Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

laila88 skrev 2014-09-24 13:06:36 följande:

Alltså jag blir så fundersam, ända fram tills för några dagar sen har jag haft mage och trodde det var bebismagen som kommit för att stanna och bli större. Men nu helt plöstsligt är den borta! Ibland känns den lite större, men oftast senaste dagarna känns magen som vanligt?!

Ungefär då ja började läsa i gravidappar osv att i vecka 14 så kunde magen komma. Nä då försvann min?!

Min mage försvann också men det tror jag var tarmarna som svällde av. Nu har den kommit igen blir v 16 nu
  • LillLouise84

Jag kommer att berätta för ledningen på jobbet, och min chef kommer att råka säga det till alla han pratar med. Graviditets skvaller har en förmåga att sprida sig fort som tusan.

• LillLouise84
    laila88 skrev 2014-09-25 20:09:29 följande:

Det är höstmarknad här med! Vi kanske bor i samma stad ;D

Mitt barns pappa köpte ett par super fina såna där lädertossor på marknaden i vintras, så himla fina och söta var dom! :)

Även jag tycker jag ha känt rörelser, jag tror absolut vissa kan känna super tidigt :) Så det ger ju också extra säkerhet i att det verkligen är en liten där inne ;)

Jaa jag försöker blunda för det, intalar mig att jag är förkyld å det är därför allt känns värre :) Febern hade med sig ont i bihålorna så det är nog förkylning, ingen graviditets-åkomma :) *hoppas

Se det positivt att alla verkar vara förkyld nu. Jag är nästan döende . Illamåendet kom tillbaka med förkylningen då jag inte alls är sugen på att äta något, eller illamåendet är typ dubbelt så hemskt som innan. Annars det klassiska feber, snorig, hostig och orkeslös.
  • LillLouise84
    laila88 skrev 2014-09-25 22:01:59 följande:

Jaa illamåendet är mycket värre för mig med! haha.. som om det inte räckte att va både förkyld och ha gravid symptomen, det ska ökas lite extra bara för att ;D

Visst är det underbart. Sen får man inte ta några mediciner för att lindra heller, hostmedicin och värktabletter ska undvikas när man behöver det som allra mest. Har senaste dygnet tänk att det här blir definitivt min sista graviditet.
  • LillLouise84
    KotteTotte skrev 2014-09-26 08:10:10 följande:

Hej!

Eftersom vi alla väntar mars-bebisar här så tänkte jag passa på att fråga er som är ungefär i samma vecka som mig.

Ligger hemma i en dunderförkylning för tillfället, och har sedan ett dygn tillbaka fått fruktansvärt ont där revbenen går ihop. Man ska kanske inte läsa alltför mycket på nätet, men läste att det skulle kunna vara tecken på havandeskapsförgiftning. Någon av er blivande mammor som upplevt samma sak? Och fått svar på vad det kan vara? Läste iofs också att det kan vara ett överansträngt muskelfäste också, så behöver ju inte vara farligt. Är i v 17 just nu.

Jag är också dunderförkyld och har emellanåt ont i hela magen, men det beror nog på att jag hostar så hela magen hoppar.
  • LillLouise84

Förkyld + graviditet = helvete. Jag har nog aldrig varit så dålig för en liten förkylning. Det är inte själva förkylningen som är värst utan att jag mår så jävla illa hela tiden. Två nätter utan sömn då jag inte kan lägga mig ner :'(

• LillLouise84
    ManoMani skrev 2014-09-27 23:16:55 följande:

Men snälla tycker ni att det är bättre och prata om HEMSK förlossning och ks här? för jag blir verkligen rädd att höra om dessa :(... sorry

Att höra om hemska förlossningar när man är gravid är verkligen inte kul. Men många tycker att de bara måste dela med sig av sina fruktansvärda förlossningar. Fast andra sidan så hör jag gärna om förlossningar som inte bara var underbara, dock vill jag inte höra detaljer. För mig var det tvärtom i bekantskapskretsen, alla hade en så jävla fantastiskt förlossningen, värkar en timme och sen två kryssningar och ett sniff lustgas och det var så underbart jävla fantastiskt. Snacka om att jag fick prestationsångest. Efter förlossningen så pratade jag med en kompis som fick sin fjärde strax före jag fick min första. Hon undrade hur det gått och jag sa att det tog tid (två dygn på förlossningen efter igångsättning) då beklagade hon sig att fyran också tog sån tid, 8 minuter hade hon krystat och det var så segt...... Hon är en sån som får ambulanstransport vid varje förlossningen efter att inte hunnit fram till förlossningen innan tvåan kom.

