Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

tovemaja skrev 2015-01-26 18:28:39 följande:

Fler som haft tung dag idag hör jag. Tråkigt! Min blev tung för att jag sov som en kratta pga förkylningen OCH kisspauser så ligger nu i badet och vilar efter jobbet.

Imorgon hoppas jag bli bättre, då är det premiär både för vattenträning för gravida och föräldragrupp. Någon som har erfarenheter att dela med sig av?

Jag testade vattengympa för gravida när jag väntade dottern, men den graviditeten hade jag massor med sammandragningar och vattengympa gjorde inte saken bättre. Så jag gick bara en gång.

Denna gång hade jag tänkt testa eftersom jag inte alls har sammandragningar på samma sätt, men än har det inte blivit av.

Men det låter ju väldigt härligt!
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-01-26 15:09:43 följande:
    Åh det visste jag faktiskt inte! Vilken himla tur att de vi jämt använt ska vara bra, annars hade man ju mått sjukt dåligt nu! Natusan tror jag vi fick nån provförpackning på när första barnet föddes men han blev galet röd i rumpan av dem så vi bojkottade dem ganska snabbt.

Visst var det du som var från Norrland? Får man fråga varifrån? :)
    LillLouise84 skrev 2015-01-26 13:32:02 följande:

Sen igår så pressar bebisen sig neråt ordentligt. Jag är öm i svanskotan och sittbenen. Ibland funderar jag på om det är dags snart, när den borrar sig ner.

Jag kände dagen innan nyårsafton att det var ett jäkla tryck neråt och sen dess tror jag huvudet legat neråt. Har sjukt svårt att gå hela tiden då det trycker på så hemskt. Det tillsammans med massa onda förvärkar (som jag inte alls fick uppleva med de andra graviditeterna) har gjort mig orolig både en och två gånger men än har det då gått bra:) jag har ju varit van täta sammandragningar från tidigt i graviditeten alla tre gångerna men när det väl börjat göra ont har det varit förlossningen som startat. Blir minst sagt förvirrad nu när det tar i och gör så ont ibland haha
    Jag är också från Norrland, eller rättare sagt Norrbotten.
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-01-26 19:38:28 följande:
    LillLouise84 skrev 2015-01-26 18:49:15 följande:

Jag är ingen riktig norrlänning, utan bor i ingenstans =Hälsingland. För norrlänningar tycker att vi bor i södern, medans folk i södern ofta tror att alla norr om dalälven har egna renar :-P

Roligt att vi ändå är några från "norrland" då;)

Jag har inte haft någon att vara mammaledig med tidigare och saknar det även denna gången, vilket känns så tråkigt!

Annars ikväll har jag en sån där nerekväll:( har hittills inte känt mig less på graviditeten och att jag önskar att det ska va över, trots illamående och smärtor.. har liksom verkligen njutit varenda dag!

Vet inte vad det blev ikväll, allt känns bara tungt! Sover som en kratta varje natt, mår pyton hela dagarna, tarmarna jäklas i vanlig ordning, jag kan inte få i mig mer än lite fil varje dag, halsbränna och sura uppstötningar gör illamåendet hundra resor värre, fogarna gör ont för minsta lilla och jag kan inte göra NÅNTING utan att få ont och förvärkar:( just ikväll vill jag inte mer och dagarna går så fruktansvärt sakta när jag inte kan göra något!

Gnällgnällgnäll!
    Jag hade en mammagrupp förra gången jag var mammaledig. Vi träffades i bästa fall en gång i veckan, men jag hade gärna haft nån att hänga med lite oftare och inte alltid uppstyrt i grupp.

Denna gång vet jag inte av vare sig någon mammagrupp eller kompis som ska ha barn och det känns trist.
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-01-26 20:57:44 följande:
    Bra att veta ändå. 50% av alla vändningsförsök lyckas fick jag lära mig idag på föräldrakursen. Men många bebisar väntar tydligen in i det sista med att vända sig, lite living on the edge. Tro fan egentligen, det måste ju kännas konstigt att ligga uppochner i massa veckor i onödan.
    Ja, min barnmorska och jag funderade på det i fredags - hur kan dom vilja ligga med huvudet neråt i flera månader?! :)

Min ligger iaf neråt sedan innan jul nån gång och jag hoppas den fortsätter med det!
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-01-26 20:39:45 följande:
    Mig testade de en gång i v 24 (tror jag), och då var jag positiv, och idag testade de igen. Kan det ändras alltså? Det resultatet får jag inte förrän nästa gång jag är där. Men som sommarstad skrev, allt som händer verkar vara att man får en spruta för att slippa problem vid en eventuell kommande graviditet :)
    Nej, varken blodgrupp eller Rh-faktorn kan ändras så jag fattar inte varför dom ska kolla två gånger.
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-01-27 07:17:36 följande:
    Så hade jag också fattat det, men då känns det ju märkligt att ta testet två gånger under graviditeten?
    Jag frågade min BM varför man ska kolla två gånger, men hon hade inget bra svar :)

Jag är ju dessutom Rh positiv så för mig finns det ju inget som kan hända, inga antikroppar eller sånt...
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-01-27 08:11:19 följande:
    Jag misstänkte det smile5.gif Jag tänkte att mannens jacka skulle funka hela vintern men nu börjar jag undra om det kommer fungera. Nu har jag växt i den så om någon vecka så vet jag inte om jag kommer kunna stänga den. Än så länge har jag linnen jag kan använda eftersom de var långa från början och har ärvt en långärmad gravidtröja av min syster men i övrigt så är det klänning och kofta som gäller. Gravidjeansen jag hade i början vägrar jag att ta på mig mer. De är inte alls lika sköna när man växt på sig lite mer och dessutom hatar jag att försöka få av mig dem. Känns fel när mannen måste hjälpa till att dra. smile5.gif
    Gravidjeans är inte gjorda för en gravid längre än v.25 :)

För mig är byxorna i sig lagom, men magtuben är ju alldeles för liten. Den klämmer och trycker och täcker bara halva magen - hur skönt är det?!

Jag kör klänning och tajts varje dag! :)
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-01-27 08:53:29 följande:

Jag köpte nya mjukisbyxor igår, sambon skrattar och säger att det ser ut som att jag har blöja på mig, det skiter jag i, jag älskar dem! :D

Åh, jag vill också ha nya mysbyxor!! Har inte lyckats hitta några bra myskläder denna graviditet.

Men nu har jag bestämt att jag ska köpa några snygga vanliga mysbyxor till efter förlossningen istället så får jag helt enkelt klara mig fram till dess.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-01-27 10:01:06 följande:
    Jag har ett par mysbyxor ifrån cubus med en hög mudd som passar lika bra gravid som ogravid. Sen har hm en knälång kjol med smockmudd upptill som är superskön
    Jag har ett par mysbyxor från HM's sportavdelning som har rätt hög mudd, men sömmen under mudden trycker som tusan i magen så det är jäkligt obekvämt så dom har jag helt fått lägga åt sidan.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-01-27 10:05:02 följande:

De sista nätterna har jag drömt grymt mycket och bebisen är inblandade mest överallt. En natt drömde jag att det var en pojke och att jag blev jättebesviken. I natt drömde jag att det blev en tjej och jag hade halvt panik av att jag köpt en blå filt (jag har köpt en blå filt eftersom det bara fanns blå eller rosa så tog jag blå när vi inte vet vad det är)

Jag drömde jättemycket om bebisen för några veckor sedan och då har det alltid varit en pojke. Förmodligen drömmer jag att det är en pojke eftersom jag är så inställd på att det inte kan vara nåt annat än en pojke :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?