Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Walter är mest lik mig, men han har ändå ett rätt eget utseende. Det ska bli spännande att se hur han blir sen.

• Mimipig

Någon med erfarenhet av att åka tåg ensam med bäbis, packning och vagn? Tips och trix? Jag ska åka till mansdominerat bor fyra h bort inkl byte om två 1,5 v. Har bokat 1:a klass. Det får man väl?

• Mimipig
    tovemaja skrev 2015-05-25 01:07:05 följande:
    Jag åkte nu i helgen, ska hem också... Ensam med bebis, en stor bag och vagn... Också ett byte.

Mitt tips är att boka plats i vagn 7 (heter plats nära rullstolsplats) där kan du ha vagnen uppfälld, annars ska den packas ihop. Kanske Du kan boka om din biljett? Så du får plats där? Där finns också handikapptoalett med skötbord, annars måste du ta dig dit för blöjbyte t.ex.

Tips nr 2 är att ta med delen ifall du behöver röra dig med bebis på tåget... Skönt att kunna hålla i sig.

Tips 3 är att acceptera all hjälp som erbjuds, speciellt från män av utländsk härkomst. Har märkt att de frågar om man behöver en hjälpande hand... Och jag är vanligen rädd att be om hjälp :)

Tips 4: ta med sjal som bebis kan amma under... Guld om man behöver lite privacy!

Tips 5: packa i ryggsäck om det går! Jag störde ihjäl mig på min bag som dunsade emot allting!

Lycka till!
    Tack för tipsen! Jag får inte boka om den här biljetten, men nästa gång blir det vagn 7. Jag tänkte ta min gamla backpackryggsäck (skön kontrast mot första klass). W låter som en hungrig, frustande drake när jag ammar, jag kommer väl skrämma slag på vagnen. Vi hanterar inte det där med sjal så bra än - vi får väl öva. Jag får väl öva på att vika ihop vagnen också. Det här ska nog gå bra!
  • Mimipig
    snö 81 skrev 2015-05-25 09:18:42 följande:
    Det där låter som när dottern var liten - superbra rutiner och lek mellan varje sovpaus. Jag kunde göra annat när hon låg på golvet och lekte.

Nu har vi rätt bra rutiner, men en mycket mer missnöjd bebis som mest vill vara i famnen hela tiden. Han kan ligga en liten stund på golvet eller i babysittern, men då måste man sitta med honom och leka. Sen har vi ju dessutom tre andra barn som behöver uppmärksamhet så det finns inte alltid tid att sitta på golvet och leka med bebis.

Som grädde på moset har vi dessutom total kaos här hemma. Vi bytte ju kök precis innan Tage kom och nu två månader senare har vi upptäckt en jättestor vattenskada. Vi har fått stopp i avloppet så avloppsvattnet har tryckt upp under golvet längs med hela köksinredningen. Vi har nu fått montera bort alla nederskåpar och börjat såga upp golvet. Så vi kommer ha ett gigantiskt hål i golvet och totalt obrukbart kök heeela sommaren. Just nu är det jättelätt att hålla sig för skratt här hos oss...
    Nä, fy! Stackars er!? Att ta in på nåt all inklusive vid Medelhavet i tre månader är inte ett alternativ?
  • Mimipig
    SvanE skrev 2015-05-25 09:52:41 följande:

Snö 81, fy så hemskt :(

Jag har en tuff period också. Mina föräldrar som jag träffar flera gånger i veckan och är jättenära ska separera. Min mamma är helt förstörd. Lillen kan sova ok på natten men vägrar sova längre stunder på dagen och när han vaknar är han övertrött, skriker och vill bara vyssjas när man går men honom, vaknar så fort jag sätter mig. Ger flaska för amningen fungerade inte så pumpar för att han ska få mjölk ett tag till,börjat minska iaf men just nu är dagarna mest, gå, mata, leka, få att somna, pumpa, vyssja om, mata, leka, då att somna, pumpa, vyssja.....somna 8 så fort han sover för natten för att orka. hinner inte äta, mina ben är helt slut, de jag kan be om hjälp av lider och psykiskt är jag slut. Längtar så tills det vänder men just nu vill jag bara gråta, få duscha ifred och äta.

