Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Astilbe skrev 2015-02-15 12:55:02 följande:

Har ni fortfarande sex? Jag blir så frustrerad för sen en månad tillbaka är jag såååå sugen hela(!!!) tiden men nu börjar jag bli osäker på om det kan börja starta igång saker för tidigt eftersom det närmar sig. Är det i så fall orgasmen som gör det eller att han kommer inuti mig? Någon som vet? Sorry - men har nog aldrig varit så här sexuellt frustrerad någonsin. Hade hellre lidit av detta kåtslag första trimestern smile5.gif

Haha, vilket delikat problem ;)

Vi har fortfarande sex, men väldigt sällan "vanligt sex" eftersom jag är svullen och känslig där nere så det gör för ont. Jag tänker också på sex hela tiden, men jag har jättesvårt att komma igång, jag kan typ inte bli kåt så det är oftast bara en av oss som får ut nåt av det :-/ Jag använder mitt söta lilla huvud och tänker för mycket så jag blockerar mig själv tror jag :)

Hur som helst så säger dom ju att sex inte alls är farligt på något sätt om graviditeten är "normal". Man brukar ju prata om färdknäpp för att starta förlossning och då är det sperman som ska göra susen. Men det sägs samtidigt att det inte har någon påverkan alls eftersom det i så fall krävs otroliga mängder sperma för att det ska påverka tappen ;)
  • snö 81
    pink76 skrev 2015-02-15 14:36:11 följande:

Så fort som jag går upp o rör på mig så får jag såna sammandragningar. Magen blir alldeles hård. Är det något tecken på att nåt håller på att hända eller är det naturligt?

På kvällarna har jag sån hemsk mensvärk också.

Någon som upplevt samma sak?

Gör sammandragningarna ont eller är det bara att magen blir hård? Om det inte gör ont är det förmodligen bara att kroppen övar :)

Jag har också sammandragningar när jag rör på mig, men inte hela tiden. Men om jag har varit igång mycket har jag sammandragningar hela eftermiddagen och kvällen. Jag har även massa mensvärk till och från hela tiden, men den är inte kopplad till sammandragningarna utan den sitter där som ett konstant molande under flera timmar.

Hade ännu mer förra graviditeten och då gick jag över tiden.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-02-15 14:15:52 följande:
    En kompis till mig frågade bm om färdknäppen. Sperma innehåller något ämne som kan starta men det skulle krävas typ 16 "doser" innan det gör någon nytta, så det gäller att ligga i ordentligt för att det ska funka smile5.gif . Annars är det att orgasmen kan reta igång livmodern.
    Ja precis, man får ligga i nåt helt överjävligt om det ska göra verkan ;)
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-02-15 14:01:01 följande:
    Jag var väl inte överförtjust i tanken på ett gym här hemma men vi har en ganska stor gillestuga i källaren som sambon fick som sitt rum att göra vad han vill med och då blev det bl a en hörna med vikter och sånt:) Vad gör man inte för att få tillåtelse att bestämma över resten av huset liksom? ;)
    Haha, smart idé :)

Jag brukar lyssna på vad min man tycker, men sen är det jag som bestämmer hur det ska se ut här hemma. Men det roliga är att jag alltid får med mig honom på det i slutändan så han blir ju liksom nöjd ändå ;)
  • snö 81
    Tussludd skrev 2015-02-16 06:32:50 följande:

Jag njuter av varje dag hemma. Orkar inte så mycket varje dag, så ibland är handling nog för att jag ska känna att jag gjort något bra. Tycker det är skönt att få gå hemma och pyssla med det som behövs fixas. Virkar en filt, syr lite och städar och rensar ur för att bebisgrejerna ska få plats. Vi har varit på lite besök på olika BVC också för att se vad vi ska välja för något.

Vad tyckte ni var viktigt vid val av BVC?

