Skumbollen skrev 2015-03-17 11:34:07 följande:
Ja, det där med att bestämma innan hur man skall göra kan man ju bara glömma, det gäller allt ifrån var barnet skall sova, vad den skall äta eller om man kan vänja dem vid ljud eller inte som tidigare diskuterats. Man blir snabbt varse att alla barn är olika och att det är bara att hänga med i svängarna själv :)
Skrattar lite faktiskt när jag tänker på allt vi sa innan sonen kom.... Han skulle hänga med oss på allt, vänja sig vid russel och ljud, sova lite varstans mm... Jo tjena... Det var ju en god tanke om det inte var så att ut kom en unge som var absolut gladast och trevligast när han fick tydliga rutiner, sova i sin egen säng, ha det lugnt omkring sig vid sovdags etc. Han har ju fått haka på ändå, och vi har väl försökt leva vårt liv utan att bli sådana där mesproppar som vi kanske tyckte andra var. Men missar vi en läggtid, låter honom sova i bilen eller i vagnen etc så VET vi att det är på bekostnad av hur vår nästkommande dag kommer se ut, så är det bara.
Själv sitter jag och surar över att det inte blev någon vattenavgång igår. På barnmorskan lät det ju som att de skulle ske vilken sekund som helst. Jag försökte känna efter dör inne innan jag gick och la mig men det är ju värsta Bermuda triangeln där inne nu för tiden ;)
Har brutit ihop för att komma igen nu... bf imorgon, hade varit kul om hon kom då eftersom sonen kom på bf. Två vältajmade barn isåfall :)
Misty w
Jag tycker Elton är superfint, Viggo var ju coolt, men jag kunde inte sluta tänka på per Moberg i rederiet :)) men det var ju jag det.
Haha, ok vad jag känner igen mig i ert resonemang innan dottern kom. "Såhär och såhär skall vi göra", visst, tjena mittbena att det blev så!
Nej, vi kallade dottern för "diktatorn" de första månaderna, det säger väl ganska mycket vem det var som styrde och ställde, haha
Och "vänja vid ljud", har man en unge som vaknar av minsta lilla och där det tar 60 minuter att få den att somna om (om man ens lyckas och lyckas man inte så har man en aptjurig bebis) så blir man inte så jäkla sugen på att "träna" kan man väl säga