• SvanE

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Förevigat bebismagen idag, var så roligt och blev massa fina bilder :D

• SvanE
    snö 81 skrev 2015-03-05 05:50:39 följande:

Fasiken också, det klingade av efter nån timme så jag somnade. Men vaknade nu av att jag har jäkligt ont igen...

Kanske bara en paus för att du skulle få sova till lite extra energi? Hoppas det fortsätter nu på riktigt! Såå avis! :D
  • SvanE

Alltså vad skönt att höra att inte bara jag är på piss humör och nojig idag. Sov uruselt och har hela dagen varit orolig med olyckskänslor att något kommer hända innan han kommer ut. Grät innan jag somnade en timma nu på em. Och mår nu lite bättre men usch för känslorna som är utanför ens egen kontroll :(

• SvanE
    Misty W skrev 2015-03-09 21:12:54 följande:
    Nä jag hade tyvärr bara inskrivning idag.

Men imorgon ska jag va på plats 07:10 & sen bordet jag rullas ner runt 10:00. Vi har plats nr.2.

Men kan säga att just nu kryper jag nästan ur skinnet! Sambon fick ju för sig att dra på Djurgårdens "play in" match så jag sitter här ganska sorgsen eftersom jag inte kunde säga etta renligt godnatt och hejdå till ungarna nu när jag la dom.

Vi valde att inte berätta om att det sker imorgon eftersom vi vill att dottern ska kunna koncentrera sig på skolan och att dom inte går förväntansfulla ifall något skulle hända. Jg vet att jag låter sjukligt negativ, men vill spara barnen från oro.

Nä nu ska jag snart hoppa in i duschen och försöka raka benen. Fiffin får dom stå ut med!
    Då spännande! Hoppas du lyckas få sova så du är utvilad imorgon när ni får träffa den lilla! Så avundsjuk att veta att man har en bebis imorgon! Stort, stort lycka till!:)
  • SvanE
    pink76 skrev 2015-03-10 00:30:42 följande:

Ikväll kl 21 kom min man hem. Jag måste ha lyckats att hitta rätt person bland alla dessa myndighetspersoner att skrika på. Det var verkligen i sista stund.

Så i morgon kl 7 åker vi in på förlossningen tillsammans för att äntligen få träffa vår lilla plutt.

Tack för alla styrke-kramar.

Men åh så skönt!! Lycka till imorgon! :D
  • SvanE

Mysigt med alla fina bebisbilder, stort grattis till er :D

Var hos BM idag, 39+1, bad henne känna och hon sa att det var nån cm kvar av "kragen" på tappen men var jättemjukt och moget, hon kunde med lätthet gå igenom och kände huvudet tydligt som inte gick att rubba uppåt. Enligt henne kändes det inte som att jag ska behöva gå över till igångsättning utan att allt såg jättepositivt ut för att komma igång relativt snart! Hon drog lite i kanterna också. Kändes skönt att det iaf är så pass moget och ser bra ut såhär 5 dagar innan bf :)

• SvanE
    Mimipig skrev 2015-03-11 17:15:38 följande:
    Vilken service! Jag visste inte att bm kollade efter ens. Spännande att det är på g! Och lite overkligt att hon har rört bäbisens huvud!
    Jag visste inte innan om hon gjorde det heller men frågade snällt om hon kunde känns och enda hon sa var att hon inte brukade vilja göra någon rejäl hinnsvepning innan bf för att naturen skulle få ha sin gång men att det var så moget så att det med lätthet gick att dra lite i kanterna :)
  • SvanE
    snö 81 skrev 2015-03-12 09:43:28 följande:
    Jag ska be snällt tänkte jag ;) Men vi får väl se vad hon säger om saken. Grejen är ju den att jag har en inbokad tid på specmödra om en vecka och därför känns det lite som att hon inte vill göra nåt, att hon överlåter allt till dom. Men jag vill ändå veta om tappen är mogen som jag tycker det verkar när jag känner efter och om det möjligtvis kan vara öppet nån millimeter eller så :)
    Hoppas att hon vill kika, man blir mer lugn om man slipper gå och undra! Hade molvärk i samband med sammandragningar hela dagen igår och inatt var förvärkarna tydliga men oregelbundna och vaknade utan någon känning av gårdagen. Typiskt....

Håller tummarna att hon vill känna!
  • SvanE
    LillLouise84 skrev 2015-03-12 23:30:22 följande:
    Fast i år är väl midsommargjorda barn en vecka före den 22. Jag har bf 21 och enligt uträkning så blev den till söndagen helgen efter midsommar. Så bf 14 och 15 borde vara midsommargjorda. smile1.gif
    Midsommardagen är min gjord och KUB sa 13onde och RUL 16onde :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?