Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-05-16 07:13:56 följande:
    Vad är det för vaccin? Skönt att ni slapp reaktion
    www.folkhalsomyndigheten.se/amnesomraden/smittskydd-och-sjukdomar/vaccinationer/vacciner-a-o/rotavirus/

Det är mot någon magsjukdom. Den erbjuds tydligen inte i alla landsting men här i Sthlm. Jag är för vaccin i princip jämt. (Är däremot glad att jag aldrig hann ta svininfluensasprutan av uppenbara skäl. Men jag hade tänkt det.)

Någon mer som tagit rotavaccinet?
  • Mimipig
    snö 81 skrev 2015-05-16 11:17:32 följande:

Vägning imorse - 1,1 kg hade jag tappat denna veckan. Helt ok eftersom jag inte har hunnit motionera nästan nåt alls...

Grattis! För min del går det långsamt, men åt rätt håll. Trodde det skulle gå lite snabbare faktiskt. Jag kommer inte vara tillbaka till min inskrivningsvikt till midsommar som jag hoppats.
  • Mimipig
    tovemaja skrev 2015-05-16 12:22:10 följande:

Ebe91: vilket märkligt beteende hos din man!? Dags att växa upp och inse att han har familj och ansvar kanske!?

Kpax: vi tänker väldigt liksäck har visst liknande situationer... Jag är också 31:) vi kanske följs åt med nästa barn också, vem vet!

Så irriterad på min kropp! Sprang 2,5 km i låååångsamt tempo för ett par dagar sedan och har sjukt ont i vänster ljumske sedan dess... Känns precis lika illa som under graviditeten :( verkar bli värre och inte bättre fortfarande trots att jag försöker vila. Har er foglossning helt försvunnit? Min hade det... Trodde jag i alla fall!

Min foglossning är bättre, men absolut inte borta. Jag får ont bara jag går en promenad.
  • Mimipig

W har blivit hes under natten och låter så hjärtskärande när han skriker och "pratar". Han var med mig på en lång promenad igår i vagnen. Har han blivit för kall och därför är hes? Han har inga andra tecken på sjukdom, verkar pigg och äter bra. Lite rosslig kanske, men så låter han ju alltid som en rosslig gris, så det är svårt att säga om det är någon skillnad. Inget snor. Kan en bäbis tappa rösten och bli hes bara sådär?

• Mimipig

Sedan igår är Walters bajs grönt, mörkgrönt. Annars är det gult. Jag har googlat mig fram till att de vanligaste anledningarna är 1. Infektion i kroppen (han är hes, så det är möjligt) 2. Att han äter för mkt av den första tunna mjölken och inte fått i sig den feta som kommer sen. (Jag har inte börjat amma på nåt nytt sätt) Någon annan med erfarenhet av plötsligt grönt bajs? (Och han har fått jätteont i magen med pruttar på tvären och skriker som en galning, stackarn) det lär bli En lång natt....

• Mimipig
    ebe91 skrev 2015-05-19 09:02:06 följande:

Nästa helg är det morsdag, min första! Och jag kan lova att jag har stora förväntningar, men är också rätt säker på att jag kommer bli besviken på min sambo. Har påmint honom i flera veckor nu, men han är en sån som aldrig för tummen ur och gör ngt. Väntar fortfarande på min "push-present" som han lovade mig :p

Oh. Du har rätt! Jag har inte ens tänkt på att mors dag är min dag!!! Jag tänkte bara på min mamma! Vi ska ha en liten namngivningsceremoni/grillfest för Walter då. Vad fint att det blir "livskaparens" dag också. Ha! Det kommer min man ALDRIG att fatta att han bör uppmärksamma. Jag är lite ledsen för att han är så dålig på att fixa bra presenter till viktiga dagar. Tex så var det ju väldigt nära att W föddes på min 35-årsdag, men det blev 4 h innan. Min present: en rebus a la På Spåret som ledde fram till att han ska bekosta ett par ergonomiska promenadskor till mig. Sexigt. Orkade inte ens bli besviken. Men han informerade mig redan innan om att han inte kommer ha råd med nån push-present eftersom han blivit Sv med jobbet (men jobbar ändå fortfarande typ heltid). Han glömde även köpa nåt till vår ettåriga bröllopsdag samt även vår årsdag. Så nä, morsdagspresent kan jag glömma. Kanske lika bra att jag köper nåt till mig själv på gemensamma kontot?
  • Mimipig
    Mildamilda skrev 2015-05-19 13:24:31 följande:

