Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Evening primrose skrev 2014-10-01 17:20:48 följande:

Handlar inte detta med igångsättning om att datering på rul inte är exakt utan diffar plus minus tio dar el vad d är, man vill ju inte sätta igång folk för tidigt utan medicinsk motivering smile1.gif

? Lilla E ?
    Igångsättning kan ju göras av många olika anledningar. Om det inte finns medicinsk anledning sätts man väl sällan igång, men en orolig mamma kan vara nog så medicinskt.

Jag mådde jättedåligt när jag var gravid med dottern, var övertygad om att hon skulle dö i magen. Denna gång kommer jag få hå hos Noreagruppen (kallas olika i alla landsting) och blir jag ett nervvrak igen kommer jag få bli igångsatt. Men jag hoppas på naturlig start lagom till BF :)
  • snö 81
    Madelia skrev 2014-10-01 21:23:07 följande:
    Okej, tack:) Nej, jag sa faktiskt inget, men det borde jag kanske ha gjort. Jag trodde nog att det inte skulle spela någon roll. Sen var jag nog lite uppspelt efter att fått titta på och försöka putta runt på bebisen så jag hade annat i tankarna:) haha. Men men, ut kommer den väl och jag är glad att allt såg bra ut iaf:)
    Nej, det hade nog inte spelat någon roll om du sagt något. Jag försökte argumentera när dom flyttade mig bakåt 9 dagar, men det hjälpte inte.

Denna gång sa jag till min BM att jag nästan vill strunta i RUL för jag vägrar att bli flyttad sådär igen. Men vid mitt VUL i 12+5 mätte bebisen på dagen rätt eller en dag längre så jag hoppas det kvarstår till RUL den 20/10
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-10-02 21:41:54 följande:

Min livmoder måste ha dragit iväg i storlek. Världens bulle ovanför naveln och jag är konstant hungrig men får inte i mig många tuggor förrän det är full, och en timme senare är jag vrålhungrig. Det är som om alla delar i magen har åkt upp och trycker på magsäcken. Illamåendet har också blivit sämre då jag inte får i mig så mycket och blir jättehungrig.

Jag läste i min app att nu skulle livmoderns övre kant vara mellan blygdbenet och naveln - eller hur!!

När jag ligger i sängen och känner på bulan så är min övre kan i höjd med översta kanten på naveln... :)
  • snö 81
    Teresiat skrev 2014-10-03 06:17:07 följande:

Det går undan i tråden :D idag är det fredag och nu är det mindre än två veckor till RUL! Det får firas med en magbild :) v 18 och 3 kilo + sedan v 6

phpxKDHkb16070.jpg

Jättefin mage! Och jäkligt snygg outfit!
  • snö 81
    tovemaja skrev 2014-10-03 10:48:35 följande:

snygg mage! Min är liksom ´rund hela vägen upp, ser lite knasigt ut... men älskar den ändå :)

Ang. vikt så har jag inte vägt mig sedan över en vecka.. då var det +6kg i v.18 men jag tänker ´som ni, att nu skiter jag i detta :) Jag mår ju prima och det verkar bebisen också göra. inget annat spelar egentligen någon roll!

Idag går jag in i v.19! IIIIHAAAAOOOWW!!

Helt rätt inställning!

Jag vägde mig förra veckan och då låg jag på +2 kg, men jag känner mig jättefet. Och nu har jag kommit på varför - brösten!! Jag hatar verkligen stora bröst och mina sväller ut ur alla kläder, känner mig enorm. Jag skulle nog inte trivas i silikonbröst, haha ;)
  • snö 81
    Chuckiiii skrev 2014-10-03 14:21:59 följande:
    Jag fattar inte ens hur man känner kanten, min mage e mest deg:/ (v.15)
    Jag känner tydlig skillnad mellan degen och det som är mycket hårdare :) Men alla är olika och det kanske är olika lätt att känna från mage till mage. När jag ligger på rygg i sängen och dessutom är kissnödig är det väldigt lätt att känns eftersom jag får en hård bulle och d känner man absolut var det hårda tar slut.
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-10-04 09:27:40 följande:
    Det står även i vår kallelse att barn inte får följa med. En till person förutom mamman får vara med.
    Att barn inte får följa beror väl på två saker - att det ska vara lugnt i rummet och att det i en del fall upptäcks något fel med bebisen och då är det inte lämpligt att ett barn är med.
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-10-04 15:51:17 följande:

Vad har ni för tankar om vanlig kontra ergonomisk sittdel till vagnar?

Jag tänker att vanlig borde vara bättre med tanke på att barnet kan ligga lite hur som helst vid vagnvila, men tror jag hört att små barn sitter bättre i ergonomisk sittdel, plus att det verkar finnas fler intressanta vagnar att välja mellan då.

Vanlig sittdel är bäst om barnet ska sova i vagnen, men ett lite mindre barn sitter som en hösäck i en sån vagn. Till dottern hade jag en vanlig sittdel och när hon var ett halvår och ville sitta upp fick man palla upp henne med kuddar för att inte kantra :)

Denna gången vill jag ha en ergonomisk sittdel och så får man lära ungen att sova inomhus istället :)
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-10-04 16:35:35 följande:
    Ja, egentligen är det väl inte värre än att ungen vägrar sova i vagnen (vilket kanske är skitjobbigt, inte vet jag)...

Jag läser så mycket olika, en del barn verkar sova bra i ergonomisk sittdel men inte i vanlig, och det vet man ju inte förrän man redan köpt ett dyrt as till vagn!

Ska jag kanske bara släppa den biten och fokusera på annat? Till exempel vill jag ha bra hjul (tysta och svängbara), bra fjädring, och vändbar sittdel.
    Ja, barnet vänjer sig säkert vid det som erbjuds :)

Hjulen är viktigt att tänka på. I stan är svängbart bra, utanför stan eller del av landet där det finns snö kämpar sig bäst med fasta hjul. Vändbar sittdel är också viktigt. Små barn vill man ha vänd mot sig medan ett större barn vill titta på omvärlden
  • snö 81
    Teresiat skrev 2014-10-04 20:22:33 följande:

Jag googlade bara på "babynest mönster" och gick in på en blogg där de hade mkt foton vid varje steg. Men jag är dålig på att använda manualer så jag läser inte så noga och fick sprätta lite ist ;) nu är jag klar iaf. Då får vi hoppas att bäbis kommer trivas..

phpXVfv3626963.jpg

Men herregud, är du redan klar??!!

Jag frågade mamma idag om hon ville hjälpa och sy ett nest. Jag kan sy själv, men hon är bättre :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?