Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-03-12 09:52:18 följande:

Så är det för mig med renskav :) Tyckte att det smakade och luktade spya förra graviditeten och det blev ingen skillnad efteråt. Bara det att när jag blev gravid denna gång luktar det än värre och då med all form av renkött, inte bara skaven. Kommer nog aldrig kunna äta renkött igen :)

Usch inte kul när man inte ens kan med lukten av maten. Jag fixade inte ens tanken på kyckling de första tre månaderna den här gången, men nu är det faktiskt gott igen.
  • LillLouise84

Gnäll gnäll gnäll. Men idag har jag totalt tappat livsgnistan, ingenting är roligt och jag vill bara gräva ner mig så jag slipper allt. Jag hatar att vara gravid! Aldrig aldrig mer.

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-12 11:29:18 följande:

Där har jag varit några dagar nu och det är hemskt!!

Till och med min underbara man som aldrig är på dåligt humör har börjat bli vresig, tror han är less på en sur fru utan livslust :-/

septemberbarn08 skrev 2015-03-12 11:43:27 följande:

Samma här:( känner en sjuk rastlöshet i hela kroppen men noll ork att göra ens det jag "måste".

Men snaaart är vi alla i mål!

Jag är verkligen arg som ett bi. Jag till och med skällde ut dottern för att hon skulle hjälpa till när jag lagade mat och svingade diskborsten i maten.

Nu har det gått mer än en vecka sen slemproppen gick. (blodig snorklump då) men nu idag kommer det långa sega snorsträngar. Frågan är om det är en del av slemproppen eller bara en väldigt konstig flytning? Ursäkta äckel fakta
  • LillLouise84
    sommarstad skrev 2015-03-12 12:30:11 följande:

haha ja det borde man tycka. Vi fick vänta ganska länge för läkaren och när hon kom och skulle göra gynundersökningen hann jag bara klä av mig och lägga mig så kom mer vatten. Så de behövde aldrig titta utan kunde konstatera att det var väldigt blöt så det måste vara fostervattnet. :P

Nu är jag hemskickad med en ny tid imorgon. Då kollar de allt igen och är det okej men inga värkar kommer jag få en ny tid på lördag och då får jag hjälp med att komma igång med värkarna. Det lätt ju uppmuntrande. :/ Under tiden kommer jag läcka fostervatten och ska hålla koll på färgen samt kontrollera att min temp håller sig normal. 

Saken blir ju inte bättre av att foglossningen är extremt mycket värre. I rörelse gör det så fruktansvärt ont. Har bäddat ner mig i soffan nu (med plastat lakan eftersom jag inte litar på bindan ) och inväntar värkarna. Maken är i trädgården men har mobilen med sig för att kunna serva mig när det behövs. Han har även tagit semester i morgon och under helgen (hans jobbhelg) så slipper han ta av de 10 dagarna ifall barnet dröjer till lördag.

Hoppas det drar igång snart då. Lycka till!
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-12 12:55:43 följande:

Sådär, tillbaka efter besök hos barnmorskan. Blodtrycket hade ökat lite igen sen i måndags, men urinen var blank. En rolig sak var att denna gravida valross hade gått NER i vikt sen sist, intressant utveckling :) Bebisen som varit ruckbar, gått tillbaka rörlig var nu åter ruckbar igen. Så nån nytta hade det gjort att ha ont.

Men den största besvikelsen var att hon inte ens kollade efter om nåt händer där nere. Hon säger bara att det övar sig och att vi ju ska till specmödra nästa vecka :(

Trist att bm inte kollar. Lyxigt att du gått ner i vikt. Bara hålla tummarna att bebisarna kommer snart innan vi med bf 21 klättrar på väggarna och blir totalt galna
  • LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-03-12 13:35:46 följande:

Haha. Jag har varit på besök varannan vecka hos bm tidigare men mellan förra och det som jag har nästa vecka var det två och en halv vecka. Jag kom på mig att tänka att jag har ju inte varit där på evigheter. Borde jag inte vara där oftare nu i slutet istället för mer sällan? Tänk om jag föder innan jag hinner dit på det som skulle vara mitt sista möte? (Bortser helt från det mötet som är inbokat efter BF )

Jag trodde det skulle vara tätare nu, men icke. Nu var jag iväg den 10 och har bf 21 och nästa bm 24. Så vi hoppas att jag slipper nästa besök. Nu bara väntar och väntar jag på att den ska titta ut. Idag har jag klättrat över diskhon för att putsa fönster så jag hoppas det drar igång det hela. Putsa fönster och byta gardiner ska vara en klassisk förlossningsstart.
  • LillLouise84
    Tussludd skrev 2015-03-12 13:51:18 följande:

Hade FL-paus under helgen och sen har jag inte "hunnit" läsa ikapp förrän nu. Stort grattis till alla er som fått era bebisar!!! Och tack för att ni delar med er av de ljuvliga godbitarna på bild! Det fick iaf mig att se ljuset i tunneln! ;)

Är nu BF +3 och hormonerna är skitjobbiga just nu. Ena stunden känns allt frid och fröjd och nästa sitter jag och lipar för att jag inte orkar mer. Fötterna har antagit klumpfotform och lila färg och resten av kroppen får också avtryck av all vätska. Har dock inte vägt mig på en månad och har inga planer på att göra det heller. :) var dock hos BM och kollade blodtrycket en extra gång pga svullnaden men det var bra. Inatt hade jag jättemycket flytningar (vaknade av att det rann lite), var upp och torkade men det fyllde liksom på. Efter en en utflykt till stan på fm hade jag en brunrosa flytning. Kan det vara en oslemmig slempropp?

Jag hade en rosa flytning några timmar innan slemproppen kom. Så den kanske är på väg efter flytningen
  • LillLouise84

Dags att sova och Halsbrännan visar sig med full kraft.

Jag förstår inte hur mycket min mage kan växa! Nu har jag storlek L på hms gravidtröjor och de är för korta!!!

Jag har sen tidigt i graviditeten sagt att bebisen kommer den 13, då börjar det bli dags för livmodern att göra sitt jobb. Komsi Komsi bebisen, mamma vill träffa dig nu! Pappan gör helg om 1 1/2 timme så det skulle vara lämpligt.

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-03-12 21:35:50 följande:

I september -08. Föddes rätt många under just det dygnet av nån anledning.

Ni hade väl haft snöstorm eller strömavbrott 9 månader tidigare misstänker jag . 9 månader efter stormen Gudrun i södra Sverige hade de väl överbelastning på fl. Likaså Gävle hade problem ett år 9 månader efter att hela stan snöat inne en helg.
  • LillLouise84
    ToveS skrev 2015-03-12 22:45:43 följande:

Åååh vad spännande, lycka till!

(Jag har L på vissa gravidtröjor från hm och de är också förkorta, och har varit det länge, inte för att jag är eller var pinnsmal men det måste vara felsytt )

Gravidkläder är väldigt olika, men hm brukar vara stora i storleken. Däremot så Lundmyrs gravidtröjor är minimala, jag köpte xl och kunde inte ha den ens halva graviditeten. Den är nog ungefär som hms s eller m.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?