Vi har helt och hållet valt utifrån läget. Där vi bor finns det en vårdcentral i varje stadsdel och då känns det rätt självklart att välja den där vi bor. Det är ju inget ställe man ska till så jäkla ofta att jag skulle välja en annan vårdcentral längre bort.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-02-16 12:47:11 följande:
    Lyxigt med 30 timmar. Här har vi 15 timmar upplagt på tisdag-torsdag 9-14. Men grannkommunen har det ännu sämre med måndag-fredag 8-11 för att barnen inte ska få mat och på så sätt kosta mindre pengar.
    Vi har också 15 timmar här, i vanliga fall tisdag-torsdag, men min dotter som går i den skolförberedande gruppen har aktivitet på måndagar så hon kommer gå måndag-onsdag. Första månaden efter bebis är född får hon dock gå heltid om hon vill.
  • snö 81
    tovemaja skrev 2015-02-16 13:36:06 följande:

... och DÄR gick luften ur och graviditeten gjorde sig påminnd. Dammsugit och bakat x2 samt, det bästa.. bäddat Plutts korg som ska stå bredvid vår säng! Lite overkill att ha spjälsäng, vagga, babynest och korg kanske? Men, men, spjälsängen är ju mer till sedan när hen sover i eget rum, vaggan är en släktklenod från min sida släkten och korgen har maken och hans syster sovit i så det finns ändå en tanke med alla grejer... babynestet tänkte vi ha till soffhäng samt om/när (hoppas inte!) Plutt delar säng med oss.

Hade tänkt att orka med en promenad och att göra lite ugnspannkaka också men får se om orken återvänder. Hur som helst är det GRYMT SKÖNT att vara ledig nu! Första "riktiga" ledighetsdagen idag.

Oj, vad du har hunnit med mycket!!

När det gäller att sova i er säng så är det ju helt och hållet ni som bestämmer det.

När jag låg på BB med dottern sov hon hur bra som helst plastbaljan, när vi sen kom hem tyckte jag att spjälsängen kändes så stor att jag lade henne i vår säng, men det fick jag sota för sen. Ett barn som vänjer sig att sova mellan mamma och pappa trivs inte direkt toppen i egen säng sen :)

Denna bebis kommer få sova i egen säng från dag 1 och vi har köpt vagga och spjälsäng + ett babynest.

Härligt att vara ledig! Jag har ju gjort tvärt om och idag gått tillbaka till jobb efter två månaders sjukskrivning. Jobbar halvtid, 8-12, och redan kl 11 hade jag ordentlig huvudvärk så nu ligger jag nerbäddad i sängen :(
  • snö 81

Jag blir så sugen på att baka när jag läser om alla som gör massa godsaker :)

Dessvärre är vi mitt i en köksrenovering så det är inte läge att börja baka nu, dessutom är den gamla ugnen så kass så jag bakar inte av den anledningen heller.

Matlådor att ha i frysen känns helt omöjligt i vårt fall. Mannens pojkar är strax under tonåren och äter hur mycket som helst så att stå och göra matlådor att frysa in känns hopplöst. Min dotter är rätt sparsam i maten så det hade varit en annan sak om alla barnen hade varit mindre :)

Och eftersom vi har alla dessa barn (3 st) som är så pass stora och ska köras till diverse träningar och grejer så kommer vi att bli tvungen att komma in i vardagen i samma sekund som vi kommer hem från BB :-/

• snö 81

Roligt att höra hur alla bäddar och donar och packar väskor.

Jag har inte bäddat varken säng, vagga eller vagn. Inte heller fixat skötbordet då vi väntar på att hantverkarna ska komma och göra klart badrummet. Någon väska har jag ju inte packat ännu. Det enda som är klart än så länge är nog att bebiskläderna är tvättade eftersom jag ville förbereda innan vi blev av med tvättmaskinen till förmån för tvättstugerenovering.

Känns som att 200% fokus hos oss just nu är renovering och förberedelse för bebis har helt hamnat åt sidan :-/

• snö 81
    Kpax skrev 2015-02-16 21:34:48 följande:
    Jag förstår inte heller riktigt hur jag ska tolka termometern när vagnen är tom. Jag vet inte hur mycket temperaturen höjs när det ligger en liten kropp där. Jag kör nog på att antingen slänga ner köttermometern med barnet, eller att känna efter med handen då och då :)
    Enklast att känns är på bebisen i nacken när den ligger däri, plus att man ser på näsan om den fryser mycket. Röd näsa fryser, vit näsa fryser inte :)

Om man klär lager på lager är det ju lätt att öppna upp lite om det blir för varmt. Eller ha med extra filtar om det känns för kallt.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?