BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Grattis trollunge!
Pissdag idag. Tjejerna har varit osynkade och mycket mer missnöjda vid vakenhet än innan. Svärföräldrarna på besök och jag tycker att det är påfrestande trots att de verkligen vill väl och hjälper till med storasyster
A har blivit en riktig kräkbebis och hon kräks från och till i upp till 2 timmar efter att hon fått mat. Oftast bara lite åt gången men minst en rejäl kaskadspya per dag
Sömnbrist på det också, jippi...
På tal om avslaget, idag har jag haft typ
"mensvärk" från och till, hade lite eftervärkar efter förlossningen men de gick över första veckan, har gått två veckor nu, nån mer som känt molvärk?
Jag har lite problem med flaskor, vi provade först Tommie tipee men de rann för fort så köpte mam och de rann inget i början men nu har det börjat rinna hysteriskt så undrar om det är hon som försöker dricka för fort. Men är det nån av er som har flaska helt eller delvis som har ett märke som inte rinner för er?
Här har vi haft en skit natt. Jag är så arg på mannens syrra så jag kan explodera. På påskafton var det nämligen familjemiddag hos mannens föräldrar och hans syrra var så klart där och var ordentligt förkyld, ändå var hon med och lagade maten också för att hon äter bara det hon själv lagat. Hon var så krasslig så hon somnade i fåtöljen efter middagen. Så klart delade hon med sig av förkylningen så vi alla är nu rejält sjuka, även våran lille på två veckor är riktigt sjuk. Jag har suttit med honom i knät hela natten för han är så snorig att han har svårt att andas.
Hade vi vetat att hon var sjuk hade vi aldrig åkt dit.
Kul att tråden lever vidare tycker jag :) en fråga till er, när vågar man ge sig ut med bebisen i lokaltrafiken? Buss och tunnelbana känns som läskiga smitthärdar och Adam är bara 3,5 vecka men det kanske bara är jag som är fjantig?
Skulle blivit igångsatt den 9/4 kl 09, men värkarna började vid midnatt samma dag, så vi kom in med värkar kl 08:30 den 9:e =)
3 tim efteråt, kl 11:34 kom vår dotter. En stor tjej på 5040 g och 55 cm lång. Vi kom hem idag och mår bra. Jag fick en rejäl blödning även denna gång på ca 2,5-3 liter, men mår ganska bra nu.
Sitter och firar att jag klarat första kvällen ensam med barnen. Min sambo har åkt för två veckors utbildning i Skåne, vi har ju vetat det länge och jag har fasat för hur jag ska klara det. Han kommer hem nästa helg eftersom vår son fyller fyra och ska ha kalas då men annars måste jag fixa allt själv.
Har varit mest orolig över hur jag ska lyckas fixa middag och läggning av sonen inom rimliga tider med lillasyster som har sån kolik och sitter klistrad på mig, oftast illvrålande.
Ikväll gick det i alla fall, även om jag inte hann med att göra sallad till maten och även om sonen inte var färdiglagd förrän 20.30 vilket kommer vara oacceptabelt sent när han ska upp till dagis dagen efter. Känns ändå som en seger att det gick överhuvudtaget, och utan att lillasyster förstörde hans läggning med skrik!
Får väl se om det går lika bra de kommande dagarna...
Här tjorvar magarna men ingen kolik (än iaf, peppar peppar!) men de låter så jäkla mycket och högt på nätterna att det är svårt att sova själv. De liksom krystar/harklar sig hela tiden. Gör även så under matningarna vilket gör att de inte suger och får således inte i sig särskilt mycket . Inatt var det max 3 timmar mellan matningarna mot tidigare 3-4. Tummen ner! Och de kröker rygg och viftar och har sig efter maten också så att det står härliga till... Varför kan de bara inte äta lugnt och stilla??
Ni som har mer än ett barn förtjänar en applåd! Jag kan för mitt liv inte förstå hur ni orkar, hatten av!
Hur tänker ni andra angående badkläder?
I år tror jag att jag får kapitulera och ha baddräkt, som jag inte haft sen jag var barn. Inte så mycket för att jag blivit tjock och sladdrig, gissar att folk ändå inte bedömer en på samma sätt som en 19 åring när man 30 år gammal dyker upp med en bebis och ett småbarn på beachen.
Men jag är ju helt tigerrandig på magen en bra bit upp över naveln och än så länge är det rejäla breda bristningar i en skrikig lila kulör. Det ser faktiskt helt vansinnigt ut, tror inte folk kommer att kunna låta bli att glo på det även om de kanske sympatiserar med orsaken.
Men samtidigt vill jag inte köpa en baddräkt som jag inte kommer kunna ha sen om jag förhoppningsvis går ner sen. En bikini är ju lite mer anpassningsbar, baddräkten ska ju sitta tight på magen.
Någon mer än jag som fortfarande kissar en hel del på nätterna? A och C är ju ändå 8 veckor snart så det borde inte vara vätska sedan graviditeten tycker man. Tror någonstans att jag "vant" kroppen vid att kissa dygnet runt så nu när tjejerna äter på nätterna (två ggr) så behöver jag alltid kissa och det är rejäla mängder också. Skumt detta!