BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Kan du dra in din mage?
Jag öser på här med funderingar:
1. Jag tror mig börja ana en hormonlinje på magen, en linea negra, från muffen och knappt halvvägs upp mot naveln. Någon mer?
2. Jag dras med en långkörare till förkylning: tre v med snor, slem och host. I natt blev det värre. Det stämde verkligen att gravida har sämre immunförsvar på mig. Jag är nästan aldrig sjuk annars. Hur länge kan det hänga i??? Husmorstips?
var just hos BM och grinade... fick höra världens mest underbara hjärtljud nämligen! Så overkligt fantastiskt. Och hon visade livmoderkanten som går precis vid naveln nu (mitten av v.17) Mannen fick också känna :)
Imorgon går jag in i vecka 18.
Min chef kommenterade idag att jag är stor, och att det är konstigt att ingen frågat. Men nej, de är väl för väluppfostrade eller tror att det är kakor (vilket det delvis är). Han konstaterade även att jag blivit väldigt vimsig, och det var mindre roligt att höra... :(
Jag tycker redan nu att det är lite tungt att jobba. Jag får lätt ont i ryggen, och känner mig vansinnigt osmidig när jag ska böja mig ner. Måste vara en vanesak tänker jag.
Det är också lite obehagligt att bära tyngre saker mot magen.
Usch, jag vill inte vara en sån som måste ha specialbehandling och är oduglig på jobbet så här tidigt. Men men, det blir som det blir.
Ett plus med allt det här gnället är att jag iaf känner mig gravid!
Gällande jobb och berätta så verkar aldrig min uppdragsgivare kunna ge nåt svar om jag blir anställd av dem eller inte. (anställd via bemanningsföretag). I går sa min avdelningschef att jag skulle få veta på eftermiddagen men inte ett ord. Saken är att mina kollegor (alla med fastanställning, då det bara är jag som är inhyrd) tröttna på att varken jag eller dom får veta hur det ska bli och frågade vår närmsta chef hur det skulle bli med mig. Men då svarade de att jag skulle få svar under veckan. Så sa de för tre veckor sedan också. Jag vill ju berätta på jobbet men vill ha klart med allt först.
Äh dom kunde inte sticka idag, moderkakan sitter lite knepigt till så det blir att vänta på fostervattensprov om 3 veckor... Känns ju jobbigt att vänta, men läkaren betonade att han inte tycker att det är så bråttom iom att risken är såpass låg att nåt är fel, han lugnade oss o va jättebra! Men men forts följer då...
Jag har RUL 28/10, är i v 15 nu och har bf 22 mars.
Hur ser ni på att posta graviditeten på fb etc? Jag vill inte alls göra det utan hålla detta "privat", vilket jag ju fattar kommer att bli ohållbart, det lär ju inte undgå någon när jag är i v 30 att jag är gravid, men jag tycker ändå att det känns för intimt för att skylta med.