JhjärtaK skrev 2014-10-24 06:50:28 följande:
Men så trist. Det är ju under graviditeten man skall slippa att blöda ju :-/.
Är det placenta previa som gör att du blöder eller vet de inte?
Japp igår konstaterade att det är just placenta praevia som gör att jag blöder. Innan har de gissat att det kan vara den eller att kroppen försöker göra sig av med den döda tvillingen, men den fostersäcken är oförändrad och läkaren kollade ultraljudsbilderna från i torsdags förra veckan och sa att det är ingen tvekan.
Så förlängd sjukskrivning en månad till. Blev lite ledsen, för han sa inget specifikt mer än vila och absolut inget sex. Men då jag satt mig i bilen för att köra till jobbet med sjukintyget så läser jag att det står hotande förtidsbörd... Antar det blir komplikation om blödningarna blir för stora/akuta och vi är ju inte ens sålångt att det går att rädda bäbisen än ju. Är i v.21.
Vi pratade om blödningarna dock och jag sa att jag inte tyckt det varit lönt att ringa gynakuten eller åka in då jag blöder så länge det inte forsar klarrött färskt blod som det gjort tidigare och där höll han med, bättre att lägga mig och vila, än stressa kroppen ytterliggare med att åka in om det inte är så att jag råkar ut för som i somras, blödde igenom binda, byxorna på 2 minuter, -då jag lagom lämnat gynakuten och kom ner till sjukhusets entré så det blev värsta blodbadet - och Växjö sjukhus har vit marmor som golv.. kan säga att det såg ut som ett slakthus och mina skor gick ett soptunneöde till mötes i samma stund... Orkade inte ens tycka det var pinsamt...