Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Trollunge85 skrev 2015-03-10 22:53:54 följande:

Då har du samma problem som min man. Han har också jättesvårt att gå ner även om han försöker. Inte har det blivit lättare för honom med en gravid fru som kan få sug på både det ena och andra. Han hoppas vi kan hjälpas åt att gå ner sen och motivera varandra. Det hoppas jag också.

Kul att du köpt nya jeans. Jag vågar inte köpa något men visst hade det varit skönt med något annat än gravidkläder nu.

När jag blev gravid förra gången så hade jag kämpat riktigt hårt i ett år för att få bort 10 kilo. Då snackar vi bra mat och ca 7 timmar gym/innebandy/löpning/skidåkning varje vecka. Min man har också fått gravidkilon, han blir sympati gravid och har cravings. Likadant när jag har mens så får han chokladsug.

Jag kände att något måste jag ha på mig efter fl, och är byxorna för stora efter någon vecka jublar jag och ger bort dom.
  • LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-03-10 23:00:30 följande:

Jo jag vet det egentligen (verkar bara som alla biologilektioner försvunnit från min skalle just nu) men det känns ändå ganska skrämmande när man tänker på det att ett barn ska pressa sig ut där nere. Det kommer troligen gå för mamma lyckades ju fem gånger och mormor fyra så med de generna borde jag iaf ha en kropp som klarar det Det börjar bara te sig mer skrämmande nu när det närmar sig och jag både vill och inte vill uppleva det

Min mamma har fött tre barn. Första var närmare 4 kilo och svår att få ut, andra var närmare 4,5 kilo och lättast att få ut och jag var 3,2 kilo och värst. Han i mitten var störst men hade strut format huvud så han plöjde väl medans jag var ganska platt uppe på huvudet.
  • LillLouise84
    Misty W skrev 2015-03-11 02:35:51 följande:

Ligger här vaken och kom på att jag inte skrivit till er än..

Imorse 10:21 kom en liten kille (liten om man jämför med hans bror) på 53,5cm & 4590g.

Han tog en stor kallsup fostervatten så han och pappa fick springa iväg med läkare och låg på neo i 5timmar med sond & andnings maskin innan han blev utskriven och jag äntligen fick träffa honom & framför allt hålla honom i in famn! Men nu verkar han ok och ligger i baljan å sover sött!

Jag är väl ganska mör efter snittet, men tycker att det gått bra. Längtar tills imorgon när jag får duscha, klä på mig, dra katetern & kanske träffa mina stora barn ;) men framför allt försöka mig på ett liv på benen med en bebis.

Har verkligen en sann hjälte till sambo som springer runt å fixar mat, byter blöja, hämtar mat till mig osv. Och sjukt imponerad över hur cool han var under hela 5 timmars kaos med lilleman.

Stort grattis till alla nyblivna mammor! Och sen håller jag tummarna för att ni andra får era snart!

Grattis!

Det var en rejäl bebis som tittade ut!

Fy vad hemskt det måste ha varit för dig att de sprang iväg till neo. Hoppas allt är bra nu och att du kommer på fötter fort.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-11 03:06:31 följande:

Alltså nu börjar jag på riktigt bli less på detta. Igår kväll låg vi i soffan och kollade på tv, hade onda sammandragningar var 5:e minut i två timmar ca, rätt jobbigt sådär. Går och borstar tänderna och får ytterligare en sammandragning och hinner tänka att fan, det här börjar ju göra rätt ont, det kanske är på gång. Går upp i sängen och där klingar det av helt :( Sover ok fram till 02 då jag vaknar av mensvärk och har nu haft en ond sammandragning - 1 på en timme! Hur länge ska man behöva ha såhär????

septemberbarn08 skrev 2015-03-11 05:56:15 följande:

Hade exakt likadant i förrgår och blev så jävla arg! Det gjorde tom ont när jag var uppe och gick så jag fick verkligen upp hoppet och sen bara klingade allt av:( igårkväll hade jag bara någon enstaka förvärk igen. Tror aldrig det blir någon bebis här. Är helt inställd på att få gå över den här gången!

Letar tecken hela tiden nu! Varit rätt lugnt med förvärkarna förra veckan - lugnet före stormen? Varit deppig sen i söndags - är det ett tecken? Varit risig i magen igen igår - tecken? (även om jag vet att det garanterat beror på att jag ätit mer "vanlig" mat senaste veckan). Sovit oroligt två nätter nu - är det ett tecken? Mer flytningar - betyder det något? Och så håller det på i all evighet.. suck!

Nu har vi "bara" 10 dagar kvar.