Var med om en störd grej idag. Stod och väntade utanför en handikapp toa på ett köpcentrum, med skrikande bebis i vagnen. Jag skulle bara snabbt kissa och sen ta upp och amma så därför hade jag inte tagit upp honom än. Så hör jag hur nån ropar hallå?!? Stod och undrade om det var inifrån toaletten eller inte när dörren öppnas och ut kom en man som såg alldeles vansinnig ut och frågar mig: är det nåt fel eller? Och jag svara: nä, vadå? Och han: "men ungen skriker ju! Det hörs ju! För andra!" Och jag stod där som ett levande frågetecken. Han såg verkligen arg ut, jag blev rädd! Och sen drog han därifrån sin tur var. Hanvar säkert inte helt frisk men det kändes ändå så obehagligt.

Folk som blänger sur eller kommenterar en skrikande bäbis kan inte ha barn. Idioter. Jsg var med om en blängare idag på tåget. Vad mer kan jsg göra än trösta?
  • Mimipig

Ang grönt bajs. Det gick över efter natten och så även hans magont och skrik. Hoppas att det betyder att infektionen (om han har en) i kroppen är på bättring eller att jsg matar mer fet mjölk nu, när jag tänker på att tvinga honom att äta mer. Även om jag tycker att han är så söt och behändig i storlek när han är så här liten och 7,5 v så kommer det att kännas bra när han är äldre och tåligare. Råkade slå i hans huvud i en spegelram idag. Trodde jag punkterat fontanellen. Kände mig som en hemsk mamma. Men det blev ett litet märke längre bak på huvudet, så det kändes lite bättre. Bara halvhemsk mamma?

• Mimipig
    Lavish skrev 2015-05-21 13:23:54 följande:

Jag äter inte särskilt mycket godis eller dricker läsk, så det känns skönt.

Men min stora last är fikabröd, som jag bara inte kan hålla mig borta från helt. Dessutom gillar jag att baka men det brukar jag bara tillåta mig när vi ska ha gäster, för annars slutar det med att jag trycker i mig allt. Nu har jag börjat ha skumbollar till vardags, förvisso värdelösa kalorier men inte så många, mindre än 100 per boll. Fast då smyger sig ju istället ursäkterna på om att jag lika gärna kan ta en till eftersom dom är så kalorisnåla... 

Man kan ju inte påstå att miljön hemma är så positiv för viktminskning. Sambon dricker minst en energidryck per dag samt äter godis och/eller chips typ varje kväll. Ändå är han smal och snygg den jäveln. Särskilt illa är det när han parkerar en full godispåse vid mitt skrivbord, som sagt är jag inte jättemycket för godis egentligen men när man är trött och inte vill gå och lägga sig än blir man sötsugen... Sen lagar han bara onyttig mat också men det är för att han inte fattar hur man lagar nyttigt. 

Minus 500 gram sen förra veckan. Men kan inte heller hålla mig borta från godiset. Även här är maken boven, det är han som köper hem godis i stora lass. I helgen bestämde vi att det var slut med det. Vad hände då? Jo, han kom hem med ny jättepåse för att det var extrapris. "Jag gömmer det, så kan vi spara det till helgen". Han gömde det i - godisskålen! Så just nu sitter jag och äter upp det. Taskigt. Jag är jätteduktig med promenaderna.
  • Mimipig

Är era bäbisar små änglar under sin vakna tid? Walter är god och glad på morgonen, men sen är han rätt sur av sig om han inte blir buren.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?