Lavish skrev 2015-05-21 13:23:54 följande:
Jag äter inte särskilt mycket godis eller dricker läsk, så det känns skönt.
Men min stora last är fikabröd, som jag bara inte kan hålla mig borta från helt. Dessutom gillar jag att baka men det brukar jag bara tillåta mig när vi ska ha gäster, för annars slutar det med att jag trycker i mig allt. Nu har jag börjat ha skumbollar till vardags, förvisso värdelösa kalorier men inte så många, mindre än 100 per boll. Fast då smyger sig ju istället ursäkterna på om att jag lika gärna kan ta en till eftersom dom är så kalorisnåla...
Man kan ju inte påstå att miljön hemma är så positiv för viktminskning. Sambon dricker minst en energidryck per dag samt äter godis och/eller chips typ varje kväll. Ändå är han smal och snygg den jäveln. Särskilt illa är det när han parkerar en full godispåse vid mitt skrivbord, som sagt är jag inte jättemycket för godis egentligen men när man är trött och inte vill gå och lägga sig än blir man sötsugen... Sen lagar han bara onyttig mat också men det är för att han inte fattar hur man lagar nyttigt.
Minus 500 gram sen förra veckan. Men kan inte heller hålla mig borta från godiset. Även här är maken boven, det är han som köper hem godis i stora lass. I helgen bestämde vi att det var slut med det. Vad hände då? Jo, han kom hem med ny jättepåse för att det var extrapris. "Jag gömmer det, så kan vi spara det till helgen". Han gömde det i - godisskålen! Så just nu sitter jag och äter upp det. Taskigt. Jag är jätteduktig med promenaderna.