BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jag hade besök av svärfar för en stund sen och han tittade på min enorma mage och kommenterade att nu var den verkligen STOR!!!
Ingen tröja når över längre, jag måste ha världens största mage!
Jag hade besök av svärfar för en stund sen och han tittade på min enorma mage och kommenterade att nu var den verkligen STOR!!!
Ingen tröja når över längre, jag måste ha världens största mage!
Det tror jag inte du har. Är det gravidtröjor eller vanliga tröjor? Mina långa linnen är inte långa längre har jag konstaterat utan de går ner precis över magen. Vanliga tröjor stannar på mitten efter de kasat upp och når definitivt inte ner över magen. Tog på mig en gravidtunika som jag ärvt av en kollega och konstaterade att trots att den funkat som klänning tidigare så var det byxor och inte leggings som gällde nu om det inte skulle se helt konstigt ut med tanke på att mina leggings inte är supertjocka.
Min osentimentala mamma sa faktiskt också att hon tycker att det är mer spännande nu än när hon skulle få mig. Första barnbarnet här med.
Hur känns era bebisar nu? Min sparkar inte alls lika mycket nu, utan den sträcker mer ut sig till så det spänner under revbenen och några men väldigt kraftiga rörelser. Inte alls det där puffande och bluppandet i magen. Inte lika mycket hicka heller.
Oftast mer långsamma rörelser av och till under dagen men idag har jag känt bebis HELA dagen, känns inte som att han sovit en minut!
Min har några olika repertoarer - han sträcker absolut på sig väldigt mycket och pressar Ut kroppsdelar som jag gissar är fötter och knän så det känns som om magen ska spricka, eller revbenen sprängas. Ibland får han snabba sprattelattacker, ibland sveper han bara runt med alla möjliga kroppsdelar i ett lugnt tempo, lite som om han sysslade med chigong. Men han är absolut lika aktiv fortfarande, fast med mindre svängrum.
Samma här. Hon hade hicka idag, men innan dess har hon inte hickat på flera dagar, vad jag känt.
Jag tycker det är svårt att avgöra om frekvensen verkligen är samma, men så länge jag känner henne tydligt flera gånger om dagen ska jag väl inte behöva oroa mig...
Bf är den 31/3 och snittdatumet tänkte vi hålla hemligt då jag vet att det finns personer som läser den här tråden som känner mig "irl"
Igår var jag lite orolig för att jag kände mindre rörelse, bara därför har bebisen haft disco i magen hela dagen.
Ett nytt gravidbekymmer har visat sig. Bebisen sträcker ut sig in under revbenen flera gånger om dagen så jag kan inte böja mig framåt överhuvudtaget. Att gå och kissa då ett projekt, både att torka mig och att nå byxorna för att dra upp dom.
Varje hugg och sammandragning väcks hoppet om att något ska hända inom snar framtid. Jag har förvisso 23 dagar kvar men är så trött på magen, så min taktik nu är att planera in en massa saker bara för att få tiden att gå, och planerar jag saker har det en förmåga att skita sig.
23 ynka dagar vad är det i vanliga fall, inte något alls. Om en timme och tjugo minuter är det en ny dag = 22 dagar kvar nästa vecka har jag bm och en playdate för dottern planerad. Dagarna rullar på ändå fast jag inte riktigt märker det.