Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

KarinIngrid - jag håller med Lavish och Co - var inte snäll patient mer. Bestäm dig för vilket du vill göra - snitt eller igångsättning och sen tar du i från tårna och skriker hur jävla ont du har nu och att du inte kan vänta en h till.

• Mimipig

Haft förvärkar sen midnatt. Fick en värk vid 14-tiden som satt i i 20 min utan paus och som gjorde så ont att jag skrek och grät. Fick åka in på koll. Värkarna är regelbundna nu, ca tre per tio min, men jag är inte tillräckligt öppen än, så vi fick åka hem igen och vänta. Det kan gå snabbt - ta flera dygn, eller lägga av helt och då blir jag skitbesviken.

Är det någon mer som opererats för cellförändringar, gjort en sk konisering?

• Mimipig
    SvanE skrev 2015-03-25 19:23:41 följande:
    Hoppas det sätter igång snart och att de har nån effekt! Jag har gjort en konisering i lokalbedövning, vad tänkte du på?:)
    När jag var inne på fl idag och bm kände efter hur öppen jag var (0,5 cm) så frågade hon om jag gjort en konisering, för hon kände det. Därför var det också svårt att säga om tappen var helt utplånad eller ej. Sen sa de svävande att det kanske var pga den som jag fick ihållande smärtan från helvetet i 20 min utan paus. Jag tror det var en vild gissning bara. De verkade inte fatta hur (eller knappt tro på) jag kunde få en så lång värk. Som tur var var det bara en. De jag har nu är regelbundna men uthärdliga.
  • Mimipig
    Trollunge85 skrev 2015-03-25 21:42:25 följande:

Jaha då hände väl inget idag heller... Kör på samma devis som de andra dagarna. På morgonen känns inget och då tänker jag att det kommer oavsett inte hända något under dagen. På kvällen hoppas jag och försöker få mina vanliga sd till att de kanske känns lite mer än vanligt. Men sen närmar det sig läggdags och då ger jag upp för det kommer ju inte hända något medan jag sover och jag kommer vakna på morgonen (eller mitt i natten om halsbrännan är jobbig mot mig eller för toabesök) och känna absolut ingenting. Har lite fått för mig att om inget händer mellan fem och tio på kvällen så kommer inget hända. För vem har hört talas om att det startar på morgonen och man åker in på eftermiddagen?

Mannens arbetskollegor undrar varför han fortfarande kommer till jobbet och varför han inte är på sjukhuset? Ja vad ska man säga? För att bebisen hävdar besittningsrätt på min livmoder och vägrar vräkas.

Jag har hört att de flesta förlossningar drar igång på natten, nåt gynnsamt hormon som frigörs när man sover. Så jag tycker att det är mer spännande att gå och lägga sig.
  • Mimipig
    KarinIngrid skrev 2015-03-25 22:08:49 följande:

3:e dosen

Jämna fina regelbundna sammandragningar

Men ingen direkt värk

Navelbråcket gör betydligt ondare än sammandragningarna

Lycka till nu! Imorgon blir åtminstone en av oss mamma!
  • Mimipig

Det ska bli intressant att se vad den här natten har i sitt sköte - bokstavligt talat. Värkarna kommer och går regelbundet. Topparna gör inte svinont, men tillräckligt för att jag får valuta för profylaxkursens andningsövningar. Har en citodon. Hoppas på lite stärkande sömn och att värkarbetet drar igång på riktigt och att jag är lagom öppen imorgon bitti. Snälla bäbis kom ut imorgon! Vi måste väl inte dela födelsedag på fredag?

• Mimipig

Gick och la mig midnatt. Har somnat men vaknat till varje värk, de börjar göra ordentligt ont nu och få upp takten igen. De håller i ca 90 SEK, och kommer ca var 5:e-6:e min. Det blir ju ingen sömn i natt om det ska fortsätta så här. Vet bara inte när det är dags att ringa/åka in igen. Vill inte bli hemskickad på nytt, då stannar jag hellre hemma.

• Mimipig
    KarinIngrid skrev 2015-03-26 03:39:23 följande:
    Åh vad spännande!

Låter som det närmar dig nu!!

Då kanske våra små får dela födelsedag under kommande dag!!
    Inne på fl nu. Öppen 4 cm med "mkt kraftiga värkar". Det blir bäbis idag. Lustgasen är värdelös tycker jag.
  • Mimipig
    Trollunge85 skrev 2015-03-26 05:57:59 följande:

Idag vaknade jag med molvärk. Verkar dock mest drömt om att jag skulle haft ont under natten för de gånger jag vaknat har jag känt absolut ingenting. Men varje gång jag gått upp har det ömmat och nu sitter det i trots att jag ligger ner i sängen igen och varit på toaletten (brukar mest få molvärk pga att det trycker på som går över så fort man varit på toaletten) Så jag kanske ska hoppas att den här molvärken betyder något positivt även om det känns konstigt att man går omkring och längtar efter smärta och nästan jublar när det gör ont. Kommer säkert ångra mig när det väl sätter igång smile5.gif

Mitt började med molvärk på natten mellan tis/ons. Nu är jag på fl och det är igång!!!
  • Mimipig
    Mildamilda skrev 2015-03-26 07:48:30 följande:
    Spännande! Lycka till! Jag tyckte lustgasen var skön men jag fick be dem dra upp den : )
    De drog upp lustgasen nu - nu fattar jag poängen med den! Nu vill de att jag ska bada tydligen, något som jag inte varit sugen på innan, men just nu är jag medgörlig som ett lamm och med på allt. Det är så surrealistiskt allt det här. Det är det märkligaste jag någonsin kommer att göra. Alltså, att föda barn. Inte bada.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?