Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mildamilda skrev 2015-03-09 09:59:50 följande:

På tal om app, jag tänkte använda en värktimer-app, nån som vet nån bra? Det fanns så många...

Jag har denna. Använde den till dottern också och är himla nöjd. Dock var det tre år sedan jag laddade ner den så kanske finns den inte kvar.

• JhjärtaK
    snö 81 skrev 2015-03-09 10:04:27 följande:
    Jag har laddat hem en ljusblå variant, en tecknad siluett med en klocka i magen, kostade 9 kr i AppStore. Tyckte den verkade ha bäst recensioner.
    Låter som att vi har samma
  • JhjärtaK
    Mildamilda skrev 2015-03-09 16:31:51 följande:
    Hur vrålar man rätt och fel??
    Haha, meningen är ju att man inte skall vråla under själva krystarbetet då man då släpper ut energin åt fel håll. Man skall hålla andan och krysta neråt helt enkelt men inte alltid lätt om det gör vedervärdigt ont
  • JhjärtaK
    Misty W skrev 2015-03-09 21:12:54 följande:
    Nä jag hade tyvärr bara inskrivning idag.

Men imorgon ska jag va på plats 07:10 & sen bordet jag rullas ner runt 10:00. Vi har plats nr.2.

Men kan säga att just nu kryper jag nästan ur skinnet! Sambon fick ju för sig att dra på Djurgårdens "play in" match så jag sitter här ganska sorgsen eftersom jag inte kunde säga etta renligt godnatt och hejdå till ungarna nu när jag la dom.

Vi valde att inte berätta om att det sker imorgon eftersom vi vill att dottern ska kunna koncentrera sig på skolan och att dom inte går förväntansfulla ifall något skulle hända. Jg vet att jag låter sjukligt negativ, men vill spara barnen från oro.

Nä nu ska jag snart hoppa in i duschen och försöka raka benen. Fiffin får dom stå ut med!
    Hur gick inskrivningen? Vad innehöll den? Har ju min inskrivning snart också

Jag fick strikta restriktioner att inte raka mig (eller annan hårborttagning) kring snippan minst en vecka innan snittet då det bildas små små sår om man gör det och i dem är det lätt att det blir infekterat så bra att du lät fiffin vara

Stort lycka till nu!
  • JhjärtaK
    Nixe skrev 2015-03-09 21:56:50 följande:
    Stort lycka till! :) berätta gärna hur det gick sen! har nu 8 dagar kvar till mitt snitt. Känner mig redo, bara ett hb på 106 som spökar lite men det kunde ju ha varit värre. Håller tummarna imorn!
    Om du äter järntabletter så ta dem tillsammans med folsyra. Folsyran hjälper till jättemycket med järnupptaget
  • JhjärtaK
    Trollunge85 skrev 2015-03-10 09:03:17 följande:
    Det är inte så att jag unnar folk att ha lätta graviditeter och förlossningar. Det är mer det här beteendet att man skryter om hur fantastisk man är samtidigt som mycket beror på hormoner och individer. Allt beror ju inte på vad man äter (det hittade jag dock en blogg nånstans som var tvärsäker på att alla som inte åt LCHF eller liknande fick komplikationer just pga av det. Allt man kunde råka ut för berodde på att man inte åt LCHF).

Inte för att jag vill lägga ut på fb om min förlossning men jag skulle vilja kunna göra det och känna mig stolt över det oavsett om förlossningen kommer sluta i akut kejsarsnitt eller om jag måste ta all smärtstillande som finns eller om allt blir enkelt utan något smärtstillande alls. Det är ju inte en mindre prestation oavsett hur det sker och ingen borde dömas efter hur graviditeten eller förlossningen blivit.

Min mage är också tigerrandig. Mycket tjusigt speciellt efter dusch då det verkligen flammar rött smile5.gif Men jag tänkte inte sluta använda bikini bara för att jag blivit mamma (även om jag läst folk som tycker att man borde göra det för att man inte har lika "perfekt kropp" längre) och kanske inte har en slät mage längre.
    Haha, javisst blir magen riktigt "spektakulär" efter duschen när man är varm . Fick inte så mycket bristningar med dottern men denna gång har det blivit många och sista veckorna har jag lagt på mig så jäkla mycket vatten! Jag vet att det försvinner snabbt efter förlossningen men fasiken vad tungt det är för kroppen med +23 kg!
  • JhjärtaK
    Kpax skrev 2015-03-10 09:03:46 följande:

En liten uppdatering då!

16.40 igår föddes vår lilla flicka. Satan i gatan vad ont det gjorde på väg ut, men jag hade en bra förlossningsupplevelse och vad vi vet fick ingen av oss några men (jag har huvudvärk /nackvärk från helvetet, vilket skulle kunna vara en biverkning på EDAn).

Jag var öppen 2-3cm när vi kom in, fick en spruta morfin och en sömntablett, öppnade mig INGENTING på flera timmar, blev flyttad till en annan avdelning (egentligen ville de skicka hem mig), och efter en timme med extremt kraftiga värkar gick de tillslut med på att ta en ny ctg-remsa, och när de såg att värkarna faktiskt var kraftiga och täta fick jag en ny undersökning. Öppen tio centimeter. Jo jag tackar, inte konstigt att det var jobbigt :)

När jag sedan fick lustgas och EDA var det som en dröm, haha.

Krystskedet tyckte jag var lite jobbigt, jag hade svårt att känna hur jag skulle göra. Det gjorde inte ont förrän precis på slutet, men det tog lång tid och jag blev trött.

Nu har vi vår fina fina tjej här, hurra! Lycka till alla ni andra, jag kommer såklart hänga kvar här, men måste få koll på alla nyfödingsgrejer så det blir väl inte så ofta första dagarna :)

Stort grattis till dottern! Vilken tur att du såg till att du fick stanna kvar
  • JhjärtaK
    sommarstad skrev 2015-03-10 13:33:02 följande:

Senaste dagarnas tidsfördriv. Blev klar igår. :)

phpLrmomc64793.jpgphp8W0T8V00150.jpg

Håller på att göra en flodhäst nu. Det har jag gjort tidigare men få gett bort den till en kompis 2åring. Den blev mycket populär :) Men måste jag göra en till eftersom även till vår lilla bebbe.

(Mönster är från heidi bears)

Åh så söt
  • JhjärtaK
    Trollunge85 skrev 2015-03-10 15:32:48 följande:
    Det är jag också rädd för. Att om jag går över tiden så får jag en jättebebis.
    Rent generellt så sägs det väl att moderkakan blir mindre "effektiv" på slutet och efter bf vilket gör att bebisarna inte lägger på sig sådär jättemycket i vikt de allra sista veckorna.

Oavsett är det huvudet som är det knepiga att krysta ut då det är rätt så hårt i jämförelse med resten av kroppen som är mer "degig"
  • JhjärtaK
    Trollunge85 skrev 2015-03-10 15:42:47 följande:
    Vet inte om jag ska bli mer rädd nu med tanke på att jag tycker min man har ett ganska stort huvudomfång (som t.ex när man ska köpa cykelhjälm). Kanske borde tänka om det här med att föda vaginalt om det nu inte vore för att det känns lite sent att ta tag i det nu smile2.gif
    Haha, du behöver nog inte oroa dig. Som tur är finns fontanellerna vilket gör att även skallen är "formbar" på bebisarna och kom maken din ut vaginalt så var ju hand huvud inte enormt iaf som bebis
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?