Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Lilj3 skrev 2015-04-28 20:11:06 följande:

Sånt där blir man ju helt knäckt av. Hoppas hon somnar snart! Tror alltid att Valter ska vara riktigt trött på kvällen efter såna dagar men ofta är de kvällarna ännu värre än vanligt. Eller så upplever jag de bara som värre eftersom man inte fått nåt andrum under dagen.

Exakt! Dålig sömn under dagen = värre kväll! Än är hon vaken.. Jag ber till gudarna att hon sover inatt för jag känner mig helt slut i huvudet som det är!
  • septemberbarn08

Prisa gud, hon somnade vid 20.30 igår och sov ända till strax efter 2!! Då åt hon och sov vidare. Visserligen har vi sovit i soffan inatt för att jag ska kunna hålla i henne hela tiden men ändå! Jag har fått sova:)

Jag köpte sempers magdroppar igår och gav hon på kvällen, vet inte om det redan kan ha hjälpt eller om det är en ren slump men hon har inte bajsat en enda gång under natten. Igårnatt hann vi ju med 7 bajsblöjor så.. det är säkert därför hon sovit bättre inatt, för att jag inte behövt böka med blöjbyte hela tiden

• septemberbarn08
    ebe91 skrev 2015-04-29 08:29:24 följande:

Bosse har också börjat gorma vid amningen, men bara på vänster bröst. Han blir ofta jättearg när jag lägger han till det bröstet, så har börjat lägga han som när han ska äta på höger bröst också drar jag bara efter han så han typ ligger i min armhåla med magen o då funkar det utan problem. Man får allt hitta små knep som passar de små!

Hos oss är det höger bröst det ska bökas vid men det är ju inte så konstigt när jag måste ha nappen där och när det finns mindre mjölk:) sen är det som att jag alltid sitter obekvämt när jag ska amma på det bröstet, hur mycket jag än pallrar upp med kuddar. Jag testade "tvillingamma" på den sidan men fick inte alls till det med kuddar osv

Idag har jag fått nytt penicillin utskrivet. Läkaren ringde och sa att eftersom det andra inte hjälpt än så får jag något annat. "I värsta fall är det en sån infektion som inte går få bort och då blir såret kvar". Upplyftande:P
  • septemberbarn08
    ebe91 skrev 2015-04-29 10:04:28 följande:

Från början var det vänstra bröstet favoriten, men ngt hände :p o nu har jag ju mindre mjölk i det vänstra eftersom han vägrat ta det men försöker öka upp produkationen i bröstet så det blir lika i båda :)

Åh, vad det gormar för dig... Du har då ett tålamod utan dess like! Hoppas det nya antibiotikan fungerar nu då!

Ibland fattar jag inte varför jag fortsätter envisas, varför inte bara ge ersättning och ge upp liksom. Sambon säger varje dag att han tycker vi ska ge ersättning och att jag inte ska "plåga mig själv" hur länge som helst. Men har jag krånglat såhär länge vill jag absolut inte ge upp heller. Det finns ju de som har det betydligt värre.. Jag har ju inte fått någon mjölkstockning än åtminstone, haha
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-04-29 11:00:01 följande:

"Och då blir såret kvar"?? För alltid eller?!

Usch, jag håller tummarna för att det här biter så du slipper skiten. Starkt att du orkar kämpa, jag hade säkert gett upp rätt tidigt.

Ja jag vet inte om det var det han menade. Han pratade halvdålig svenska och Selina gallskrek i famnen just då så jag hade svårt att koncentrera mig, haha.
    Kpax skrev 2015-04-29 10:47:30 följande:

Åh vad skönt för er! Jag vet inte om jag missat, men har det här med magen och bajseriet kommit plötsligt? Josefin bajsade mycket oftare förut, och vi började också med Sempers magdroppar, nu bajsar hon oftast en gång om dagen.

Jag vet inte om det beror på dropparna eftersom det var så mycket som hände samtidigt (slutade med mjölkprotein, började med dropparna och Minifom).

Nu har Josefin varit mer gasig och bökig ett par dagar, jag har kanske ätit något som inte var så bra...