Jag hade rätt mycket onda sammandragningar igår efter hinnsvepningen, men inte händer det något mer sen. Så störande att gå och ha skitont lite nu och då för att det sen bara ska försvinna. Jag har haft två bra nätter utan halsbränna och jag har sovit 6 timmar utan kisspaus! När hände det sist liksom, jag som kissat med 1,2,3 timmars mellanrum de sista månaderna. Så jag har också funderat på om det är lugnet före stormen?!?
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-03-11 05:12:27 följande:

Det där är verkligen en av livets orättvisor, och jag är lyckligt lottad som dels kommer undan med ganska mycket, och som också får relativt snabba resultat om jag tränar och lägger om kosten.

Däremot kan jag säga att jag är jäkligt mycket fulare med extrakilon än mina kraftigare vänner. På dem blir det inte alls fult, de blir kurviga och fylliga. Jag får en bilring och lite utfyllnad som snarare gör mig rakare. Så kanske det är med dig också, att du är finast när du inte försöker jobba emot kroppen? :)

Men självklart ska man äta bra och försöka vara aktiv ändå, menar bara att man ofta är onödigt sträng mot sin egen kropp.

Jag har accepterat att jag aldrig kommer bli jättesmal men nu är det bara för mycket efter två graviditeter. Vågen är min störste fiende, då jag väger mer än det ser ut som jag gör.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-11 07:14:55 följande:

Ja, om jag bara hade fått en liten vattenskvätt så jag visste att det fanns ett slut rätt snart.

Jättesöt liten Josefin förresten!! Grattis igen!

Jag både väntar på vattnet och inte, för bm säger varje gång att eftersom vi har långt till fl så får vattnet nästan inte gå hemma för då blir det ambulans.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-11 08:33:51 följande:

Ja, för dig är det väl bäst om vattnet håller sug där det är :) Ambulans till förlossningen känns ju sådär, men hellre det än att föda i bilen.

Där jag ska föda är det ett väldigt stort upptagningsområde och vissa har ju av den anledningen väldigt långt till förlossningen. Så när jag låg på BB med dottern var det en tjej där samtidigt som hade fött i taxin (dom får taxi istället för ambulans) och bebisen hade trillat ner på golvet. Men det var inte första gången hon födde i en bil så det var ingen stor grej för henne :)

Ja fy vad trist det är med att ha så långt. Vi måste passera två städer innan vi är framme i staden med fl. Bm berättade igår om en tjej härifrån som nyss hade kommit bara till stad nr två och fick föda i bilen på tågstationen precis när ambulansen mötte dom.
  • LillLouise84
    Murrmys skrev 2015-03-11 06:43:45 följande:

Grattis till fina bebisar! Inte alls avundsjuk ;)

Bf+4 idag och fortfarande inga tecken på att bebis vill flytta ut, bara att vänta vidare. Är ju spännande på så vis att man vet att det kan bli närsomhelst och som mest 2 v! Min taktik är att se till att ha saker att göra, boka in allt möjligt (det går alltid att avboka men oj vad man ångrar sig om man avstår bara för att "ifall"...) så idag blir det fotvård med massage-längtar!

Hur fördriver ni dagarna, ni som väntar?

Jag försöker också boka in saker varje dag. Min man hatar att gå i affärer och att säga ikea här hemma är som att svära i kyrkan, men nu tjatar han om att han vill till ikea på lördag. Så då bokar vi det
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-03-11 19:34:09 följande:

Den är säkert också bra. Lycka till!

Innan vi bestämde oss för att försöka skaffa barn så sa jag "ok, jag tar en för laget". Men det är bannemej mycket mer än en graviditet man får på köpet - foglossning, halsbränna, taskig sömn, hemmorojder, blödande tandkött osv. Inte EN uppoffring.

Visst är det bara underbart att vara gravid, en dans på rosor med rosa moln. Eller är det bristningar, halsbränna, näsblod, illamående, dålig sömn, humörsvängningar, ömma bröst och trasig kropp.

Det här är min graviditet nr 2 och den sista. Jag står fan vad i mig inte ut med att göra det en gång till.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-03-11 20:05:46 följande:

Jag gör inte heller om detta någon mer gång, två gånger får räcka!! Men jag har ändå tyckt att denna graviditet varit ganska ok då jag inte haft några mer krämpor än halsbränna/magkatarr och blodtrycket. Förra gången var mycket jobbigare med foglossning från helvetet.

Jag har också klarat mig bättre än förra gången. Men jag mår illa och har gått på postafen sen v 6, och blött näsblod dagligen halva graviditeten. Men nu har jag gjort mitt för att befolka världen.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?