Jag är lite förvånad att så många måste skriva på fb och skryta om hur duktiga dom är som föder utan bedövning. Jag kan tänka mig att alla som får kämpa för att bli gravida känner ungefär samma sak när så många måste berätta att det gick på första försöket.
  • LillLouise84
    ManoMani skrev 2014-09-28 11:11:45 följande:

Jag menade inget faktiskt. Jag har haft det jättejobbigt hela vägen tills nu v17. låg mycket på sjukhuset med dråp och tar massa mediciner. Min mamma och min syster som gjorde ks fick båda ta bort livmodret efter några år när de redan var unga typ 30 ålders. Men den andra systern (bara för att vi har det problemet arvligt) gjorde inte ks och försökte i 18 timmar för första barnet och 15 timmar för andra. .... Vi har dessotum astma och alergi i familjen och om vi klarar oss utan ks, har våra barn mindre chans att få astma.

Därför även om jag har astma, låg ämnesomsättning som gör att jag kan vara vaken 8 timmar och sover hela tiden, vill jag försöka och göra förlossningen i naturlig sätt... man vet inte, det kanske blir ks ändå...

Jag själv är väldigt skeptisk till operationer överhuvudtaget. Jag personligen tycker att ks är jättebra om det inte finns någon annan utväg. Anledningen till att jag är skeptisk till operationer är att jag gjort några stycken och vet vilka komplikationer som kan uppstå. Direkt efter förlossning med dottern kunde jag nog tänka mig ks men nu hoppas jag kunna föda vaginalt utan igångsättning.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2014-09-28 11:01:10 följande:

Ja precis så känner jag också, att det verkar ligga så mycket prestige i det där att föda utan smärtlindring, på samma sätt som man ska uppleva graviditeten som ett välsignat tillstånd. Ursäkta mig, men jag har aldrig varit mer gasig, rapig, uppblåst, trött, illamående och öm än jagvarit de här månaderna. Och då har jag ändå guldkornen hemorrojder, läckande bröst och bristningar framför mig.

Mest är det tonen jag kan reta mig på. Självklart upplever många graviditeten som alltigenom underbar, och många har fantastiska förlossningar, och självklart måste de få prata/skriva om sina upplevelser likaväl som jag får skriva om mina. Men en del av mina bekanta har liksom ett riktigt störigt SÄTT att säga det på, jag upplever dem som självgoda och fördömande.

Jag känner också lite prestationsångest, men sen kan jag känna att det finns ett större humoristisk värde i floppar av olika slag. :)

Jag har heller aldrig mått så skit som jag gör när jag är gravid. Det här blir min andra och sista graviditet då jag känner att jag inte orkar må så pissigt en gång till.

Det är prestige att föda utan smärtlindring, utan att skrika och sen hoppa upp ur sängen duscha, klä på bebisen och åka hem inom 6 timmar. Jag stannar gärna kvar på BB tills amningen fungerar. Med dottern stannade vi i tre dygn då hon krävde extra tillsyn första dygnen. Det var ett dygn längre än jag önskade men skönt ändå.
  • LillLouise84
    ManoMani skrev 2014-09-29 13:53:26 följande:

Jag hoppas det också :)...Det är bara att tänka positivt, man vet ändå inte vad som kommer hända :)

Jag har en kompis som fått alla sina tre med ks och nu några år senare så säger hon att hon känner sig lite avundsjuk på att inte fått varit med om upplevelsen att föda "vanlig väg". Medans jag kände första tiden efter förlossningen med dottern att jag missat "hur det startar" som alla pratade om när föräldragruppen träffades. Eftersom jag blev igångsatt. Men på ett sätt var det så skönt att bli igångsatt, ingen fundering om det var dax och hur fort det skulle gå. För det är många häromkring som är rädd för är att vara hemma förlänge eftersom vi har 12 mil till förlossningen.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?