BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
På tal om app, jag tänkte använda en värktimer-app, nån som vet nån bra? Det fanns så många...
På tal om app, jag tänkte använda en värktimer-app, nån som vet nån bra? Det fanns så många...
En liten uppdatering då!
16.40 igår föddes vår lilla flicka. Satan i gatan vad ont det gjorde på väg ut, men jag hade en bra förlossningsupplevelse och vad vi vet fick ingen av oss några men (jag har huvudvärk /nackvärk från helvetet, vilket skulle kunna vara en biverkning på EDAn).
Jag var öppen 2-3cm när vi kom in, fick en spruta morfin och en sömntablett, öppnade mig INGENTING på flera timmar, blev flyttad till en annan avdelning (egentligen ville de skicka hem mig), och efter en timme med extremt kraftiga värkar gick de tillslut med på att ta en ny ctg-remsa, och när de såg att värkarna faktiskt var kraftiga och täta fick jag en ny undersökning. Öppen tio centimeter. Jo jag tackar, inte konstigt att det var jobbigt :)
När jag sedan fick lustgas och EDA var det som en dröm, haha.
Krystskedet tyckte jag var lite jobbigt, jag hade svårt att känna hur jag skulle göra. Det gjorde inte ont förrän precis på slutet, men det tog lång tid och jag blev trött.
Nu har vi vår fina fina tjej här, hurra! Lycka till alla ni andra, jag kommer såklart hänga kvar här, men måste få koll på alla nyfödingsgrejer så det blir väl inte så ofta första dagarna :)
Senaste dagarnas tidsfördriv. Blev klar igår. :)
Håller på att göra en flodhäst nu. Det har jag gjort tidigare men få gett bort den till en kompis 2åring. Den blev mycket populär :) Men måste jag göra en till eftersom även till vår lilla bebbe.
(Mönster är från heidi bears)