Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise: bra att du tog en vilonatt! Vi är inga superhjältar! Hoppas du kan göra det mer framöver!

Ebe: tråkigt att du sörjer amningen! Det GÅR gussningsvis att få igång det igen med hjälp av Amningshjälpen men bra inställning att du gått vidare! Och testet är nästan positivt men inte riktigt... Skulle inte ha sex de närmsta dagarna om jag ville undvika graviditet :)

September: så jobbigt med dessa förkylningar! Folke blev sjuk igen nu i eftermiddags så även jag ställer in mig på en låååång natt :( hoppas Selina kryar på sig snabbt!

• tovemaja

Så avundsjuk jag blev! Men härligt för er :)

Tror att det var på väg stt vända här men då blev lillen sjuk tyvärr så inatt fick jag sova i 1,5 timmars pass... Men men... Kanske snart?

LillLouise84 skrev 2015-09-30 06:25:00 följande:

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!!!! Vi har sovit 7 TIMMAR sammanhängande!!! 22.30- 5.45 Det var verkligen behövligt. Jag vaknade av att lilleman låg i spjälsängen och jollrade, helt underbart efter alla våra stökiga nätter.

• tovemaja

Precis samma här! Vågar inte riktigt! Tycker det är jätteläskigt när han sätter i halsen litegrann...

Kpax skrev 2015-10-04 10:10:36 följande:

Jag har läst lite om BLW, men jag får hjärtklappning bara av tanken på att ge henne stora bitar och "inte försöka hjälpa barnet om det börjar hosta och frusta" (blwbloggen.se).

Ni som kör eller ska köra BLW, hur har ni tänkt? Är ni inte rädda? Vad ska ni ge? Jag gillar verkligen konceptet, men är som sagt rädd.

• tovemaja

Mullan: jag är definitivt intresserad men rädd att ge för hårt/vasst/stort osv så han sätter i halsen... Men ska testa vid tillfälle för han vill allra helst greja själv med maten :)

• tovemaja

Det låter tufft! Folke sover mindre på dagen men ofta på förmiddagen någon timme... Gör han inte det blir han som du beskriver: jätteledsen och kinkig. Han sover dock bara länge om jag ligger precis intill och han har bröstet i munnen av och till... Men det antar jag att du testat. Hoppas det blir bättre snart med maten också... Ingenting han gillar? Fisk är ett säkert kort här om inget annat funkar :)

Lilj3 skrev 2015-10-07 17:04:10 följande:

Usch det är riktigt jobbigt på dagarna här. Lillen är aldrig nöjd och stundtals riktigt ledsen. Han pruttar och bajsar mer än vanligt, vill inte äta mat men dricka kallt vatten ur flaska går bra. Kan det vara tänder på g kanske? Han har inte fått sin första än. Han har även börjat protestera i vagnen som han alltid har älskat. Idag skrek han i högan sky inne på Ica :( . Han sover uruselt på dagarna men oftast bra på nätterna (tack och lov). Blir inte riktigt klok på det där med hans sömn.

• tovemaja

Hehe.. Men sovplats styr ju knappast han över själv :)

Amning... Ja, efter några sjuknätter där han krävt att sova med bröstet i munnen för att kunna sova så längtar jag tills han är amningsfri så jag kan inte sympatisera just nu :) är vanligtvis tacksam för att det funkat så smidigt för oss och försöker med perspektiv. Grabben är ju ändå 7,5 månader så rimligtvis borde mer än hälften av amningsperioden passerat nu...

KarinIngrid skrev 2015-10-09 19:35:52 följande:

Snyft. Min lilla pojke är inte liten bebis längre. Han har tvärt slutar amma. Bara tvärskriker när jag försöker...

Och inatt ska han sova i eget rum!!!

• tovemaja

Men Lilj3 och Louise, vad händer om ni låter barnen sova en stund på kvällen där vid 18 och väcker dem efter 30-60 min? Och lägger er ihop lite senare? Blir det skrikfest då?

Lilj3 skrev 2015-10-11 10:35:24 följande:

Har tyvärr inga tips då vi är lite i samma sits. Valter tyckte också att det var morgon 3.30 och han somnade klockan 18.00 igår kväll. Han somnade om igen vid 5 och sov ca en timme till. Försöker få honom att ta en kort lur sent på eftermiddagen men då vägrar han att somna hur jag än gör. Sen är han toktrött vid 18 och då är det i princip omöjligt att få i honom kvällsgröten.

• tovemaja

Å hjälp! Tycker synd om dig även on jag fattar att sådant händer då och få för flerbarnsföräldrar! Styrka och pepp skickas!

LillLouise84 skrev 2015-10-12 20:36:55 följande:

Vilken jävla dag!

01.30 liten snorig och hostig. 2.30 stora hostig och mammig. 3.00 sparkar mannen ur sängen för att ta stora. 3.30 liten gnällig. 4.00 liten ledsen. 5.00 vi ger upp och kliver upp. 6.30 stora spyr av snor och slem i halsen, 39.3 graders feber. Ledsna barn fram till 10 då båda somnar. 12 vaknar båda hungriga. Fixar mat. Stora ger sin mat till hunden och kommer på att hon ville ha mat ändå. Lagar ny mat och hon äter och spyr ner hela soffan, golvet, filtar ja hela tvrummet. Duscha stora, skura samtidigt som liten gråter av att inte få uppmärksamhet. 15.30 pappan kommer hem och stora somnar. 17.00 mamman somnar sittande på köksstolen med huvudet på bordet.

Ger upp, jag orkar inte ha barn och lider av spyfobi. Imorgon ska stora vara hemma från dagis och jag vill bara lägga mig och sova en månad utan att bli störd.

• tovemaja

Efter allt mitt gnäll om sömn måste jag bara säga HURRA efter i natt! Bästa (?) natten sedan han föddes med bara 2 korta uppvak mellan 23 och 06.30 (lade sig 20). Idag blir en bra dag! ????????????

• tovemaja

Här är det tvärtom... Har ju haft dåliga nätter sedan han föddes men verkar *peppar peppar* ha vänt! Sedan förkylningen var över har han vaknat Max 3 ggr korta uppvak mellan 23 och 08!!! Håller tummarna för att detta håller i sig, åtminstone till nästa förkylning!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?