Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-03-11 20:17:47 följande:

Nu är kvällens onda sammandragningar här igen, välbekant på nåt vis ;)

Jag tänker ibland att nu har det varit så mycket till och från med onda sammandragningar och halvt på väg, så när det väl blir dags så kommer jag inte ta det på allvar. Lite vargen kommer läge.
  • LillLouise84

10 dagar kvar och nu kom graviditetens första bristningar!!! Två stycken långt upp på magen. Jag har en miljon bristningar sen dottern så jag behövde inte fler.

• LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-03-11 20:40:29 följande:

10 dagar är inte lång tid. Jag har 12. Förstår inte riktigt var tiden tagit vägen. Tyckte det var nyligen som de som hade bf i början på mars som räknade ner och vi räknade veckor.

Trist att få bristningar först nu. Jag har börjat vänja mig vid mina och försöker att inte titta så noga efter nya

Jag tyckte det gick fort i början och mitten av graviditeten, men sen jag slutade jobba går tiden sakta. Mest sur är jag för att jag klarat mig fram till nu utan nya bristningar, så känns det som jag stupar på målsnöret med det. Min mage är redan fördärvad så skit samma egentligen, men jag kommer ihåg hur mycket det kliade när magen skulle dra ihop sig sist.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-11 20:59:27 följande:

Så känner jag med! Kommer typ bli sur och ignorera att det är nåt och sen föda i hallen :)

Precis så. Föda i hallen 10 dagar efter bf för att jag insett att det kommer ändå aldrig komma någon bebis, utan jag har bara blivit väldigt överviktig.
  • LillLouise84
    Sparv15 skrev 2015-03-12 03:26:20 följande:

Försökte göra ett inlägg tidigare men det verkar inte ha kommit upp. Vid tio föddes vår lilla tjej efter ca 20 minuter på förlossningen

Grattis
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-12 06:55:58 följande:

Jaha då var vi nere på ensiffrigt idag, 9 dagar kvar. Det känns som att jag är på +9, samtidigt som det känns så avlägset att jag ska föda barn, jag är väl inte gravid?! :)

900 dagar kvar känns det som. Jag kommer som sagt missa att jag ska föda.
  • LillLouise84

Vilken stökig natt jag haft. Först la jag mig halft hungrig och vaknade säkert 10 gånger på en timme av sura uppstötningar. Då var det bara att kliva upp och äta något, men då blev jag illamående av att jag blev för mätt. Men efter en timme kunde jag sova,,men då var jag sur på mannen som gick och la sig på soffan. I 12 har jag varje natt lyssnat på hans snarkningar och han går mycket i sömnen, men i natt råkade jag snarka för en gångs skull och då står han minsann inte ut och måste fly från övervåningen.

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-12 08:06:03 följande:

Ja, jag kom på mig själv tidigare med att tänka att "vad konstigt att jag är med i en tråd där folk föder barn..."

Jag börjar bli orolig att jag är lite skruvad mentalt just nu :)

Tur att jag inte är ensam om att vara på väg att bli galen. Sen att bm gav mig tid till nästa besök den 24 gör att det känns som nu har jag varit på koll ofta, men det kommer aldrig bli någon bebis så nu behöver jag inte dit så ofta längre.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-03-12 08:50:59 följande:

Vilken fräckhet. Jag hade också blivit sur. Min man klagade på att jag bökade runt för mkt på nätterna en gång och störde hans sömn. Det skulle han aldrig ha gjort.

Ja att klaga på en höggravid som bär på ens barn och inte mår tipptopp är ta mig tusan en dödssynd. Som när han sa att det var bra om jag gick över två veckor för då skulle han få mer ledighet i samband med påsken. Då förklarade jag att när jag passerat bf kommer jag att väcka honom varje gång jag vaknar och tvinga honom att vara sällskap på mina vakna nätter. Så han får se hur kul det är att vara gravid.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-03-12 09:21:48 följande:

Sköljmedel (eller rättare sagt REN TVÄTT) är mitt doftberoende nu:D Älskar att få hänga upp blöt tvätt och känna lukten i hela huset.

Under förra graviditeten fick lukten av Red Bull mig att kväljas och det sitter tyvärr i än, 5år senare. HATAR den lukten och hatar när sambon sprättar en sån burk typ bredvid mig i bilen. INTE coolt!

Förra graviditeten så jobbade jag på ett ställe med kort lunchrast och på hörnan av kvarteret låg en thai restaurang med billig buffe, så hade vi inga matlådor så käkade vi på thai och jag älskade det innan graviditeten och första veckorna. Sen höll jag på spy bara tanken på kyckling i jordnötssås och friterad mat, bara se restaurangskylten räckte för att må illa runt v 10-12. Nu 2,5 år senare har jag fortfarande inte kunnat äta thai/Kina än.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?