Hon har bajsat ofta även tidigare och alltid löst men det blev betydligt värre av antibiotikan. Inte så mycket i varje blöja men man måste ju ändå byta så.. Och sju bajsblöjor på en natt känns ju sådär lagom kul:/ jag vet inte om det hade effekt så snabbt men jag gav henne första dropparna igårkväll och sen dess har hon bara bajsat en enda gång och det var imorse.. slump eller?
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-04-29 12:37:38 följande:

Skit skit skit! Jag skulle bara lyfta en tung grej och tappade taget och det knackade till i ryggen och jag kan knappt gå :'(. Lyfta W ur bilen sen och det gick nästan inte. Just nu känner jag mig som Agda 94

Ajajaj! Det är väl det sista man vill ha med en liten bebis som vill bli buren:( hoppas att det går över fort för dig!
  • septemberbarn08
    Vikkan333 skrev 2015-04-29 18:04:34 följande:

Kan vara dropparna, tarmbakterierna kan ju slås ut av antibiotika och semper magdroppar tillför väl naturliga tarmbakterier. Har för mig det iaf.

Ja det stämmer att dropparna tillför goda bakterier men jag trodde väl inte att de skulle ge effekt så snabbt:)

Idag har vi varit på läkarkoll. Jag och min trötta amningshjärna var heeelt säker på att det var kl.14 men när jag kom dit 13.40 visade det sig att det var 13 jag skulle vara där. Duktigt! Allt såg bra ut och lillploppa hade gått upp 305g på en vecka och vägde nu 3785g. Hon fick iofs hoppa direkt från bröstet till vågen så hon var supermätt men ändå, grymt skönt att få kvitto på att allt kämpande med amningen lönar sig:)
  • septemberbarn08

Har också haft fullt upp idag och inte hunnit vara in här.. men nu kommer jag med ett allt-och-inget-inlägg:)

Jag har inte bokat tid för efterkontrollen ännu. Jag vet ju att jag kan få blöda många veckor än och vill inte riktigt boka någon tid innan jag slutat blöda. 5v sen förlossningen igår och jag har blött mellan 10-12v efter de andra två förlossningarna så jag räknar med att det dröjer som sagt.

Tvättservetter är ju supereffektivt när det kommer till att tvätta bort diverse. Funkar suveränt bra mot hårfärg och målarfärg bl.a. Tycker dock inte man ska vara så snabb med att välja bort det bara av den orsaken.. citron är skitbra för att få bort smuts, filmjölk likaså och bakpulver.. och det är man ju inte direkt rädd för:) här hemma använder vi servetterna flitigt då våra barn blivit mer röda i rumpan av skumtvättlappar och vatten/olja. Men då väljer jag inte vilka märken som helst heller utan väljer märken jag litar på:)

Natten till idag sov vi sämre igen. Det funkar inte alls bra att lägga oss uppe i sängen för hon vill inte sova någon annanstans än i min famn. Så nu har vi bäddat ner oss sittandes i soffan igen och hoppas på lite bättre sömn. Det är kanske dumt att SITTA och sova bara för att hon ska vara nöjd men hellre det och att vi får sova lite än att hon ska vakna hela tiden och behöva äta för att komma till ro. Varken hon eller jag blir på bra humör av för lite sömn:)

• septemberbarn08
    tovemaja skrev 2015-05-01 09:52:01 följande:

Trollunge: jobbigt med grinigs barn! Sådana dagar är tuffa! Hur gammal är han nu?

Skönt med fina nätter dock! Jag tycker det varit lyx med mina nu ett tag men då vaknar han ändå ca 5 ggr (lägger sig redan 21). Det lyxiga har varit att han somnar om lätt, även på morgonen.... Det är nytt!

September: hur gick det med Selina inatt?

Kpax: har "skavet" gått tillbaks förr så gör det säkert det igen! Hur mår Lillan? Är det bättre med magen igen?

Hon somnade före 22 och sov ända till 4.20.. höll på att trilla av soffan när jag såg hur länge vi sovit! Och sen verkar det som att ju bättre hon sovit på natten desto bättre sover hon under dagen. Nu har hon sovit två timmar tex och jag har hunnit hur mycket som helst:)

Någon mer än jag som haft problem att ta sig in på familjeliv idag? Det är först nu jag tar mig in här, tidigare gick det inte alls:/

Appen ni använder för att se utvecklingssprången, vad hette den? Är det den som kostar 13kr (nånting)?
  • septemberbarn08

.. Och bara för att hon sover så gott nu håller tuttarna på att sprängas:P är ju van att amma mest hela tiden så det märks direkt när det blir en längre paus;)

Jag beställde förresten nya nappar till Selina nyss, självlysande och med namn (fanns jättefina typsnitt). Hittade på swebaby.se.. Hon är ju dålig på att använda napp men jag kunde inte låta bli ändå;)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?