Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tack för input! Folke verkar glad och nöjd så det är väl kanske ett i-landsproblem.. Men det dåliga samvetet gnager lite... Snart får han ju ingen mer egentid med oss! Men å andra sidan får ju småsyskon aldrig ensnuppleva känslan av att vara ensam i centrum för föräldrars kärlek och uppmärksamhet. Så jag kanske överdriver mina nojor. Men som det blivit nu, med övernattning 1 gång/vecka kan jag försöka styra Om till någon gång varannan vecka kanske. Och bara över dagen varannan...

• tovemaja

Tack! Och tack ni andra också :) ska försöka att bara uppskatta hjälpen. Min familj bor på västkusten och de kan ju aldrig ha Folke... Däremot har mina föräldrar mina syskonbarn ofta... Och hade Folke varit hos dem hade jag nog aldrig ens tänkt tanken på att det kunde vara något negativt :)

LillLouise84 skrev 2016-06-06 21:08:30 följande:

Vilket lyx är min första tanke! Vi har ytterst lite avlastning. Under tre års tid så har vi haft barnvakt för att göra något tillsammans utan barn i 20 timmar totalt. Då har det varit att träna, gå på bio eller städa/renovera. Vi har inte käkat en middag utan barn på tre år!!! Vi har sovit utan barn två nätter på tre år och då för att vi båda var så sjuka att farmor och farfar tog hem dottern så vi fick sova.

Jag skulle tro att din svärfar bara tänker på att ni ska få vila upp er innan nästa parvel dyker upp. Passa på att få avlastning och vila, det kommer ni behöva.

• tovemaja

Folke har också alltid varit matglad men strulat lite nu sista 2-3 veckorna. Jag har gissat att det berott på värmen men kanske inte då ändå...? Kanske det beror på åldern? Känner mig dock inte särskilt orolig över detta och försöker inte truga. Tänker att de väl äter förr eller senare. Smoothie dom mellis funkar jämt i alla fall (frusna jordgubbar+frusen mango+ mixa med en skvätt äppeljuice och vatten).

Vilhaenbebbe: hur funkar vardagen nu med två små? Vad har vi andra att vänta oss? Vad har varit lättare/jobbigare än vad du tänkt innan?

• tovemaja

Tack för svaret, det inger hopp! Har ju även maken hemma ett par

Månader så det ska nog gå bra. Imorgon jobbar jag min sista arbetsdag på (minst) 14 månader!!

Villhaenbebbe skrev 2016-06-08 19:28:14 följande:

Vardagen funkar bra tycker jag, lillen sover ju för det mesta och när jag ammar så är Olle väldigt bra på att roa sig själv! Man kan be honom hämta sin traktor (favvoleksaken) så kör han runt med den en stund. Däremot tycker jag att det är lite jobbigt att Sigge får ligga mycket själv i sängen (sovandes då såklart) och inte får så mycket fokus som Olle fick när han var nyfödd.. Men försöker ta igen det när Olle somnat för kvällen :)

Däremot så hamnar man ju sist i prio, med två små barn som ska matas, bytas på, sövas och roas/ha närhet, så det enda som känns jobbigt är det är svårt att hinna med sig själv, äta, duscha, gå på toa osv, men det får man väl rutin på inom sin tid! Men överlag så går det som jag väntat mig - bra! Kan tänkta mig att det är när lillen börjat röra sig mer och kräva lite mer som det blir "jobbigt"!

• tovemaja

Jobbigt Ebe! Hoppas det löser sig med såväl barnvakt som eventuell maginfluensa.

Har det så gött just nu! Sitter på en strand och överväger ett dopp i havet... Mina grabbar sover... Två av dem på stranden och en i magen :) semestern har börjat!

• tovemaja

Trött tröttare tröttast! 36 dagar till BF här och vi åkte optimistiskt nog iväg på cykelsemester med några vänner över helgen. Det var mysigt och gick bra men jag måste ha förträngt hur tungt det är på slutet av en graviditet,,. För på något mystiskt vid har jag också planerat besök från min morfar nu i 3 dagar, sedan middag med vänner hos oss dagen innan midsommar. Bort till släkt midsommar och middag/bio dagen efter... Sedan åker jag och F själva till västkusten 1 vecka. Hur tänkte jag? Får försöka planera om tror jag...

• tovemaja

Å men spännande ändå! Det är på gång nu! Undrar så hur det kommer kännas för mig när det drar igång... Om man minns känslan osv. Från förra gången.

ebe91 skrev 2016-06-21 12:13:47 följande:

Igårkväll trodde jag verkligen förlossningen var på gång, fick sån hemsk mensvärk i svanken. Och precis samma känsla i kroppen som när fl startade med Bosse... Inga direkta värkar, men sammandragningar. Fick till o med gå upp o bajsa. Men sen vid 00:30 klingade det av och idag är allt som vanligt... Hann säga åt sambon att jag trodde att det ev var på gång, 50/50 typ. Vilken besvikelse när det avtog...

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?