Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Om två timmar slår min app om till 3 dagar till bf och inget händer. Mensvärk som hängt i från och till i flera veckor. Några onda sammandragningar varje dag. Tre hinnsvepningar 14, 12 och 7 dagar sedan, alla utan resultat. Den här bebisen vill verkligen inte ut. Jag börjar förbereda mig på att gå över två veckor och bli igångsatt.

• LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-03-17 22:29:38 följande:

Finns det några rutiner kring hinnsvepning? Min bm har aldrig nämnt det och jag har aldrig frågat. Har bf på sön och tycker att det vore fint om plutten höll schemat.

Jag blev hinnsvept pga att jag samlar så otroligt mycket vätska nu 4 kilo på 10 dagar då. (nu 7 kilo på mindre än en månad). Här hinnsveper bm för att fl ska slippa göra det eftersom vi har 12 mil till fl. Min bm sa att det är omföderskor som de hinnsveper, för förstföderskor är nästan alltid slutna och då är det som att köra fingret i sten.

Jag läste på 1177 att hinnsvepning gör man i v 41+ för att få igång fl. Som en lättare igångsättning.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-03-17 23:04:25 följande:

Aha. Tack för info. Vi får väl se om det blir aktuellt för min del alls då, känns inte så.

Jag har gått upp ca 16 kg tror jag, och det är helt ok tycker jag, men idag tänkte jag att jag ville besöka en inredningsbutik. Behövde gå fyra kvarter, vilket resulterade i massa värvning ländryggen. Magen är för tung nu alltså?! Det är inte bara fogarna som är problemet nu, utan framvikten. Bäbis - kommod söndag som avtalat, ok?

Jag har bf på lördag och får gärna ut bebisen nyss. För en månad sedan hade jag gått upp 12 kilo, men nu är det 19. Skitjobbigt när jag redan innan graviditeten vägde för mycket.
  • LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-03-18 06:45:30 följande:

Man ska väl inte klaga men JÄVLAR va trött jag är idag! Folke har klagat hela natten och igår kväll... Känns som att han har jäkligt ont i magen men vill samtidigt inget annat än amma... Han pruttar som en hel karl men har bajsat och rapat dåligt sedan igår eftermiddag... Tips?

Minifom droppar och massage av magen och vänta på bättre tider.
  • LillLouise84
    Mildamilda skrev 2015-03-18 07:58:44 följande:

Vi fick en pojke igår 23:53, kvart över elva kom vi in på förlossningen, så det gick ruskigt fort!

Grattis!
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-03-18 09:44:00 följande:

Låter som våra nätter, fast i natt har det varit bra, tack och lov!

Jag frågade bvc, och det är tydligen jättevanligt med magknip innan tarmarna mognat. De tipsade om magmassage (finns på 1177 och Youtube) och semper magdroppar. Jag skulle fortsätta erbjuda bröstet så fort hon visar tecken på att vara intresserad, helammade barn kan inte bli förstoppade så det är väl fisar på tvären.

Jag äter inte lök, ärter, kål och bönor, IFALL hon nu är känslig för sånt.

Tänk även på att kryddor och paprika. Jag vet att jordgubbar bland annat också kan påverka bebisens mage.
  • LillLouise84
    ToveS skrev 2015-03-18 09:48:08 följande:

Jaa vi får väl se.. Har ju "bara" haft uppehåll på ca 1,5 v innan var det mer regelbundet och då har inget hänt. Börjar undra varför nåt skulle hända nu... Men vi får se min man sa iallafall att nu får fan ungen komma så man kan göra det normalt igen! Så han färdknäppar nog inte heller för nöjets skull nu röjer i förrådet idag, kanske ger det nåt.. Fast jag har alltid sju järn i elden så jag tror snarare att den kommer när jag börjat vila...

Min man totalvägrar sex och har nog gjort det i säkert en månad.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-03-18 09:58:13 följande:

Jag börjar känna mig kluven i leveransfrågan. Jag vill ju att han ska komma på bf på söndag, men något säger mig att jag kommer att gå över tiden. Länge. Men jag vill inte att han kommer före helgen heller, så jag skulle känns mig oförberedd och lite skakig om han kom idag. Men så spelar det ju ingen roll vad jag vill, han kommer när han kommer.

Jag ska också fixa hemma idag. Vill helst tapetsera i vår Walk in closet, men kan inte ens bestämma vilken tapet jag vill köpa, så det lär ju dröja. Tips på bra tapeter på nätet?

Kanske är idag dagen då jag tar tag i mitt ångestprojekt - viktiga-papper-lådan? Eller så putsar jag silvret. Eller manglar alla dukar. Det finns att göra...

Viktiga papper lådan är alltid ångest för mig. Det är bland det tråkigaste som finns. Putsa silver och mangla dukar har jag nog aldrig gjort även om det kanske skulle behövas :-P
  • LillLouise84
    Nixe skrev 2015-03-18 15:55:51 följande:

08:53 i morse kom vår lilla Adam äntligen ut! 3860 gram tung och 51,5 cm lång. Snittet gick bra även om jag tyckte det var ganska oenhagligt, bedövningen tog lite snett och långsamt så fick ligga med huvudet i nedförsbacke och lite så. Kunde inte slappna av så jag låg mest och skakade. Men nu är han äntligen här, en pojke så som vi trott från början :D

Grattis!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?