela tiden ska fråga om man känner nåt, om det är på g, om man kommer höra av sig osvosv. Vad tror dem? Ja det är på g därför är jag i affären just nu?! Åååh... Alla som ringer min man och frågar, för att han inte jobbar på några veckor nu, så känns det som jag får dåligt samvete för att han vart borta från jobbet snart en vecka och jag inte har kläckt än... Han är egen företagare så han är rätt eftertraktad, men alla vet varför han är borta nu. Ungefär allt stör jag mig på i nuläget, såpass att jag börjar grina i frustrationen.. Så Lilllouise vi kan ta varann i hand!

Ja fy tyngden är skitjobbig. Jag har fått elefantfötter och korvfingrar. Sen sitter det i bakhuvudet att den här dagen med dottern så blev jag igångsatt och vattnet gick. Kan inte vattnet bara gå nu så vi är igång.

Men nu är det väl bara att ta Halsbrännan och gå och försöka sova några timmar innan dottern vaknar.
  • LillLouise84
    Mullan skrev 2015-03-20 04:29:55 följande:

Bf 12/3.

Värkarna startade runt tiotiden ikväll. Var inne på fl vid kvart i 4. Då med 3 min mellan värkarna. Öppen 6 cm. Har fått spinalbedövning nu och dom tar hål på hinnorna om en stund. Snart är det min tur med bebismys<3

Lycka till
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-03-20 08:03:00 följande:

Haha min sambo vaknar aldrig om barnen skriker, även om de ligger bredvid. Därför har jag ALLTID tagit barnen på nätterna.. jag är så lättväckt så det är ingen mening för mig att ligga där och vänta på att han ska kliva upp för då är jag så klarvaken att jag ändå inte kan somna om sen.

Sen ska jag inte sticka under stolen med att jag gnällt under alla år också. Sömnen, eller BRISTEN på sömn, är ju det värsta som finns.

Hos oss har jag alltid tagit nätterna så länge jag varit den som är föräldraledig. Sen när jag började jobba så fick jag ändå ta nätterna på veckorna så fick pappan ta helgerna. Om vi har bestämt innan att han tar natten så kan han vakna, aldrig annars. Men nu har vi gått över till att på helgerna får han hjälpa till med nätterna och då blir det att jag sparkar honom ur sängen när han ska upp. Vår dotter är 1.9 så det var väl ca 2 år sedan jag sov en hel natt sammanhängande, eftersom jag var uppe och kissade slutet av den graviditeten också.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-03-20 08:25:17 följande:

Jag har BF imorgon och känner mig också totalt inställd på att få gå över. Känns helt fruktansvärt vissa stunder att bara ha drygt 36 timmar på mig innan jag passerat bf. Andra stunder tycker jag det känns helt okey ändå.

Kändes däremot INTE lika okey när jag nyss pratade med dottern om påsken och sa att innan påsk är bebisen (mest troligt) här och hon svarar "nähä du, bebisen får inte vara med! Den får komma EFTER påsk".

Tack för den din lilla sadist!

Samma här snart är bf här och bebisen vill inte komma ut. Jag får väl gå över tiden då . Igår när jag skulle sova var jag helt grinfärdig och halft panikslagen, ska bebisen aldrig komma ut?

Maken kom hem från jobbet igår och hade pratat med en kollega som tyckte att jag skulle knipa ett tag till. För båda får inte vara lediga samtidigt och får vi bebisen nu så är den andra killens skoter semester hotad. Hans skotersemester är det sista jag bryr mig om, hoppas den blir förstörd bara för den korkade kommentaren.
  • LillLouise84
    ToveS skrev 2015-03-20 10:38:26 följande:

Jag själv får lön 27e tex, min dotter fyller 22e och hon har då alltid fått presenter. Får lära min far att vara lite mer försekommen med sina presenter och handla innan pengarna är slut! På tal om dumma karlar och min far så har mina föräldrar tajmat att åka till Tyskland idag till söndag, så de missar dotterns födelsedag samt att ta hand om dottern om jag ska föda... De ville att jag skulle passa deras katter (åka och mata och umgås med dem 3ggr/dag) denna helg, samt passa min yngre bror/ låta han bo hos mig (han har downs) som bor hemma. Min syrra ryckte in och tog på sig uppdragen innan jag hann explodera... Kan tillägga att mitt bf är 24, min dotter som fyller 22e var också beräknad till 24e...

Mimipig ja hur ska man inte bli stressad i din sits.. Och hur ska du slappna av/skingra tankarna, jag kan inte ens det ändå.. Gå på bio? Boka kompisträff med fika, sov.. Det är inte lätt!

Tråkigt med vuxna människor som inte tänker längre än näsan räcker. Hur kan de som förälder/blivande mor och farföräldrar åka bort och tycka att du ska passa katter och bror. Hoppas din syrra förklarar vad korkat de tänkt.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-03-20 10:13:14 följande:

Idiotkollega. Det var säkert bara nåt som flög ur en typiskt-dum-snubbe, men ändå. Hade retat mig med.

Jag blev lite bekymrad precis. Min man fick ett uppdrag i Skåne på söndag - vår bf - som JAG tyckte var för bra för att tacka nej till. Så JAG föreslog att han skulle undersöka möjligheterna att ta uppdraget under minimalt med tid och kolla flyg etc. Vi bor i Sthlm. Så nu har allt löst sig, så han kommer att vara borta 10 h under söndagen - bara dagtid - och det är mitt "fel". Statistiskt sett bör det ju vara lugnt, och OM bäbisen kommer innan så åker han ju inte, och om det sätter igång under tiden finns tidigare flyg från Skåne, vilket skulle innebära att han kan vara i Sthlm på ca 2 h som snabbast.

Men så jävla typiskt va, nu måste jag hitta ett sätt att slappna av i det här beslutet. Tips?

Spännande att han åker bort på bf. Men som du säger som förstföderska så går man ofta över. Du får ta det lugnt och låta bli att städa och springa i trappor.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-03-20 11:51:43 följande:

Jag tror jag fått framfall, det känns inte alls som det ska down there. Gör väl inte ont precis, men det känns fel och lite obekvämt. Som att livmodern sjunkit och ligger precis innanför slidmynningen. Jag hoppas det går till sig av sig självt :(

Jag tyckte att allt kändes konstigt länge efter fl och jag var grymt öm, men det blev bättre men tog lång tid. När jag var på återbesök så kollade de och jag hade gått sönder en hel del (rejält sydd på fl) och på insidan hade det bildats massor av små små blodkärl som orsakade det ömma. Men det gick över annars skulle jag aldrig ha gjort om det nu. Så ta det lugnt och undvik att springa och lyfta tungt tills du varit på återbesöket.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-03-20 14:38:14 följande:

Okej. Jag gick knappt sönder alls, de var i valet och kvalet men bestämde att jag inte behövde sys. Jag tycker att det känns mer nu än för en vecka sedan (idag är det 11 dagar sedan förlossningen), men det kanske beror på att jag törs känna efter mer, och kniper...

Jag hoppas verkligen att det här ger sig av sig självt, men jag kommer vara noga med att bara promenera och knipa till efterkontrollen.

Skönt att du slapp sy. Jag sprack hela vägen framåt hela skåran liksom, fast inte mot urinröret utan på sidan av, blev väl upp emot 10 stygn och sen sprack jag i sidled precis vid slidmynningen men bara 2-3 stygn. Det tog 6 månader innan jag kunde ha sex för insidan var så svullen. Sen gick det 6 månader och jag hade glömt allt och blev gravid igen
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?