Så negativt det blev men som jag längtar tills sambon har semester. Och han åker utomlands 5 dagar nästa vecka...

Styrkekramar!
  • Mimipig

Vägt mig idag: 75,6 kg. 600 gram ner än från förra v, jag får vara nöjd med det. Har insett att snittakten är 0,5 kg/v för mig. Det är helt ok, även om jag hade en naiv dröm om 1 kg/v och vara tillbaka till midsommar. Men äsch. Jag ska bli så lycklig när jag är under 75. Sen är delmålen: 70 kg, (inskrivningsvikt) 68 kg (kissa-på-Stickan-vikt) och 65 kg (min perfekta slankvikt).

• Mimipig
    snö 81 skrev 2015-05-25 14:43:28 följande:
    Det är jättebra att ha små delmål så att man kan glädjas längs vägen!

Jag ligger på 66.6 kg nu. Mina delmål längs vägen är 64.4 kg (inskrivning), 62.5 kg (kissa-på-stickan) och sen 60 kg bara för att det är nästa 10-tal. Min målvikt är 57.5 för då är jag tillbaka där vi började gravidresan, men når jag 58.5 är jag jättenöjd!!
    Ja, verkligen. Och i ärlighetens namn väger jag bara 65 om jag bantar och tränar mer än vanligt, så det är inte min naturliga vikt heller, 67 är egentligen min riktiga vikt. Jag märker ändå stor skillnad på den 5 kg jag gått ner hittills på kläder och kropp. Så 5 till är ju faktist större procent av totalen för varje gram som går...
  • Mimipig
    Cymi skrev 2015-05-26 07:01:22 följande:
    Va jobbigt för han att det inte blivit bättre, hoppas det inte är nåt allvarligt. Men jag vet vad du menar, klarar inte heller av när nån påminner en om hur dåligt de mår, känns som att man dras ner till dens sinnesstämning

Du har Ingen du kan lämna Josefin till för att få ett par timmar själv och samla kraft?
    Jag blir vansinnig inombords när min man öppnar munnen om att han är trött eller annat gnäll. Hans tillvaro är så mkt enklare än min, och det vet han, så han borde ha vett att hålla tyst. Vilket han gör för det mesta. Men jag blir också irriterad när han påpekar om han gjort något som han anser är utöver det vanliga "jag har dammsugit/har du sett vad fint jag gjort i badrummet/jag gör faktiskt rätt mkt hemma". VILL DU HA EN APPLÅD ELLER? Jag gör tre ggr så mkt men jag håller inte på och bokför detta.
  • Mimipig
    Trollunge85 skrev 2015-05-25 23:27:52 följande:
    Då är du som jag. Har 65 som målvikt men lyckas bara med det när jag verkligen har koll på mat och träning och annars ligger vikten på 67-70 (slarvar jag mycket med maten och träningen går jag upp till 70 men där brukar jag skärpa mig igen)
    Jag provade en massa klänningar ur min garderob igår. Vi ska ha en namngivningsceremoni/grillfest i helgen och jag tänkte att något har jag väl ändå som passar. Jo, visst, klänningarna går visserligen på, men det ser inte bra ut. Brösten, rumpan stramar mer än magen, men inte heller den ser skoj ut. Jag överväger nu att ta folkdräkten. Eller köpa en ny, A-linjeformig klänning som bara hänger.
  • Mimipig
    Cymi skrev 2015-05-26 13:30:57 följande:
    Va kul :) jag har min om 2 veckor, är lite nervös faktiskt haha. Jag tror det bor många bebisar häromkring dock så hoppas jag klickar med nån förälder
    Jag är skeptisk och tror att det bara kommer vara mammor som jag inte har någon lust att umgås med, beskäftiga typer. Men jag hoppas jag har fel och att det finns några sköningar. Min grupp startar 10 juni.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?