Inlägg från: Madelia |Visa alla inlägg
  • Madelia

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2014-11-23 15:24:45 följande:

Såhär såg min mage ut i torsdags morse, lite lagom stor. Men så fort jag klär på mig ser jag jättestor ut phpptTOPE72965.jpg

Också fin:)
  • Madelia

En fråga någon av er kanske kan hjälpa mig med.

Imorgon är det två veckor sedan jag var hos min bm. Hon sa då att hon skulle skicka moderskapsintyg till FK och att de i sin tur skickar hem papper på posten till mig som jag behöver för att bl.a. ansöka om grav. penning. Hon skulle även skicka hem inbjudan till föräldrautbildning på posten, men inget av dessa har kommit än. Har fått intrycket av att min bm är en smula virrig och undrar om man borde ringa dit och kolla vart papprena kan ha tagit vägen eller om det helt enkelt är den tiden den tar? Vad tror ni?

• Madelia
    Skumbollen skrev 2014-12-03 21:26:21 följande:
    Vanligast är ju att man skickar in moderskapsintyget själv så jag hade nog kollat med henne hur det ligger till. Du kan väl också logga in på FK (mina sidor) och se om ärendet handläggs tror jag.
    Jo, jag har förstått det, men det dubbelkollade jag redan när jag var där sist och hon sa att det var dem som skulle skicka in det:) men jag ringde imorse och på telefontiden och fick prata med en annan bm som skulle kolla med min så att allt var som det skulle:) Det ordnar sig nog, vill bara inte missa när föräldrautbildningen är och såklart hinna ansöka om graviditetspenning i tid.
  • Madelia
    Pojkmamma01 skrev 2014-12-11 19:07:44 följande:

Hur många av er har sökt gravidpenning och kommer att gå hem tidigare?

Om ni kommer att gå hem, hur långt innan Bf?

Jag antar det är i senaste laget, men jag ska skicka in min ansökan nästa vecka. Min chef hade inte tid förän dess och de måste väl ändå skicka in sin del av papprena också?

Jag har bf 9/3 men kommer inte behöva gå hem 60 dagar innan utan kan nog jobba iaf ett par veckor längre än så. Men visst kan man ansöka om 60 dagar, men gå hem senare ändå?

Om någon är expert och har något tips om den där ansökan får man gärna dela med sig:)
  • Madelia
    LillLouise84 skrev 2014-12-11 21:56:23 följande:
    Man ansöker och får beviljat. Sen kommer ett papper där du fyller i för vilka dagar under perioden som du varit/kommer vara hemma. Om jag får igenom mitt kommer jag att "jobba" en dag då vi ska på kurs, och jag måste ha kursen för att få fortsätta jobba efter föräldraledigheten.
    Okej, tack:) alltså skriver man in 60-11 dagar innan som period på den första ansökningsblanketten? Men sedan får man nya papper där man fyller i vilka dagar man i verkligheten blir hemma och vill ha pengar för? Om man får beviljat vill säga.

Känns som det börjar bli dags att få iväg de där papprena nu när det blir julledigt och allt. Synd bara att min chef inte är den lättaste att varken få tag på än mindre stämma träff med. Jag gissar ju att chefens del av papprena väger rätt tungt vid beslutsfattandet.
  • Madelia

Oj, vad mycket många har:) Vi har nästintill ingenting, men det känns ju bara lite kul att börja behöva handla lite nu snart så:)

Är på 28+2 idag och var till bm i förmiddags. Allt såg bra ut, hade 25 cm i sf-mått och pulsen låg på 140.

Hur ser det ut med föräldrautbildningar för er andra? Går ni? Ska ni gå? Jag väntar fortfarande på papprena/inbjudan till den och tänkte iaf ge det en chans. Mycket för att kanske träffa lite annat folk som ska ha barn och därmed vara hemma samtidigt:) men borde det inte dra igång snart tro?

• Madelia
    sommarstad skrev 2014-12-27 12:08:02 följande:

Tänkte bildbomba lite. Får se hur det går föe bilderna kommer direkt från mobilen.

Magen på julaftons morgon (då 30+1) i julklappen till mig själv. En ny pyjamas :)

phpbcefiv48864.jpg

Julklappen från svågern och hans sambo.

php94HNXphp94HNXx60443.jpg

Babynestet jag sydde ihop innan jul

phpdFsFJw12037.jpgphp3iddzy02586.jpg

Och så måste jag även bjuda på en bild på en julklapp jag gjorde till kompisens barn. Han har dock inte fått den ännu så jag vet inte om han kommer gilla den. Mönster enligt Heidi Bears. Gör just nu en egen till vår bebis.

phpOrMmQC79044.jpg

Men åh, vilken jättesuperfin flodhäst, den måste ju alla bara gilla:) vad duktig du är! Önskar jag var lite mer pysslig och hade lite mer tid och tålamod.
  • Madelia

Jag har en fråga ang. Gravpenningen,och tänkte kolla om det är någon som råkar ha svaret. Syns ansökan/beslut om graviditetspenningen som ett ärende på "mina sidor" på fk där jag hittar inkomstuppgifterna och föräldrapenningen eller får man hem det i pappersform?:)

• Madelia
    Lilj3 skrev 2015-01-08 08:20:40 följande:
    Nä, det syns inte på mina sidor av nån anledning. Bara att vänta på posten. :)
    Allright, tack så mycket:)
  • Madelia

59 dagar kvar, + cirkus 10 kg. Att

ta på sig skorna innebär smärta hur man än gör och har man tur och nyss har ätit även lite kräks i munnen helt automatiskt bara för man böjer sig ner. Jag börjar bli irriterad på min egen långsamhet och ser nog sådär lagom hurtig ut när jag promenerar till jobbet i snigelfart. Som att gå i kvicksand ungefär, och ändå försöker jag raska på. Det är nämligen oftast en nödvändighet då jag när jag börjar närma mig slutet av min promenad även oftast håller på att kissa på mig. Men annars är det alla tiders och jag hoppas alla får en trevlig helg:) Här skiner solen och jag ska snart få mat. En av de saker jag fortfarande tycker är askul, att äta!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?